Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Nástroj pro ověřování jazykových kompetencí v češtině u žáků cizinců v ZŠ – výstupy APIV A
Odborný článek

Nástroj pro ověřování jazykových kompetencí v češtině u žáků cizinců v ZŠ – výstupy APIV A

9. 12. 2021 Základní vzdělávání
Autor
Jana Kašparová

Anotace

Projekt APIV A nabízí v současné době pedagogickým pracovníkům základních škol dva nástroje pro identifikaci úrovně osvojení češtiny u žáka s odlišným mateřským jazykem a jeho potřeb v oblasti češtiny.

Diagnostický nástroj z češtiny jako druhého jazyka pro žáky s odlišným mateřským jazykem v základních školách je vyvíjen od roku 2017 v rámci projektu Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem – APIV A. Ostré spuštění kompletního diagnostického nástroje pro užití škol je plánováno nejpozději na duben 2022.

Dvě části jsou volně dostupné již nyní, a to: Rozhovor se žákem s odlišným mateřským jazykem a Učitelovo hodnocení jazykové kompetence žáka v češtině. Jedná se o verze ve zkušebním provozu, doplněné o možnost zpětné vazby od těch, kteří nástroje vyzkouší.

Rozhovor mapuje jazykové zázemí žáka a není vázán ani na délku pobytu, ani na míru znalosti češtiny. 

Hodnocení posuzuje na základě pozorování žáka s OMJ ve výuce i v dalším kontaktu aktuální úroveň osvojení češtiny a vybraných jazykových a mimojazykových faktorů, které proces osvojování ovlivňují.

Další informace: https://cizinci.npi.cz/vystupy-z-projektu-apiv-a/

 

 

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pdf
814.45 kB
PDF
Rozhovor se žákem
pdf
793.95 kB
PDF
Hodnocení učitelem_V1
pdf
748.05 kB
PDF
Hodnocení učitelem_V2

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Jana Kašparová

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.