![]() |
Grafika 13. akce VDC |
Virtuální Digicentrum Elixíru do škol (zkráceně VDC) nabízí učitelům možnosti sdílet nápady a myšlenky a také jim dává prostor prezentovat se jinak, než jak je znají žáci, učitelé a rodiče ze školy. Ani 13. akce VDC není v tomto směru výjimkou, snaží se však jít ještě o něco dál.
VDC je od svého počátku též velmi úzce spjato s Učitelským Spomocníkem. Řada akcí VDC v minulosti našla svou inspiraci v článcích či seriálech publikovaných právě na tomto portálu. A právě seriál rozhovorů s učiteli a dalšími osobnostmi z oblasti vzdělávání s názvem Na Spomocníkovi stál za zrodem 13. akce VDC.
Po několika dílech tohoto seriálu jsem si naráz uvědomil, že prezentovat učitele pomocí rozhovorů v podobě podcastu je sice hezký počin, mnohem lepší by ovšem bylo, kdyby v roli moderátora nebyl stále stejný člověk (v tomto případě já), ale jiní učitelé. Záběr prezentovaných učitelů by byl naráz mnohem širší a učitelé-moderátoři by se navíc při natáčení mohli něco nového naučit.
U učitelů by to ovšem nemuselo skončit. Ti by mohli udělat rozhovor i se svými žáky. Forma by byla stejná (krátký rozhovor na vybrané téma), jen obsah by se patrně lišil.
Pomocí mikrofonu ve svém telefonu (případně taktéž externího) a libovolné aplikace pro hlasový záznam (interní či stažené z vašeho obchodu) natočte krátký rozhovor v délce maximálně 10 minut nebo 3–5 otázek s učitelem či učitelkou, nebo také se svým žákem či žákyní, a ten publikujte na stránce Virtuálního Digicentra.
Detaily publikování audiosouboru s vaším rozhovorem najdete zde.
Vámi zveřejněný rozhovor na Virtuálním Digicentru pak následně přidáme do podcastu na Anchoru, který nese stejné jméno jako celá akce – Učitelské podcasty. Tento podcastový pořad pak bude možné odebírat pomocí všech nejrozšířenější hudebních či podcastových platforem, jako jsou Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts ad.
![]() |
Grafika podcastového pořadu |
Samozřejmě si ze svých rozhovorů můžete vytvořit podcasty vlastní (např. jeden na rozhovory s učiteli a druhý se žáky) a odkazy na ně opět zveřejnit na webu akce.
Vašimi rozhovory s učiteli a žáky a případně též následnou tvorbou podcastů to ovšem zdaleka nekončí. Během natáčení vás určitě napadne, jak by se tento typ aktivity dal využít ve škole či distančně v různých předmětech nebo i mezipředmětově, kde již v roli moderátorů nefigurujete vy, ale samotní žáci.
Právě tvorba žákovských podcastů, na jimi zvolené, libovolné téma, je jedním z nejlepších a nejkomplexnějších projektových záměrů, který můžete se žáky realizovat. Navíc je zcela v souladu se záměry Strategie 2030+, coby výuka orientovaná na kompetence.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Akce Virtuálního Digicentra.
Ostatní články seriálu: