Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > ISTE a její standardy technologických dovedností studentů
Odborný článek

ISTE a její standardy technologických dovedností studentů

21. 9. 1998 Základní vzdělávání Spomocník
Autor
Helena Hlaváčková

Anotace

Přehled standardů vyvinutých organizací ISTE popisujících potřebné počítačové kompetence studentů.

Společnost pro technologie ve vzdělávání (International Society for Technology in Education - ISTE) zveřejnila národní standardy, podle kterých mohou učitelé měřit technologické dovednosti studentů. Směrnice zahrnují seznam dovedností, které by studenti měli ovládat po ukončení 2, 5, 8 a 12 třídy.

Příklady směrnic:

  • Po ukončení 2 třídy by žáci měli být schopni používat vstupní i výstupní zařízení počítače tak, aby mohli s informačními technologiemi pracovat a vytvořili si k nim kladný vztah.
  • Po ukončení 5 třídy by žáci měli být schopni používat technologie v běžném životě a rozumět výhodám z toho plynoucích, stejně jako používat technologie k řešení problémů, vlastnímu vzdělávání a k využívání rozšířených výukových aktivit.
  • Po ukončení 8 třídy by žáci měli být schopni odstraňovat běžné poruchy hardwaru a softwaru a používat telekomunikaci ke spolupráci s ostatními žáky, experty apod. na distanční úrovni, aby si mohli doplňovat informace související s jejich učební látkou.
  • Po ukončení 12 třídy by studenti měli být schopni analyzovat klady a zápory uplatnění technologií na pracovišti i ve společnosti, stejně jako využívat technologické prostředky a zdroje pro správu financí, pracovních programů a personálně-profesionálních vztahů.

Tyto směrnice jsou součástí Projektu standardů národních vzdělávacích technologií, podporovaných společností ISTE a dalšími 12 partnerskými společnostmi, které se zabývají rozvojem vzdělávacích technologických standardů zajišťujících efektivní výukové prostředí pro studenty všech národů.

Iste: Mezinárodní společnost pro technologie ve vzdělávání (International Society for Technology in Education) je největší nezisková organizace na poli vzdělávacích technologií. Její hlavní náplní je pomoci učitelům základních a středních škol a jejich administrativním pracovníkům sdílet efektivní metody pro zkvalitnění učení studentů pomocí nových technologií. Tyto standardy byly akreditovány společností NCATE (National Council for Acreditation of Teacher Education). (pozn. autora překladu)

zdroj: http://www.iste.org/

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Helena Hlaváčková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Vaše hodnocení

Ohodnoťte hvězdičkami:

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.