Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Zobrazit na úvodní stránce článků

  • Digitální technologie ve výuce žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami

    Speciální vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    odborný příspěvek
    Článek popisuje využití digitálních technologií při vzdělávání žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami. Na úvod uvádí charakteristiku znevýhodnění a možné příčiny a důsledky. Dále poukazuje na speciální vzdělávací potřeby žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami a způsoby využití digitálních technologií při kompenzaci obtíží ve výuce a podpoře procesu učení. Na konec uvádí výzvy, kterým učitelé mohou čelit při využívání digitálních technologií při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Oživme městskou knihovnu pro 21. století (1. část) – Obecný popis projektu (žákovský projekt rozvíjející gramotnosti)

    Základní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    Projekt Oživme městskou knihovnu pro 21. století nabízí sérii výukových aktivit pro žáky 8. a 9. tříd. Cílem je, aby žáci získali zkušenost s realizací komplexního projektu a zároveň byl vytvořen prostor pro rozvoj primárně digitální gramotnosti.
  • Jak dodat žákům odvahu, aby si zapnuli kamery

    Základní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    Jaké strategie použít, abychom přiměli žáky zapnout si kamery? V tomto článku se na některé z nich podíváme.
  • Digitální technologie ve výuce žáků s mentálním postižením

    Speciální vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    odborný příspěvek
    Digitální technologie mají nezastupitelnou roli při podpoře procesu učení žáků s mentálním postižením a při rozvoji a podpoře jejich komunikace. Jejich význam je zřejmý především v této době, kdy se mnozí žáci s kognitivním znevýhodněním vzdělávají s pomocí digitálních technologií distančním způsobem.
  • Adventní kalendář venku

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    dlouhodobý
    Prosincový program pro mateřské školy, který obsahuje každodenní okénko krátkých činností, jež je součástí školkového adventního kalendáře. Program je koncipován tak, aby si děti s učitelkou ve třídě otevřely ruličku s datem a v něm našly úkol na papírku, který jdou plnit převážně do venkovního prostředí.  Úkoly jsou zaměřeny na předčtenářskou,  předmatematickou , digitální a environmentální gramotnost. Nejsou náročné na pomůcky. Pracovat mohou jak jednotlivci, tak celá skupina. U dětí se podporuje pozorovací schopnost, rozvíjení jazykových dovedností a seznamování s elementárními matematickými pojmy jako více, méně, větší, menší. Samozřejmostí je i pohybový doprovod, a tím rozvoj hrubé motoriky, který je ve venkovním prostředí pestrý. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).

NEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
AKTUÁLNĚ NEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
NEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ