Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Zobrazit na úvodní stránce článků

  • Vítězství nelhostejnosti

    Neformální vzdělávání
    Informativní příspěvek

    Už počtvrté se vyhlašovaly výsledky soutěže Má vlast v srdci Evropy, za kterou stojí Památková komora, a tentokrát kromě ČRDM se na tom podílel i NIDM. Tato soutěž je takovým malým vítězstvím nelhostejných.

  • Inspirace pro manažery SVČ a NNO

    Neformální vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace

    Podstatnou součástí projektu Klíče pro život je systém vzdělávání řídících pracovníků školských zařízení (SVČ, ŠK, ŠD) a neziskových organizací zaměřených na výchovu a vzdělávání. V následujícím příspěvku přinášíme čtyři ročníkové práce absolventů 1. a 2. ročníku, které mohou být inspirativní i pro další okruh řídících pracovníků.

  • Výuka dějepisu podle návrhu alternativní verze vzdělávacího oboru Dějepis na Gymnáziu Hladnov v Ostravě

    Gymnaziální vzdělávání
    Informativní příspěvek
    Příspěvek komentuje ověřování Návrhu alternativní verze vzdělávacího oboru dějepis v RVP pro čtyřleté gymnázium a vyšší stupeň víceletého gymnázia (didaktická inovace dějepisného kurikula) na Gymnáziu Hladnov v Ostravě. Vzhledem k tomu, že ověřování dosud proběhlo v prvním ročníku a dále bude probíhat v navazujících ročnících, nabízí konkrétní výsledky a doporučení jak v oblasti didakticko-metodické, tak teoretické. Cílem ověřování by mělo být nabídnutí validní a realizovatelné alternativy k současnému pojetí dějepisného vzdělávání na gymnáziích.
  • Možnost realizace adaptačních kurzů pro střední školy v Plzeňském kraji

    Odborné vzdělávání
    Informativní příspěvek
    Článek pojednává o možnostech realizace adaptačních (seznamovacích) kurzů (pobytů) pro nastupující žáky středních škol (gymnázií, středních odborných škol a středních odborných učilišť).
  • Betlém jako námět pro hudebně-výtvarnou činnost

    Základní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    Inspirace k tvořivé aktivitě čerpající z lidových forem zobrazení tradičního tématu, a to jak ve znějící, tak i ve vizuální rovině zpracování.

NEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
AKTUÁLNĚ NEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
NEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ