Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Zobrazit na úvodní stránce článků

  • Testem neověřitelná světově uznávaná na první pohled kvalitní výuka

    Základní vzdělávání
    Informativní příspěvek

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    Zpráva o zajímavém učiteli z Virginie, který používá vlastnoručně navrženou deskovou hru k výukové aktivitě prostřednictvím simulace učící žáky schopnosti řešit problémy a žít v míru.
  • Styly mladých

    Neformální vzdělávání
    Informativní příspěvek
    Zajímali jste se někdy o to, jak se oblékají náctiletí? Také se Vám zdá, že se oblékají stejně? Pokud ano, tak opak je pravdou.
    Autor Danuše Netolická
  • Úspěchu je dost pro všechny

    Neformální vzdělávání
    Informativní příspěvek

    Ve dnech 14. a 15. dubna 2011 se v rekreačním zařízení v Podhradí sešli účastníci 3. ročníku Funkčního studia za rok 2010. Čekalo je poslední společné setkání, obhajoby závěrečných prací a ukončení studia.

    Autor Pavla Osvaldová
  • Podpora tvořivosti žáka-cizince v českém jazyce

    Základní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    zkušenost
    Článek ukazuje možnosti, jak podpořit osvojování jazyka žákem-cizincem mimo standardní výuku. Píši o publikování rukopisného textu ve školním literárním časopise. Zajímavá je doba vzniku textu, žák po přistěhování do České republiky v srpnu 2010 hovořil a psal pouze čínsky, časopis s jeho příspěvkem z února 2011 vyšel v květnu 2011 – v dobu obvyklou pro vydání časopisu ve 2. pololetí.
  • Historie počítačů v rámci informatiky prostřednictvím CHATu, aneb to bylo, když ...

    Gymnaziální vzdělávání
    Praktický příspěvek
    zkušenost
    Úkolem předmětu Informační a komunikační technologie na gymnáziu je připravit žáky na život v informační společnosti, ve které žijeme, ať se nám to líbí nebo nelíbí. Jenže jak na to? Uvedený materiál nabízí inspiraci a zkušenost jak probrat celkem nudné téma o historii počítačů a zároveň umožnit žákům společně hledat vhodnou cestu k vyřešení zadaného úkolu. Ukáže jim v praxi výhody a nevýhody skupinové práce a spolupráci prostřednictvím elektronické komunikace. Žáci zjistí, že chat můžeme využít nejen k povídání a posílání smajlíků.

NEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
AKTUÁLNĚ NEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
NEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ