Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Zobrazit na úvodní stránce článků

  • Pokusné ověřování provozu lesní mateřské školy Lesníček

    Předškolní vzdělávání
    Informativní příspěvek
    Příspěvek informuje o zřízení lesní mateřské školy Lesníček při Mateřské škole Semínko, o.p.s. Seznamuje s časovým harmonogramem založení školky, konkrétních podmínkách v Lesníčku a s cíly pokusného ověřování.
  • Víme, jaké vlastně dnešní děti jsou?

    Neformální vzdělávání
    Informativní příspěvek

    V Národním informačním centru pro mládež v Praze se uskutečnila 28. června 2011 tisková konference k vydání zavěrečné zprávy k výzkumu "Hodnotové orientace dětí ve věku 6–15 let".

    Autor Vlasta Kohoutová
  • Letní škola a činnostní učení fyziky

    Základní vzdělávání
    Informativní příspěvek
    O činnostním učení fyziky by se dalo psát dlouze. Lepší je to ale zkusit a pak posoudit výsledky. Právě proto jsme pro vás připravili Letní školu činnostního učení fyzice v 6. a 7. ročníku v Kolíně. Kurz vede profesionální lektor a dlouholetý učitel fyziky Mgr. Oldřich Keltner, jehož schopnost aktivně zapojit žáky (i účastníky kurzů) do výuky fyziky je účastníky hodnocena jako strhující.
  • Finanční gramotnost - Úvod

    Základní vzdělávání
    Informativní příspěvek
    Úvod ke kapitole Finanční gramotnost, která je součástí publikace Gramotnosti ve vzdělávání. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010. Uvedená kapitola i celá publikace bude postupně zveřejněna na Metodickém portále www.rvp.cz ve formě seriálu článků.
    Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze
  • Je kreativita neobyčejná výsada nadaných? – 1. část

    Gymnaziální vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    odborný příspěvek
    Tvořivost představuje samostatný předmět všeobecných diskuzí napříč mezioborovým spektrem, v jehož jednotlivých disciplínách pak nabývá spíše specializovaného a aplikovaného charakteru. Podívejme se, jak se tato debata profiluje v hudebněpedagogickém prostředí, avšak při zachování jejího obecného hlediska. Kreativita je zde sledována jakožto forma myšlení, v rámci čehož zde dochází k rozpoznání krize exaktního nazírání na tuto problematiku a možného východiska z této situace skrze odlišný pohled na charakter hudebnosti a produkt tvůrčího úsilí.

NEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
AKTUÁLNĚ NEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
NEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ