Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Zobrazit na úvodní stránce článků

  • Učíme středoškoláky citovat – tvořit a komunikovat

    Gymnaziální vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    odborný příspěvek
    Citování patří mezi témata, která si koledují o zprotivení již na svém počátku. Uchopeno jako mechanická činnost je ztělesněním nudy. I citování jako aktivita však má svůj kontext, do kterého může být zasazeno. Můžeme o citování uvažovat jinak? Článek vznikl jako součást řešení projektu Platforma pro transfer znalostí: informační gramotnost pro středoškoláky v otevřeném mash-up virtuálním učebním prostředí (TIGUP) podpořeného TA ČR – kód projektu TL02000040. https://kisk.phil.muni.cz/onlife.
  • Hybridní třídní schůzky

    Základní vzdělávání
    Informativní příspěvek

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    Mohou online třídní schůzky změnit způsob, jakým budeme v budoucnu komunikovat s rodiči? A bude nám pak klasická podoba třídních schůzek, jak ji známe z prezenční výuky, nadále dostačovat a dávat smysl?
  • Natoč to!

    Základní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    Aktivita je založena na žákovské tvorbě a úpravě digitálního obsahu (konkrétně krátkých videosekvencí). Cílem aktivity je žákova práce v digitálním prostředí pomocí příslušných nástrojů (programy, aplikace, weby, ...). Neméně důležitým dílčím cílem je propojení výuky informační a komunikační technologie s předměty vzdělávací oblasti Člověk a zdraví. Digitální obsah, jenž žák vytváří, obsahuje různé oblasti cílené na pohybové činnosti a dovednosti žáka (netradiční motivace k učení v digitálním prostředí a připomenutí posílení pohybových návyků, jež jsou nedílnou součástí zdravého životního styl). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
    Autor Adam Cvik
  • Nová pedagogika pro hluboké učení podle Fullana

    Základní vzdělávání
    Informativní příspěvek

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    Základní informace o práci kanadského konzultanta vlád ve věci reformy školství, který zanedlouho vystoupí na naší konferenci Úspěch pro každého žáka.
  • Maturita online

    Gymnaziální vzdělávání
    Informativní příspěvek

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    Je květen 2021 a na českých středních školách se poprvé konají maturitní zkoušky online. Jak se na ně dívají jednotliví aktéři – maturanti, zkoušející, třídní učitel, předseda maturitní komise a ředitelka jedné ze škol – se dozvíte z následujícího textu.

NEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
AKTUÁLNĚ NEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
NEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ