Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Zobrazit na úvodní stránce článků

  • Pojďme si hrát na indiány

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    dlouhodobý
    Příspěvek pro vyučující v mateřských školách, který nabízí rozmanitou škálu her a činností inspirovaných indiány Severní Ameriky.
  • Naše tělo

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Děti se v průběhu týdne postupně seznamují s tím, jak vypadá naše tělo, a učí se správnému pojmenování jeho jednotlivých částí.
  • Jak využíváme Metodický portál v naší MŠ

    Předškolní vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    odborný příspěvek
    Autorka popisuje nejen zkušenost s metodickým portálem, ale i situaci vzdělávání pedagogů v MŠ.
    Autor Věra Stehlíková
  • Kolik měří slepičí krok?

    Gymnaziální vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    blok hodin
    Námět na spolupráci mezi informatikou, fyzikou a zeměpisem (geografií) při výuce astronomie. S využitím internetu vyhledávají žáci informace o době trvání dne v období kolem zimního slunovratu.
  • Hrajeme si na indiány

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    střednědobý
    Charakteristika integrovaného bloku: Hlavním cílem projektu je seznamování dětí se způsobem života jiných kultur, rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách, rozvoj řečových schopností, komunikativních dovedností a tvořivosti, posilování smyslového vnímání a především získání citového prožitku a utvrzení se v pocitu sounáležitosti se světem, přírodou a lidmi.
    Očekávané výstupy:
    • osvojit si elementární poznatky o neznámém prostředí;
    • uvědomovat si odlišnost různých společenských kultur;
    • spolupracovat ve skupině;
    • sladit pohyb se zpěvem;
    • ovládat dechové svalstvo;
    • vědomě využívat smyslů (pozorovat, všímat si nového);
    • vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech (výtvarných, hudebních, pohybových);
    • seznamovat se s vlastnostmi písku, kamene, půdy, vody;
    • rozlišovat a pojmenovat barvy a barevné odstíny.
    Časový rozsah: 4 týdny
    Věková skupina: 5 - 6 let
    Autor Zdeňka Benešová

NEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
AKTUÁLNĚ NEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
NEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ