Vylepšili jsme pro vás Metodický portál RVP.CZ, vítejte! Přečíst více o novinkách.
Zavřít
Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
Základní vzdělávání
>
Člověk a společnost
>
2. stupeň
>
Výchova k občanství
>
Člověk ve společnosti
>
posoudí a na příkladech doloží přínos spolupráce lidí při řešení konkrétních úkolů a dosahování některých cílů v rodině, ve škole, v obci (vyřazeno ze závazných očekávaných výstupů)
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Informatika (rvp zv 2021)
Jazyk a jazyková komunikace
Matematika a její aplikace
Informační a komunikační technologie (rvp zv 2017)
Člověk a jeho svět
Člověk a společnost
Člověk a příroda
Umění a kultura
Člověk a zdraví
Člověk a svět práce
Doplňující vzdělávací obory
Stupeň základního vzdělání
Všechny
2. stupeň
Vzdělávací obor
Všechny
Dějepis
Výchova k občanství
Tematický okruh
Všechny
Člověk ve společnosti
Člověk jako jedinec
Člověk, stát a hospodářství
Stát a právo
Mezinárodní vztahy, globální svět
Očekávaný výstup
Všechny
Objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání
Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu
Zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a aktivně proti němu vystupuje (vyřazeno ze závazných očekávaných výstupů)
Zhodnotí nabídku kulturních institucí a cíleně z ní vybírá akce, které ho zajímají (vyřazeno ze závazných očekávaných výstupů)
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí
Zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi, vyjádří své možnosti, jak může v případě potřeby pomáhat lidem v nouzi a jak pomoci v situacích ohrožení a obrany státu (vyřazeno ze závazných očekávaných výstupů)
Uplatňuje vhodné způsoby chování a komunikace v různých životních situacích
Objasní potřebu tolerance ve společnosti, respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám
Rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí a zaujímá aktivní postoj proti všem projevům lidské nesnášenlivosti
Posoudí a na příkladech doloží přínos spolupráce lidí při řešení konkrétních úkolů a dosahování některých cílů v rodině, ve škole, v obci (vyřazeno ze závazných očekávaných výstupů)
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(17)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
17
položek
Zpět
1
2
Další
Základní vzdělávání
27. 10. 2021
0x
504x
Co nebylo v učebnici (3. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků z 8. a 9. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmi- a šestiletého gymnázia
Schopnost komplexně pracovat s informacemi, tedy informační gramotnost, v komplementaci s gramotností čtenářkou a digitální, patří ke stěžejním kompetencím člověka umožňujícím kvalitní a úspěšný…
Základní vzdělávání
3. 12. 2020
0x
3337x
Vandalismus
Námět do výuky předmětu Výchova k občanství, rozvíjející čtenářskou a digitální gramotnost. V rámci této aktivity jsou žáci vedeni k rozpoznání projevů vandalismu ve škole i v obci, žáci uvedou…
Základní vzdělávání
29. 10. 2020
0x
2928x
Síla internetu a pomoc ostatním
Výuková aktivita Síla internetu a pomoc ostatním je zaměřená na sociální přesah digitálních technologií do reálného světa, konkrétně se věnuje internetu a jeho využití jako nástroje informování a…
Základní vzdělávání
28. 10. 2020
0x
2163x
Použij, vytvoř a propaguj!
Dnešní doba a svět jsou plně digitalizovány a dnešní generace si bez digitálních technologií, sociálních sítí a internetu jako takového svůj život neumí pomalu ani představit. Toho můžeme (ne-li…
Základní vzdělávání
27. 10. 2020
0x
3475x
Lokální problémy pohledem komiksu
Vzdělávací aktivita Lokální problémy pohledem komiksu představuje komplexně zaměřenou tvůrčí žákovskou činnost. Propojuje společenskovědní tematiku lokálních problémů (vyhledání, popis, analýza,…
Základní vzdělávání
7. 7. 2020
0x
4528x
Jsem generace Z a můžu pomoct!
Výuková aktivita Jsem generace Z a můžu pomoct! je zaměřená na využití digitálních kompetencí, znalostí a zkušeností žáků, díky kterým se zapojí do společenského dění kolem sebe. Žáci díky svým…
Základní vzdělávání
31. 10. 2018
0x
5785x
Migrace – rolová hra
Stěhování z ekonomických příčin může být pro člověka dobrou příležitostí. V cizí zemi ho může čekat lépe placené zaměstnání, naučí se cizí jazyk či si osvojí nové kulturní zvyklosti. Jak ale na…
Základní vzdělávání
14. 2. 2017
0x
8643x
Založení Nového Města pražského
Cílem příspěvku je ukázat žákům, jak promyšleným činem Karla IV. bylo založení Nového Města pražského. Tento akt je dán do kontextu se stavbou domu v dnešní době. Během práce se ukáže, že jednotlivé…
Základní vzdělávání
20. 10. 2014
0x
7765x
Stáří a dobrovolnictví
Výuková lekce pro žáky od 6. ročníku ZŠ je zaměřena na téma dobrovolnictví ve stáří - dobrovolnictví lidí starších 50 let či přímo seniorů. Pro seznámení se s pojmem dobrovolnictví je využita metoda…
Základní vzdělávání
22. 11. 2012
0x
6941x
Veřejná politika
Co znamená pojem veřejná politika, struktura obce a obecního úřadu.
Základní vzdělávání
8. 4. 2011
0x
11244x
Kdo všechno tu žil aneb Velké detektivní pátrání po slavných spolužácích
Příspěvek se zabývá rozvíjením vztahu žáků k jejich škole jako místu, kde tráví velkou část dne. Také se zabývá rozvíjením vztahu k místu, kde žáci žijí.
Základní vzdělávání
22. 6. 2009
0x
22868x
Přátelství, kamarádství
Co to vlastně je přátelství, co to je kamarádství, kdy vzniká a čím se od sebe liší? Jakou má hodnotu? Může se kamarádit či přátelit dívka s chlapcem, žena s mužem? A nebo je to úplně jinak? A co…
Zobrazeno
12
z
17
položek
Zpět
1
2
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky