Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (16)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 16 položek
Základní vzdělávání
29. 4. 2021 0x 1349x
Oživme městskou knihovnu pro 21. století (5. část) – Infografikou do světa informací
Žáci vytváří infografiku, která čtenáře informuje o zajímavostech městské knihovny. Infografika může být vytvořena ve volně dostupném doporučeném online nástroji Canva, zároveň lze použít i jiné…
Základní vzdělávání
8. 4. 2021 0x 1387x
Oživme městskou knihovnu pro 21. století (3. část) – Vytváříme moderní výroční zprávu pro městskou knihovnu
Žáci se inspirují výročními zprávami knihoven a vytvoří vlastní výroční zprávu. Tu připraví v online dokumentu, na jehož tvorbě se budou společně podílet. Formát výroční zprávy dodržuje pravidla pro…
Základní vzdělávání
22. 4. 2014 0x 7529x
Podívejte se na památky očima dětí aneb projekt
Článek popisuje postupné kroky vzniku dvojjazyčného DVD, které autor vytvářel spolu s žáky 8. ročníku ZŠ v hodinách anglického a českého jazyka.
Základní vzdělávání
14. 6. 2012 0x 18655x
Aktivizující metody ve výuce slohu
Tento text vznikl jako aktivita v rámci projektu Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání, CZ.1.07/1.2.00/08.0110, OPVK. Přináší příklad dobré praxe využití výukové opory,…
Základní vzdělávání
16. 12. 2011 0x 8333x
Aktivizující metody ve výuce: Cestujeme
Práce s několika typy textu nabízí srovnávání informací a vytváření vlastního názoru žáků na realitu při cestování. Srovnávají reportáž s lákavou nabídkou cestovní kanceláře. Seznamují se s možným…
Základní vzdělávání
16. 12. 2011 0x 8085x
Čeština trochu jinak aneb Nebojme se hub
Autor se zaměřuje na danou oblast v širších souvislostech. Nejprve uvádí příklady na využití názvů hub v mluvnici a dále náměty pro práci v hodinách slohového vyučování. V souladu s cíli RVP ZV…
Základní vzdělávání
12. 12. 2011 0x 32284x
Popis pracovního postupu na téma Příprava jídla, recepty a „ujeté“ recepty
Cílem vyučovací hodiny je realizovat se žáky atraktivní a zábavnou formou nácvik popisu pracovního postupu. Učitel naváže na vyučovací hodinu, v níž se již se žáky této problematice věnoval.
Základní vzdělávání
5. 12. 2011 1x 6811x
Expertní skupiny ve výuce: Co víme o slavících?
Článek představuje aktivizující výukovou metodu Expertní skupiny, její cíle, klady i zápory. Následně nabízí praktickou ukázku textů, které byly využity při zařazení této metody v hodině českého…
Základní vzdělávání
24. 6. 2011 0x 6682x
Podpora tvořivosti žáka-cizince v českém jazyce
Článek ukazuje možnosti, jak podpořit osvojování jazyka žákem-cizincem mimo standardní výuku. Píši o publikování rukopisného textu ve školním literárním časopise. Zajímavá je doba vzniku textu, žák…
Základní vzdělávání
22. 3. 2011 0x 9731x
Vedení žáka-cizince běžným školním životem
Článkem chci přispět k objasňování problematiky spojené s adaptací žáka-cizince v každodenní školní praxi. Zde nacházíme mnoho situací, kdy je zapotřebí aplikovat vhodnou formou český jazyk zároveň s…
Základní vzdělávání
27. 5. 2010 0x 19154x
Uspořádej věty
Aktivita spojuje všechny tři složky českého jazyka a literatury a lze ji zařadit v libovolném ročníku, např. v šestém nebo sedmém ročníku s důrazem především na žánr pohádky a jeho současné…
Základní vzdělávání
19. 1. 2009 1x 10519x
Knížka jednoho slova
Příspěvek přináší jednu z možností, jak u žáků podněcovat zájem o četbu, zvyšovat čtenářskou gramotnost, čtení s porozuměním. Prací ve dvojici poskytujeme příležitost i pomalým a slabším čtenářům k…
Zobrazeno 12 z 16 položek