Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (249)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 249 položek
Základní vzdělávání
4. 10. 2022 0x 342x
SEZNAMTE SE: A co takhle jazyky a příroda?
Článek z minisérie SEZNAMTE SE se zaměřuje na propojení poznávacích a teambuildingových aktivit a vzdělávacího oboru Cizí jazyk a vzdělávací oblasti Člověk a příroda. Autoři přinášejí náměty na…
Základní vzdělávání
29. 8. 2022 0x 334x
SEZNAMTE SE: Na pořadu dne je čeština a matika
V minisérii SEZNAMTE SE se autoři zaměřují na propojení seznamovacích a teambuildingových aktivit s konkrétními vzdělávacími obory. Pomocí předkládaných aktivit a dalších vzdělávacích činností, které…
Základní vzdělávání
10. 5. 2022 1x 1784x
Chasidské příběhy nejen rabiho Nachmana
Následující text obsahuje doporučení pro kolegyně a kolegy vyučující český jazyk a literaturu, jak podpořit úspěšnost svých nových žaček a žáků přicházejících coby uprchlíci před ruskou agresivní…
Základní vzdělávání
29. 3. 2022 0x 636x
Nádech–výdech: Tělesná výchova si tyká s českým jazykem
Příspěvek ze série Nádech–výdech se věnuje možnostem propojení vzdělávacích oborů Tělesná výchova a Český jazyk a literatura. Představuje výukovou aktivitu, jež propojuje obory díky komentování…
Základní vzdělávání
16. 12. 2021 0x 496x
Naši a videa na Tik Toku
Naši a videa na Tik Toku je výuková aktivita zasazená do světa sociálních sítí, oblíbeného světa zejména dětí a mládeže. Hlavním cílem aktivity je vést žáky k uvědomění, že stejný text mohou různí…
Základní vzdělávání
30. 11. 2021 0x 380x
Co nebylo v učebnici (8. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 6.–7. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmiletého gymnázia
Vzdělávací program S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 6.–7. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmiletého gymnázia žákům otevírá osm tematických bloků, jejichž…
Základní vzdělávání
23. 11. 2021 0x 432x
Co nebylo v učebnici (7. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmi- a šestiletého gymnázia
Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvíjet informační gramotnost žáků 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídajících ročníků osmi- a šestiletého gymnázia.
Základní vzdělávání
2. 11. 2021 0x 494x
Co nebylo v učebnici (4. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků ze 6. až 7. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmiletého gymnázia
Vzdělávací program Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text v osmi tematických blocích seznamuje žáky s tvorbou odborného textu.
Základní vzdělávání
27. 10. 2021 0x 453x
Co nebylo v učebnici (3. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků z 8. a 9. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmi- a šestiletého gymnázia
Schopnost komplexně pracovat s informacemi, tedy informační gramotnost, v komplementaci s gramotností čtenářkou a digitální, patří ke stěžejním kompetencím člověka umožňujícím kvalitní a úspěšný…
Základní vzdělávání
7. 9. 2021 0x 2791x
Začínáme s převrácenou třídou
Cílem článku je seznámit pedagogy s modelem výuky převrácená třída a popsat stěžejní kroky k úspěšnému implementování tohoto modelu do výuky, zároveň ukázat tuto metodu ve výuce cizích jazyků.
Základní vzdělávání
16. 8. 2021 1x 2177x
Používáš sociální sítě? Popisuj a komentuj – inspirace do hodin angličtiny
Následující příspěvek přináší inspiraci, jak lze sociální sítě (konkrétně Instagram) využít ve výuce angličtiny (možno však přizpůsobit pro jiné cizí jazyky). Cílem příspěvku je inspirovat, jak…
Základní vzdělávání
29. 4. 2021 0x 1402x
Oživme městskou knihovnu pro 21. století (5. část) – Infografikou do světa informací
Žáci vytváří infografiku, která čtenáře informuje o zajímavostech městské knihovny. Infografika může být vytvořena ve volně dostupném doporučeném online nástroji Canva, zároveň lze použít i jiné…
Zobrazeno 12 z 249 položek