Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (247)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 247 položek
Základní vzdělávání
10. 5. 2022 1x 855x
Chasidské příběhy nejen rabiho Nachmana
Následující text obsahuje doporučení pro kolegyně a kolegy vyučující český jazyk a literaturu, jak podpořit úspěšnost svých nových žaček a žáků přicházejících coby uprchlíci před ruskou agresivní…
Základní vzdělávání
29. 3. 2022 0x 502x
Nádech–výdech: Tělesná výchova si tyká s českým jazykem
Příspěvek ze série Nádech–výdech se věnuje možnostem propojení vzdělávacích oborů Tělesná výchova a Český jazyk a literatura. Představuje výukovou aktivitu, jež propojuje obory díky komentování…
Základní vzdělávání
16. 12. 2021 0x 407x
Naši a videa na Tik Toku
Naši a videa na Tik Toku je výuková aktivita zasazená do světa sociálních sítí, oblíbeného světa zejména dětí a mládeže. Hlavním cílem aktivity je vést žáky k uvědomění, že stejný text mohou různí…
Základní vzdělávání
30. 11. 2021 0x 277x
Co nebylo v učebnici (8. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 6.–7. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmiletého gymnázia
Vzdělávací program S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 6.–7. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmiletého gymnázia žákům otevírá osm tematických bloků, jejichž…
Základní vzdělávání
23. 11. 2021 0x 342x
Co nebylo v učebnici (7. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmi- a šestiletého gymnázia
Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvíjet informační gramotnost žáků 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídajících ročníků osmi- a šestiletého gymnázia.
Základní vzdělávání
2. 11. 2021 0x 422x
Co nebylo v učebnici (4. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků ze 6. až 7. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmiletého gymnázia
Vzdělávací program Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text v osmi tematických blocích seznamuje žáky s tvorbou odborného textu.
Základní vzdělávání
27. 10. 2021 0x 392x
Co nebylo v učebnici (3. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků z 8. a 9. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmi- a šestiletého gymnázia
Schopnost komplexně pracovat s informacemi, tedy informační gramotnost, v komplementaci s gramotností čtenářkou a digitální, patří ke stěžejním kompetencím člověka umožňujícím kvalitní a úspěšný…
Základní vzdělávání
7. 9. 2021 0x 1889x
Začínáme s převrácenou třídou
Cílem článku je seznámit pedagogy s modelem výuky převrácená třída a popsat stěžejní kroky k úspěšnému implementování tohoto modelu do výuky, zároveň ukázat tuto metodu ve výuce cizích jazyků.
Základní vzdělávání
16. 8. 2021 1x 2002x
Používáš sociální sítě? Popisuj a komentuj – inspirace do hodin angličtiny
Následující příspěvek přináší inspiraci, jak lze sociální sítě (konkrétně Instagram) využít ve výuce angličtiny (možno však přizpůsobit pro jiné cizí jazyky). Cílem příspěvku je inspirovat, jak…
Základní vzdělávání
29. 4. 2021 0x 1274x
Oživme městskou knihovnu pro 21. století (5. část) – Infografikou do světa informací
Žáci vytváří infografiku, která čtenáře informuje o zajímavostech městské knihovny. Infografika může být vytvořena ve volně dostupném doporučeném online nástroji Canva, zároveň lze použít i jiné…
Základní vzdělávání
8. 4. 2021 0x 1324x
Oživme městskou knihovnu pro 21. století (3. část) – Vytváříme moderní výroční zprávu pro městskou knihovnu
Žáci se inspirují výročními zprávami knihoven a vytvoří vlastní výroční zprávu. Tu připraví v online dokumentu, na jehož tvorbě se budou společně podílet. Formát výroční zprávy dodržuje pravidla pro…
Základní vzdělávání
29. 3. 2021 0x 1475x
Svět podcastů, račte vstoupit
Výuková aktivita Svět podcastů, račte vstoupit je zaměřená na seznámení s podcastem, což je v poslední době zejména mezi mladými lidmi populární volnočasový fenomén, a jeho analýzu. Podcast je…
Zobrazeno 12 z 247 položek