Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
Základní vzdělávání
>
Jazyk a jazyková komunikace
>
1. stupeň
>
Český jazyk a literatura
>
Jazyková výchova
>
1. období
>
rozlišuje zvukovou a grafickou podobu slova, člení slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Informatika (rvp zv 2021)
Jazyk a jazyková komunikace
Matematika a její aplikace
Informační a komunikační technologie (rvp zv 2017)
Člověk a jeho svět
Člověk a společnost
Člověk a příroda
Umění a kultura
Člověk a zdraví
Člověk a svět práce
Doplňující vzdělávací obory
Stupeň základního vzdělání
Všechny
1. stupeň
2. stupeň
Vzdělávací obor
Všechny
Český jazyk a literatura
Cizí jazyk
Tematický okruh
Všechny
Komunikační a slohová výchova
Jazyková výchova
Literární výchova
Období
Všechny
1. období
2. období
Očekávaný výstup
Všechny
Rozlišuje zvukovou a grafickou podobu slova, člení slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky
Porovnává významy slov, zvláště slova opačného významu a slova významem souřadná, nadřazená a podřazená, vyhledá v textu slova příbuzná
Porovnává a třídí slova podle zobecněného významu – děj, věc, okolnost, vlastnost
Rozlišuje slovní druhy v základním tvaru
Užívá v mluveném projevu správné gramatické tvary podstatných jmen, přídavných jmen a sloves
Spojuje věty do jednodušších souvětí vhodnými spojkami a jinými spojovacími výrazy
Rozlišuje v textu druhy vět podle postoje mluvčího a k jejich vytvoření volí vhodné jazykové i zvukové prostředky
Odůvodňuje a píše správně: i/y po tvrdých a měkkých souhláskách i po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech; dě, tě, ně, ú/ů, bě, pě, vě, mě - mimo morfologický šev; velká písmena na začátku věty a v typických případech vlastních jmen osob, zvířat a místních pojmenování
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(39)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
39
položek
Zpět
1
2
3
4
Další
Základní vzdělávání
25. 10. 2023
0x
1346x
ABC karty
Hravá aktivita pro rozvoj digitálních kompetencí do hodin českého jazyka. Žáci 1. ročníku si fixují jednotlivá písmena abecedy, k čemuž využívají digitálních zařízení (mobilní telefon, tablet,…
Základní vzdělávání
8. 8. 2017
0x
32253x
Žáci s odlišným mateřským jazykem a výuka českého jazyka
Příklad dobré praxe k problematice vzdělávání žáků-cizinců na ZŠ Táborská v Praze 4.
Základní vzdělávání
1. 9. 2015
0x
17535x
Cvičení sluchové analýzy a syntézy III
Závěrečná část třídílného seriálu nabízí rozšiřující aktivity pro rozvoj sluchové analýzy a syntézy. Aktivity je vhodné zahrnout do výuky vždy, když žáci mají obtíže ve čtení či psaní. Vynechávají,…
Základní vzdělávání
26. 8. 2015
0x
18120x
Cvičení sluchové analýzy a syntézy II
Druhá část třídílného seriálu nabízí navazující aktivity pro rozvoj sluchové analýzy a syntézy. Aktivity je vhodné zahrnout do výuky vždy, když žáci mají obtíže ve čtení či psaní. Vynechávají,…
Základní vzdělávání
20. 8. 2015
0x
31292x
Cvičení sluchové analýzy a syntézy I
První část třídílného seriálu nabízí aktivity na rozvoj sluchové analýzy a syntézy. Aktivity je vhodné zahrnout do výuky vždy, když žáci mají obtíže ve čtení či psaní. Vynechávají, přidávají,…
Základní vzdělávání
22. 7. 2015
0x
19422x
Rozlišování slabik DY x DI, TY x TI, NY x NI – 2. díl
Článek představuje 2. díl dvoudílného seriálu zaměřeného na sluchové rozlišování slabik DY x DI, TY x TI, NY x NI. Žáci prostřednictvím her pexeso, tabulka o 9 polích procvičují sluchové i zrakové…
Základní vzdělávání
20. 7. 2015
0x
22416x
Cvičení na dodržování hranic slov ve větě
Příspěvek nabízí aktivity na procvičení dodržování hranic slov ve větě. Aktivity je vhodné zahrnout do výuky vždy, když žáci neoddělují slova správně od sebe, píší dohromady předložku a slovo. Ať už…
Základní vzdělávání
14. 7. 2015
0x
23489x
Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek II
Druhá část dvoudílného seriálu nabízí hravé aktivity na rozvoj rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek ve slovech. Tato dovednost často činí potíže nejen žákům s diagnózou dysortografie, ale i…
Základní vzdělávání
13. 7. 2015
0x
30701x
Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek I
První část dvoudílného seriálu nabízí hravé aktivity na rozvoj rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek ve slovech. Tato dovednost často činí potíže nejen žákům s diagnózou dysortografie, ale i…
Základní vzdělávání
25. 6. 2015
0x
34694x
Rozlišování slabik DY/DI, TY/TI, NY/NI – 1. díl
Článek představuje 1. díl dvoudílného seriálu zaměřeného na sluchové rozlišování slabik DY/DI, TY/TI, NY/NI. Nejdříve žáci procvičují uvědomování si měkkých a tvrdých slabik čtením jednoduchých…
Základní vzdělávání
27. 5. 2015
0x
15858x
Rozlišování B x D – 4. díl
Poslední díl čtyřdílného seriálu představuje rozšiřující materiál pro rozlišování a fixaci tvarů písmen b, d. Nabízí aktivity, které rozvíjí dovednosti nezbytné pro správné rozlišení podobných tvarů…
Základní vzdělávání
21. 5. 2015
0x
12619x
Rozlišování B x D – 3. díl
Třetí díl čtyřdílného seriálu nabízí řadu aktivit pro rozlišování písmen b, d. Navazuje na předchozí dva díly, zaměřuje se především na zrakové, hmatové a sluchové rozlišování hlásek a písmen b, d.…
Zobrazeno
12
z
39
položek
Zpět
1
2
3
4
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky