Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (131)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 131 položek
Základní vzdělávání
21. 3. 2022 0x 468x
Kde vzali indiáni oheň
Krátký příběh, který vypráví mýtus o tom, kde vzali indiáni oheň, jsme využili při projektu o indiánech. Kromě čtení příběhu získaly děti spoustu dalších informací o skutečném životě indiánů z jiných…
Základní vzdělávání
13. 1. 2022 0x 667x
Tvorba sovičky podle videonávodu – pracovní postup pro nejmladší žáky
Tento didaktický článek je inspirací pro práci s pracovním postupem u nejmladších žáků (1. a 2. ročník základní školy). Poukazuje na možnost zařazení digitálních technologií v podobě videonávodu do…
Základní vzdělávání
16. 11. 2021 0x 428x
Co nebylo v učebnici (6. část) – Na cestě od autora ke čtenáři v knihovně pro věkovou kategorii žáků z 3.–5. ročníku ZŠ
Společný vzdělávací program knihovníků a učitelů reflektující tematický modul č. 1 Na cestě od autora ke čtenáři v knihovně dává nahlédnout na fenomén knihy z různých a pro žáky mladšího školního…
Základní vzdělávání
24. 11. 2020 0x 2315x
Jak na Google Classroom ve 2. ročníku ZŠ
Zvládnout záludnosti distanční výuky je výzvou nejen pro učitele, ale i pro jejich žáky. Ti nejmladší se s digitálními technologiemi teprve učí pracovat, a tak seznámení s pravidly komunikace a s…
Základní vzdělávání
16. 11. 2020 0x 2607x
Aktivity pro tablety vyžadující napsání krátké odpovědi žákem
Příspěvek s praktickými ukázkami aktivit a výsledky žáků při práci na tabletech už od prvního ročníku. V článku najdete tipy, jak všemožně zapojit aktivitu Zapojte se! ze SMART Notebooku do různých…
Základní vzdělávání
11. 11. 2020 0x 3526x
Základní hygienické návyky spojené se psaním na dotykových zařízeních
Příspěvek by měl objasnit, proč mají učitelé věnovat pozornost osvojování návyků spojených s psaním na dotykovém zařízení nebo na klávesnici a jaké jsou odlišnosti od běžného psaní. Obsahuje také…
Základní vzdělávání
19. 5. 2020 0x 8552x
Jak se dobře ptát žáků a jak rozproudit diskuzi ve výuce?
Ptáme se celý život. Mnohé pedagogické metody jsou postaveny na otázkách. Umíme ale s nimi správně pracovat? Používáme ty správné strategie? Jak žáky „vyprovokovat“ k větší aktivitě v hodinách?…
Základní vzdělávání
4. 2. 2020 0x 5235x
Praktické ukázky pro výuku čtenářské gramotnosti – doslovného porozumění na pohádce „Zvířátka a Petrovští“ ve verzi podle Václava Říhy
Čtenářskou gramotnost se zaměřením na doslovné porozumění textu lze procvičovat formou hraní deskové hry, kdy žáci plní úkoly vycházející z uvedených informací. Nebo čtenářskou gramotnost mohou žáci…
Základní vzdělávání
8. 1. 2020 0x 5182x
Čtení slabik s Bee-botem
Článek ukazuje, jak učitel s využitím robotické hračky může rutinní nácvik čtení slabik proměnit v poutavou činnost, do které se žáci aktivně zapojují. Kromě oborového cíle českého jazyka, tedy…
Základní vzdělávání
16. 12. 2019 0x 5719x
O Šípkové Růžence s Ozobotem
Článek ukazuje možnosti, jak může učitel pracovat se známým pohádkovým textem na počátku 1. ročníku, tedy v období, kdy si žáci teprve osvojují techniku čtení, a pokládají se základy čtenářské…
Základní vzdělávání
14. 11. 2019 0x 6970x
Vyrobím si …?
Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro žáky 3. ročníku základní školy s cílem seznámit je se slohovým útvarem popis pracovního postupu a s jeho praktickým využitím při výrobě konkrétního…
Základní vzdělávání
21. 3. 2019 0x 6700x
Co si koupím v „rohlíkářství“?
Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro žáky 1.–3. ročníku základní školy s cílem procvičit dovednost čtení, a které zároveň bude motivovat žáky k dalšímu prohlubování této dovednosti.…
Zobrazeno 12 z 131 položek