Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
předškolní vzdělávání
>
Dítě a svět
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Dítě a jeho tělo
Dítě a jeho psychika
Dítě a ten druhý
Dítě a společnost
Dítě a svět
Očekávaný výstup
Všechny
Orientovat se bezpečně ve známém prostředí i v životě tohoto prostředí (doma, v budově mateřské školy, v blízkém okolí)
Zvládat běžné činnosti a požadavky na dítě kladené i jednoduché praktické situace, které se doma a v mateřské škole opakují, chovat se přiměřeně a bezpečně doma i na veřejnosti (na ulici, na hřišti, v obchodě, u lékaře apod.)
Uvědomovat si nebezpečí, se kterým se může ve svém okolí setkat, a mít povědomí o tom, jak se prakticky chránit (vědět, jak se nebezpečí vyhnout, kam se v případě potřeby obrátit o pomoc)
Osvojit se elementární poznatky o okolním prostředí, které jsou dítěti blízké, pro ně smysluplné a přínosné, zajímavé a jemu pochopitelné a využitelné pro další učení a životní praxi
Mít povědomí o širším společenském, věcném, přírodním, kulturním i technickém prostředí i jeho dění v rozsahu praktických zkušeností a dostupných praktických ukázek v okolí dítěte
Vnímat, že svět má svůj řád, že je rozmanitý a pozoruhodný, nekonečně pestrý a různorodý - jak svět přírody, tak i svět lidí (mít elementární povědomí o existenci různých národů a kultur, různých zemích, o planetě zemi, vesmíru apod.)
Všímat si změn a dění v nejbližším okolí
Porozumět, že změny jsou přirozené a samozřejmé (všechno kolem se mění, vyvíjí, pohybuje a proměňuje a že s těmito změnami je třeba v životě počítat), přizpůsobovovat se běžně proměnlivým okolnostem doma i v mateřské škole
Mít povědomí o významu životního prostředí (přírody i společnosti) pro člověka, uvědomovat si, že způsobem, jakým se dítě i ostatní v jeho okolí chovají, ovlivňují vlastní zdraví i životní prostředí
Rozlišovat aktivity, které mohou zdraví okolního prostředí podporovat a které je mohou poškozovat, všímat si nepořádků a škod, upozornit na ně
Pomáhat pečovat o okolní životní prostředí (dbát o pořádek a čistotu, nakládat vhodným způsobem s odpady, starat se o rostliny, spoluvytvářet pohodu prostředí, chránit přírodu v okolí, živé tvory apod.)
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(195)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
195
položek
Zpět
1
2
3
4
5
6
...
17
Další
Předškolní vzdělávání
14. 2. 2023
1x
3699x
O vodě
Voda jako element, který je pro náš život nepostradatelný, nás učí si ji užívat, ale také chránit a přemýšlet o jejím koloběhu. To vše najdete v tomto Povídání o vodě, které se zaměřuje na rozvoj…
Předškolní vzdělávání
1. 11. 2022
0x
1978x
Zahradnická terapie v denním režimu mateřské školy
Článek pojednává o hortiterapii neboli zahradnické terapii, která není v České republice ještě tak známá jako v jiných západoevropských státech či sousedním Polsku. Článek nejprve čtenáře seznamuje s…
Předškolní vzdělávání
22. 9. 2022
1x
2210x
Pavouků se nebojíme
Hlavním cílem příspěvku je vnímat krásu přírody zejména v době babího léta a umět ji chránit. Vedlejším cílem potlačit u dětí strach z pavouků, naučit se pracovat s lupou, využít ke hře a činnostem…
Základní vzdělávání
23. 8. 2022
0x
2164x
Povídky, komiksy, videokurzy a další materiály pro výuku bezpečného internetu
Oddělení vzdělávání NÚKIB vyvíjí a poskytuje rozmanité výukové materiály, které žákům přibližují problematiku bezpečného internetu. Materiály jsou doplněny o metodický list a návod, který učitelům…
Předškolní vzdělávání
20. 6. 2022
0x
12526x
Koloběh vody v přírodě (pro mateřské školy)
Článek se zaměřuje na aktivity dětí v mateřské škole na téma koloběh vody v přírodě. Nejprve přibližujeme dané téma pomocí pohádkového příběhu „O dešťové kapičce“ či krátké rýmované pohádky „O…
Předškolní vzdělávání
12. 5. 2022
2x
2946x
Cestování časem
Projekt se zaměřuje na cestování časem do čtyř hlavních epoch dějin. Děti se seznámí s dobovými kostýmy, zvyky, obživou, ale i prací. Činnosti jsou vybírány s akcentem na rozvoj matematické…
Předškolní vzdělávání
19. 10. 2021
0x
2970x
Hrášek – Skutečně zdravá škola
Hrášek: jeho vlastnosti, odraz v pohádkách a lidových tradicích, využití ke hrám i poznávacím aktivitám, jeho pěstování na školní zahradě a pokrmy z něj připravené. Celoroční program v celkové délce…
Předškolní vzdělávání
7. 10. 2021
0x
2198x
Ubrousek – Skutečně zdravá škola
Skutečně zdravá škola, z. s., připravila šest nových vzdělávacích programů pro mateřské a základní školy na téma jídlo, vaření, stolování a pěstování. Každý program obsahuje detailní popis 16…
Předškolní vzdělávání
5. 8. 2021
0x
3682x
Společně to dokážeme (9. díl) – „Vybarvování velkých obrazů měsíců v roce“
Článek je jedním ze série článků navazujících na úvodní první díl s teoretickým úvodem k popisovaným aktivitám. Aktivity uváděné v sérii článků mají společnou formu práce – děti pracují v různě…
Předškolní vzdělávání
4. 8. 2021
0x
5921x
Společně to dokážeme (8. díl) – „Skládání velkých obrazů podzimních měsíců“
Článek je jedním ze série článků navazujících na úvodní první díl s teoretickým úvodem k popisovaným aktivitám. Aktivity uváděné v sérii článků mají společnou formu práce – děti pracují v různě…
Předškolní vzdělávání
26. 7. 2021
0x
6053x
Společně to dokážeme (6. díl) – „Postavíme Čínskou zeď“
Článek je jedním ze série článků navazujících na úvodní první díl s teoretickým úvodem k popisovaným aktivitám. Aktivity uváděné v sérii článků mají společnou formu práce – děti pracují v různě…
Předškolní vzdělávání
28. 6. 2021
0x
3850x
Indiánská překvapení
Cílem programu je rozvíjet čtenářskou gramotnost pomocí soustředěného naslouchání, zapojení se do vyprávění a následné diskuze s prožitkem k danému tématu. Dětem chceme pomocí vyprávěných příběhů ze…
Zobrazeno
12
z
195
položek
Zpět
1
2
3
4
5
6
...
17
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky