Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
předškolní vzdělávání
>
Dítě a společnost
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Dítě a jeho tělo
Dítě a jeho psychika
Dítě a ten druhý
Dítě a společnost
Dítě a svět
Očekávaný výstup
Všechny
Uplatňovat návyky v základních formách společenského chování ve styku s dospělými i s dětmi (zdravit známé děti i dospělé, rozloučit se, poprosit, poděkovat, vzít si slovo, až když druhý domluví, požádat o pomoc, vyslechnout sdělení, uposlechnout pokyn apod.)
Pochopit, že každý má ve společenství (v rodině, ve třídě, v herní skupině) svou roli, podle které je třeba se chovat
Chovat se a jednat na základě vlastních pohnutek a zároveň s ohledem na druhé
Začlenit se do třídy a zařadit se mezi své vrstevníky, respektovat jejich rozdílné vlastnosti, schopnosti a dovednosti
Porozumět běžným neverbálním projevům citových prožitků a nálad druhých
Adaptovat se na život ve škole, aktivně zvládat požadavky plynoucí z prostředí školy i jeho běžných proměn (vnímat základní pravidla jednání ve skupině, podílet se na nich a řídit se jimi, podřídit se rozhodnutí skupiny, přizpůsobit se společnému programu, spolupracovat, přijímat autoritu) a spoluvy
Vyjednávat s dětmi i dospělými ve svém okolí, domluvit se na společném řešení (v jednoduchých situacích samostatně, jinak s pomocí)
Utvořit si základní dětskou představu o pravidlech chování a společenských normách, co je v souladu s nimi a co proti nim a ve vývojově odpovídajících situacích se podle této představy chovat (doma, v mateřské škole i na veřejnosti)
Chovat se zdvořile, přistupovat k druhým lidem, k dospělým i k dětem bez předsudků, s úctou k jejich osobě, vážit si jejich práce a úsilí
Dodržovat pravidla her a jiných činností, jednat spravedlivě, hrát fair
Uvědomovat si, že ne všichni lidé respektují pravidla chování, že se mohou chovat neočekávaně, proti pravidlům, a tím ohrožovat pohodu i bezpečí druhých; odmítat společensky nežádoucí chování (např. lež, nespravedlnost, ubližování, lhostejnost či agresivitu), chránit se před ním a v rámci svých možn
Zacházet šetrně s vlastními i cizími pomůckami, hračkami, věcmi denní potřeby, s knížkami, s penězi apod.
Vnímat umělecké a kulturní podněty, pozorně naslouchat, sledovat se zájemm literární, dramatické či hudební představení a hodnotit svoje zážitky (říci, co bylo zajímavé, co je zaujalo)
Zachycovat skutečnosti ze svého okolí a vyjadřovat své představy pomocí různých výtvarných dovedností a technik (kreslit, používat barvy, modelovat, konstruovat, tvořit z papíru, tvořit a vyrábět z různých jiných mateirálů, z přírodnin aj.)
Vyjadřovat se prostřednictvím hudebních a hudebně pohybových činností, zvládat základní hudební dovednosti vokální i instrumentální (zazpívat píseň, zacházet s jednoduchými hudebními nástroji, sledovat a rozlišovat rytmus)
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(160)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
160
položek
Zpět
1
2
3
4
5
6
...
14
Další
Základní vzdělávání
12. 8. 2024
0x
424x
Rozvoj tónových výškových představ v didaktice hudební výchovy (1. část)
Proč některé děti neumí rozlišovat výšky tónů? Představy výšky tónů vznikají ve sluchovém nervu jako výsledek jeho opakovaného dráždění zvukovými frekvencemi. Zrání sluchového analyzátoru je tedy…
Základní vzdělávání
8. 2. 2024
0x
839x
Animetod – Jak na to, když začínáme
Animetod je průvodce rozsáhlou metodickou a výukovou sérií, kterou pro vás postupně připravujeme. Každá lekce obsahuje audiovizuální část, textovou část a metodické a pracovní listy ke stažení.…
Základní vzdělávání
7. 2. 2024
0x
884x
Animetod – Kreslená animace
Chcete-li zkusit techniku, ve které se může cokoliv v cokoliv proměnit a kde děj filmu není omezen žádnými fyzikálními zákony, je kreslená animace to pravé. S trochou trpělivosti, zručnosti a…
Základní vzdělávání
6. 2. 2024
0x
795x
Animetod – Plošková loutka
Výroba ploškové loutky patří pod výtvarnou a technickou přípravu před samotnou realizací animovaného filmu. Máte připravený námět, poradili jste si s příběhem, postavami, prostředím a je nejvyšší čas…
Základní vzdělávání
1. 2. 2024
0x
1211x
Animetod – Plošková animace
Plošková animace je založena na snímání jednotlivých filmových oken na ploše. Snímané objekty neboli postavy a pozadí jsou ploché, dvourozměrné. Každá z částí filmového obrazu, která se má pohybovat,…
Předškolní vzdělávání
13. 12. 2023
0x
1206x
Prostá vývojová porucha zpěvu a postupy její nápravy (tonopedie, 1. díl: teorie)
Nezpěvnost jako taková byla mnohokrát popsána pokud jde o její genezi, projevy i způsoby nápravy. Přestože splňuje všechny znaky vývojové vady, při takovém označení problému mnoho vyučujících udiveně…
Základní vzdělávání
31. 10. 2023
0x
2488x
Jak rozezpívat děti, které neladí
Všichni známe ten zoufalý pocit, když po zadání prvního tónu písničky se nám v odpověď ozve celý vějíř dětských tónů. Co dětem nelze upřít, je snaha udělat nám radost. Některé děti však nemohou…
Předškolní vzdělávání
7. 8. 2023
0x
2787x
Naučme děti v mateřské škole kouzlo „souznění tónů“
V mateřské škole se stále častěji setkáváme s dětmi, které nemají sluchovou a hlasovou zkušenost se zpěvem. Proto by jejich cesta za písničkou měla začít ovládnutím základní pěvecké dovednosti –…
Předškolní vzdělávání
7. 2. 2023
0x
2485x
Proč v hudební výchově potřebujeme tónovou prvouku
Článek se zabývá společenskými okolnostmi vzniku problémů dětského školního zpěvu a jejich řešením.
Základní vzdělávání
15. 12. 2022
3x
3713x
Základy hudební gramotnosti
Článek se zabývá nedostatečnou úrovní hudební výchovy na základních školách a s využitím poznatků hudební psychologie navrhuje potřebné změny v metodických postupech.
Předškolní vzdělávání
16. 11. 2022
0x
2064x
Ukrajinský žák v české MŠ
Manuál, pracovní list a videa jako praktická ukázka práce s ukrajinským dítětem v české mateřské škole.
Základní vzdělávání
11. 10. 2022
0x
2286x
Hlasová ladička v tónové prvouce
Příspěvek se týká výuky hudebního jazyka. Tato kdysi běžná součást rodičovské výchovy je dnes na okraji zájmu také proto, že mnoho rodičů už neumí zpívat. Pokud má škola uspět při hudební výchově…
Zobrazeno
12
z
160
položek
Zpět
1
2
3
4
5
6
...
14
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky