Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (28)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 28 položek
Gymnaziální vzdělávání
31. 1. 2023 0x 1391x
Rozdíl mezi reálnými a racionálními čísly – výukový a studijní materiál
Tento článek je určený hlavně učitelům, kterým nabízím materiál o číslech připravený k použití ve výuce. Zdaleka se netýká jen matematiky: téma čísel propojuje několik oborů tak, aby vznikl…
Gymnaziální vzdělávání
14. 9. 2021 0x 7924x
Vizuální bádání ve výuce – mood board jako nástroj průzkumu a prezentace
Zajímá vás, co si vaši žáci myslí, jak se dívají na problémy současnosti, nebo třeba na historické události? Pokud hledáte způsoby, jak rozproudit diskusi netradičním způsobem, pomoci vám mohou…
Gymnaziální vzdělávání
24. 7. 2018 12x 44567x
Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ
Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i…
Gymnaziální vzdělávání
23. 11. 2017 0x 9653x
Jak na obrázky v prezentacích II
Článek je druhým dílem v sérii dvou článku, které se věnují základním činnostem při práci s obrázky v prezentacích. První díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích I je zaměřen na činnosti vložení,…
Gymnaziální vzdělávání
21. 11. 2017 1x 18364x
Jak na obrázky v prezentacích I
Článek je prvním dílem v sérii dvou článku, které se věnují základním činnostem při práci s obrázky v prezentacích. Tento první díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích I je zaměřen na činnosti…
Gymnaziální vzdělávání
7. 6. 2017 0x 12901x
Jak motivovat žáky v matematice k nejvyšším cílům Bloomovy taxonomie?
V článku je popsána výuková aktivita, která motivuje žáky k hlubšímu pochopení probrané látky formou kooperace a kolaborace za použití moderních ICT formou tvorby sady testových úloh z matematiky na…
Gymnaziální vzdělávání
18. 4. 2016 0x 41475x
Jak na formuláře v textovém editoru Word
Tento článek je návodem, jak vytvořit v textovém editoru Word jednoduchý formulář. Proces tvorby je ukázán na příkladu hlavičkového papíru školy, text je doplněn videonávodem.
Gymnaziální vzdělávání
13. 4. 2016 0x 9665x
Jak na tvorbu publikací II
Tento článek je pokračováním článku Jak na tvorbu publikací I o tvorbě a úpravách publikací v textovém editoru. Zabývá se problematikou vkládání záhlaví a zápatí, tvorbou obsahu a rejstříku, členěním…
Gymnaziální vzdělávání
12. 4. 2016 2x 12448x
Jak na tvorbu publikací I
Tento článek je prvním ze dvou článků zabývajících se návodem tvorby a úprav publikací v textovém editoru. Přibližuje problematikou stylů, číslování stránek a nadpisů, vkládání poznámek pod čarou a…
Gymnaziální vzdělávání
10. 11. 2015 0x 13251x
Internetová peněženka
PayPal je elektronický platební systém, který v zásadě funguje podobně jako běžný bankovní účet. V čem se ale liší od běžných bankovních účtů? Liší se především svou bezpečností a zároveň…
Gymnaziální vzdělávání Spomocník
10. 4. 2014 1x 11114x
Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon – první zkušenosti
Článek popisuje praktické zkušenosti autora s nasazením volně dostupného nástroje MIT App Inventor ve výuce IKT na střední škole a předkládá odkazy na použité materiály.
Gymnaziální vzdělávání Spomocník
6. 1. 2014 4x 24581x
Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon
Článek popisuje možnost programovat aplikace pro mobilní zařízení v cloudovém řešení, v závěru je videoukázka práce s nástrojem na příkladu jednoduché aplikace.
Zobrazeno 12 z 28 položek