Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (15)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 15 položek
Gymnaziální vzdělávání
20. 12. 2017 0x 7086x
Komunikace klient–server (CS Unplagged)
Článek popisuje možnou aktivitu v hodinách informační technologie a přibližuje výukovou aktivitu, která využívá metody CS Unpluged. Tato metoda se zaměřuje na vyučování počítačových technologií bez…
Gymnaziální vzdělávání
16. 11. 2017 0x 11153x
Code Week 2016 aneb Jak jsme se neučili programovat
Článek o tom, jak je také možné pojmout týden evropského programování a zařadit ho do výuky ICT na střední škole.
Gymnaziální vzdělávání
14. 6. 2017 0x 28809x
Online Riskuj ve výuce
Článek pojednává o online aktivitě Riskuj, pomocí které lze netradičním způsobem zopakovat probranou látku a tím pro žáky zajímavě obohatit hodiny.
Gymnaziální vzdělávání
2. 2. 2016 1x 15951x
Simulace principů operačního systému – SimOS (hra)
Didaktické hry patří k nejefektivnějším metodám výuky. Nabízíme k vyzkoušení arkádovou hru, která pokrývá téma Operační systémy z RVP G. Formou hry žáci danou látku pochopí i procvičí, hodnocení je…
Gymnaziální vzdělávání
4. 11. 2015 0x 15962x
Online životopis – LinkedIn
Sociální síť LinkedIn nepatří mezi typické sociální sítě jako Facebook, Twitter či Google+. Jedná se o tzv. profesionální sociální síť, která umožňuje sdílet ve svém profilu online životopis.…
Gymnaziální vzdělávání
5. 4. 2012 0x 12891x
Podpora hudební kreativity studentů za pomoci ICT
Rozvoj kreativity u studentů je jedním z imperativů současného školství, stejně tak je charakteristické hledání spojení mezi jednotlivými předměty a implementace ICT do běžné výuky. V následujícím…
Gymnaziální vzdělávání
28. 11. 2011 1x 17402x
Virtuální hospitace – Informatika a informační a komunikační technologie: Pokročilé nástroje v grafickém editoru GIMP
Virtuální hospitace ukazuje zpracování vlastních fotografií žáků pomocí pokročilých grafických nástrojů v editoru GIMP. Žáci používají nástroje jako maska vrstvy, filtry, retuš obličeje a další.
Gymnaziální vzdělávání
21. 10. 2011 4x 17677x
Konkrétní nebezpečí spojená s Facebookem
Cílem výuky je na konkrétních zjištěních seznámit žáky s riziky spojenými se sociálními sítěmi a seznámit je s pravidly bezpečného chování v rámci internetu.
Gymnaziální vzdělávání
22. 4. 2011 12x 22722x
Informační gramotnost, co a jak vlastně učit?
Článek pojednává o dlouholeté osobní zkušenosti s využíváním výpočetní techniky nejen ve vzdělávání, ale v životě vůbec. O tom, co jsme se učili, naučili a co bychom se učit měli. O dynamicky se…
Gymnaziální vzdělávání
17. 8. 2010 0x 17932x
Pracujeme s GPS
Příspěvek se zaměřuje na samotné ovládání a následné procvičení funkcí přijímačů řady Garmin eTrex (Legend, Venture, Vista) prostřednictvím několika cvičení, které lze aplikovat v terénní (praktické)…
Gymnaziální vzdělávání
3. 5. 2010 0x 20421x
Tvorba internetového magazínu v mediální výchově
Mediální výchovu lze pojmout různými způsoby. V současné době akcelerující online žurnalistiky není velký problém nechat žáky vytvořit a zpravovat vlastní online magazín či zpravodajský server.…
Gymnaziální vzdělávání
27. 4. 2010 0x 14050x
Volitelný předmět seminář z Informatiky
Článek informuje o novém předmětu Tvorba WWW pomocí redakčních systémů. Tímto předmětem jsme se snažili vyjít vstříc žákům, kteří si nevybrali v nabídce volitelných předmětů ve 3. ročníku, a reagovat…
Zobrazeno 12 z 15 položek