Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (178)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 178 položek
Gymnaziální vzdělávání
3. 10. 2023 0x 1089x
BAD NEWS GAME: V kůži dezinformátora
Lekce představuje unikátní výukovou on-line hru Bad News, která má v hráčích vypěstovat odolnost vůči dezinformacím. Na jejím vývoji spolupracovala nizozemská organizace DROG, zaměřující se na boj…
Gymnaziální vzdělávání
19. 9. 2023 0x 954x
Jak být občanem, nikoli ovčanem III – Jak na projekt
Cílem lekce je pomoci žákům zapojit se do života občanské společnosti a překonat jejich nedůvěru ve vlastní dovednosti i možnosti. V jejím průběhu se naučí, jak efektivně komunikovat s klíčovými…
Gymnaziální vzdělávání
4. 9. 2023 0x 1557x
Jak být občanem, nikoli ovčanem I – Jak ovlivnit veřejné dění
Na konkrétní občanské inciativě zprostředkované reportáží regionální TV i e-ziny se žák seznámí s nástroji občanské participace a jejich využitím při řešení problémů ve svém nejbližším okolí. V…
Gymnaziální vzdělávání
28. 8. 2023 0x 1115x
Jak být občanem, nikoli ovčanem II –⁠ Jak na sociální sítě
Cílem lekce je pomoci žákům zapojit se do života občanské společnosti a překonat nedůvěru ve vlastní dovednosti i možnosti. Pro konkrétní občanskou inciativu (viz Jak být občanem, nikoli ovčanem I)…
Gymnaziální vzdělávání
14. 8. 2023 0x 1704x
Simpsonovi to věděli!
Aktivita přibližuje žákům fenomén konspiračních teorií na populárním seriálu Simpsonovi. S pomocí analýzy metodou 5 klíčových otázek a hracích karet, které vytvořil Jeden svět na školách – vzdělávací…
Gymnaziální vzdělávání
31. 1. 2023 0x 1276x
Rozdíl mezi reálnými a racionálními čísly – výukový a studijní materiál
Tento článek je určený hlavně učitelům, kterým nabízím materiál o číslech připravený k použití ve výuce. Zdaleka se netýká jen matematiky: téma čísel propojuje několik oborů tak, aby vznikl…
Gymnaziální vzdělávání
5. 5. 2022 0x 1387x
Jak pomáhá rozvoj/osvojení digitálních kompetencí výuce dějepisu a mediální výchovy?
Ve vzdělávacím oboru Dějepis a v podpoře mediální výchovy si žáci v gymnaziálním vzdělávání osvojují digitální kompetence tím, že využívají své znalosti a dovednosti pracovat s digitálními…
Gymnaziální vzdělávání
11. 4. 2022 0x 716x
Zlatá horečka v Kalifornii
Lekci lze zařadit do hodin dějepisu, zeměpisu, občanské výchovy, angličtiny, hudební výchovy, … Časová dotace: 1 vyučovací hodina. Cíl: Vést k pochopení okolností vzniku velkoměsta San Francisca. S…
Gymnaziální vzdělávání
4. 4. 2022 0x 1423x
Wanted! Příběh Jana Welzla
Určeno do hodin dějepisu, zeměpisu, literatury. Inspirováno knihou: WELZL, Jan Eskymo. Třicet let na zlatém severu. Ilustroval Jan JAVORSKÝ. Praha: Mladá fronta, 1965. Vpřed (Mladá fronta). Časová…
Gymnaziální vzdělávání
31. 3. 2022 0x 1245x
Vzpomínky na šoa
Lekce se skládá ze dvou částí. První slouží k reflexi pocitů – např. po návštěvě místa paměti spojené s holokaustem, případně jako jedna z lekcí o druhé světové válce. Nicméně vždy by již žáci měli…
Gymnaziální vzdělávání
28. 3. 2022 0x 1355x
Vánoční příměří 1914
Lekce inspirována povídkou Vánoční mír z knihy Ruce houslisty od Aleny Ježkové. Určena do hodin dějepisu / literatury / občanské výchovy od 8. třídy / tercie výše. Žáci pracují s úryvky textů, s…
Gymnaziální vzdělávání
7. 2. 2022 0x 1787x
Jak se získávají naše preference? Strategie politického marketingu v digitálním prostředí
Aktivita přináší vhled do strategií politických marketérů v digitálním prostředí, a to na základě dat z Facebook Ad Library (knihovny reklam). Žáci analyzují vybrané placené reklamy s politickým…
Zobrazeno 12 z 178 položek