Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (181)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 181 položek
Odborné vzdělávání
20. 5. 2024 0x 1538x
FactCZech: Žerte brouky! aneb Jak si poradit s euromýty
Lekce se zaměřuje na tzv. euromýty, hoaxy, které představují Evropskou unii jako nevěrohodnou a arogantní organizaci, která kombinací manipulativních a direktivních nástrojů vnucuje evropským občanům…
Odborné vzdělávání
2. 5. 2024 4x 1252x
FactCzech: Co je psáno, je i dáno?
Lekce problubuje digitální a mediální gramotnost žáků a rozvíjí jejich kritické myšlení. Žáci pracují s konkrétní událostí a jejím mediálním obrazem. Identifikují narativ šířený v článcích na…
Odborné vzdělávání
7. 3. 2024 0x 1387x
FactCzech: Fotky nelžou?
Lekce problubuje digitální a mediální gramotnost žáků a rozvíjí jejich kritické myšlení. Pracují s obrazovými hoaxy, které zasáhly české uživatele sociálních sítí. Analyzují jejich narativy …
Gymnaziální vzdělávání
3. 10. 2023 2x 1842x
BAD NEWS GAME: V kůži dezinformátora
Lekce představuje unikátní výukovou on-line hru Bad News, která má v hráčích vypěstovat odolnost vůči dezinformacím. Na jejím vývoji spolupracovala nizozemská organizace DROG, zaměřující se na boj…
Gymnaziální vzdělávání
19. 9. 2023 0x 1536x
Jak být občanem, nikoli ovčanem III – Jak na projekt
Cílem lekce je pomoci žákům zapojit se do života občanské společnosti a překonat jejich nedůvěru ve vlastní dovednosti i možnosti. V jejím průběhu se naučí, jak efektivně komunikovat s klíčovými…
Gymnaziální vzdělávání
4. 9. 2023 0x 2591x
Jak být občanem, nikoli ovčanem I – Jak ovlivnit veřejné dění
Na konkrétní občanské inciativě zprostředkované reportáží regionální TV i e-ziny se žák seznámí s nástroji občanské participace a jejich využitím při řešení problémů ve svém nejbližším okolí. V…
Gymnaziální vzdělávání
28. 8. 2023 0x 1853x
Jak být občanem, nikoli ovčanem II –⁠ Jak na sociální sítě
Cílem lekce je pomoci žákům zapojit se do života občanské společnosti a překonat nedůvěru ve vlastní dovednosti i možnosti. Pro konkrétní občanskou inciativu (viz Jak být občanem, nikoli ovčanem I)…
Gymnaziální vzdělávání
14. 8. 2023 0x 2837x
Simpsonovi to věděli!
Aktivita přibližuje žákům fenomén konspiračních teorií na populárním seriálu Simpsonovi. S pomocí analýzy metodou 5 klíčových otázek a hracích karet, které vytvořil Jeden svět na školách – vzdělávací…
Gymnaziální vzdělávání
31. 1. 2023 0x 2119x
Rozdíl mezi reálnými a racionálními čísly – výukový a studijní materiál
Tento článek je určený hlavně učitelům, kterým nabízím materiál o číslech připravený k použití ve výuce. Zdaleka se netýká jen matematiky: téma čísel propojuje několik oborů tak, aby vznikl…
Gymnaziální vzdělávání
5. 5. 2022 0x 2126x
Jak pomáhá rozvoj/osvojení digitálních kompetencí výuce dějepisu a mediální výchovy?
Ve vzdělávacím oboru Dějepis a v podpoře mediální výchovy si žáci v gymnaziálním vzdělávání osvojují digitální kompetence tím, že využívají své znalosti a dovednosti pracovat s digitálními…
Gymnaziální vzdělávání
11. 4. 2022 0x 1006x
Zlatá horečka v Kalifornii
Lekci lze zařadit do hodin dějepisu, zeměpisu, občanské výchovy, angličtiny, hudební výchovy, … Časová dotace: 1 vyučovací hodina. Cíl: Vést k pochopení okolností vzniku velkoměsta San Francisca. S…
Gymnaziální vzdělávání
4. 4. 2022 0x 1938x
Wanted! Příběh Jana Welzla
Určeno do hodin dějepisu, zeměpisu, literatury. Inspirováno knihou: WELZL, Jan Eskymo. Třicet let na zlatém severu. Ilustroval Jan JAVORSKÝ. Praha: Mladá fronta, 1965. Vpřed (Mladá fronta). Časová…
Zobrazeno 12 z 181 položek