Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (212)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 212 položek
Gymnaziální vzdělávání
22. 11. 2023 0x 952x
Izotermický děj – simulace, graf závislosti objemu na tlaku
Termodynamické děje s plynem patří k fyzikálním kapitolám, které jsou pro žáky těžko uchopitelné, jelikož se s nimi v běžném životě nesetkají a pedagog nemá v učebně aparaturu, díky které by mohl…
Gymnaziální vzdělávání
9. 11. 2023 0x 1050x
Anorganické kyseliny s využitím Wolfram Alpha
Aktivita popisuje využití nabídky informací okruhu Chemistry s cílem vyhledat a roztřídit významné anorganické kyseliny (případně jejich vlastnosti), správně je česky pojmenovat a posoudit relevanci…
Gymnaziální vzdělávání
18. 9. 2023 0x 1121x
Pexeso – tuhost pružiny
V rámci diskuzí o revizích RVP a aplikace ICT kompetencí do reálné výuky je nutné si uvědomit, že cílem všech těchto snah je implementovat ICT do výuky tak, aby se jejich využití stalo nenucenou a…
Gymnaziální vzdělávání
24. 7. 2023 0x 1014x
Izochorický děj –⁠ simulace a graf
Termodynamické děje s plynem patří k fyzikálním kapitolám, které jsou pro žáky těžko uchopitelné, jelikož se s nimi v „běžném životě“ nesetkají a pedagog nemá v učebně aparaturu, díky které by mohl…
Gymnaziální vzdělávání
13. 9. 2022 0x 2196x
Využití Google Earth v hodinách zeměpisu
Článek popisuje možnosti využití aplikace Google Earth, která se dá označit jako virtuální glóbus a díky níž můžeme nahlížet na Zemi pohledem z vesmíru. Ve článku jsou představeny možnosti velmi…
Gymnaziální vzdělávání
13. 9. 2021 0x 4007x
Pedosféra – návrhy do výuky
Tento článek si klade za cíl sdílet výsledky ročního projektu zaměřeného na kritická místa kurikula zeměpisu v prvním ročníku středních škol se širokou odbornou komunitou. V rámci projektu Příprava a…
Gymnaziální vzdělávání
15. 12. 2020 0x 4791x
Inspirace pro testování problematických regionů Evropy v Google Classroom
V tomto článku navazuji konkrétním příkladem na můj článek Možný způsob ověření znalostí (nejen) v regionálním zeměpise „sloupečkovou přiřazovací metodou“. Vzhledem k distančnímu vzdělávání jsem…
Gymnaziální vzdělávání
6. 6. 2019 0x 8648x
Galileo Galilei a jeho odkaz ve výuce fyziky na střední škole
Článek je zaměřen na historický úvod k učivu o gravitační síle, tíhové síle a tíhovém poli. Odkazuje však nikoli na Newtona, ale na jeho myšlenkového předchůdce Galilea Galileie, který svou novou…
Gymnaziální vzdělávání
24. 7. 2018 12x 43976x
Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ
Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i…
Gymnaziální vzdělávání
10. 1. 2018 0x 10299x
Migrace – kdo a za jakých podmínek může vstoupit a pobývat na území ČR?
Na základě konkrétních příběhů žáci analyzují, jak stát upravuje, kdo a za jakých podmínek může překročit státní hranice a pobývat a pracovat na jeho území. Žáci také zjišťují, jak funguje volný…
Gymnaziální vzdělávání
13. 1. 2016 0x 13647x
Využití senzoru GPS
Článek volně navazuje na výukovou aktivitu Měření se senzorem GPS. Je zaměřen na rozvoj dovedností ve fyzice, které se týkají práce s grafy popisujícími reálný pohyb těles. Úloha propojuje obsah…
Gymnaziální vzdělávání
5. 1. 2016 0x 21184x
Těžiště České republiky
Článek popisuje netradiční úlohu zaměřenou na problematiku určování těžiště soustavy hmotných bodů. Úloha podporuje interdisciplinární výuku propojující vzdělávací obsahy vyučovacích předmětů fyzika,…
Zobrazeno 12 z 212 položek