Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (6)
Zobrazení:
Zobrazeno 6 z 6 položek
Gymnaziální vzdělávání
14. 8. 2012 1x 6387x
Jak by (ne)měla vypadat nová maturita z českého jazyka aneb Názory a postřehy z praxe
Jaká byla nová maturita? Jak uspěli moji žáci? Jak by ji hodnotili oni sami? Co dělat, aby maturitní příprava byla smysluplná a efektivní? Překvapila nás či něčím zaskočila, anebo jsme vše víceméně…
Gymnaziální vzdělávání
15. 12. 2011 1x 7627x
Budeme bít, když uvidíme bít, či nebít?
Článek vznikl jako součást tematického vstupu na metodickém portálu www.rvp,cz „Nebojte se maturovat jinak!“ Jako přímá a vzájemná pomoc mezi učiteli gymnázií a dalších středních škol, které od…
Gymnaziální vzdělávání
7. 12. 2011 0x 8671x
Prozaik Patrik Linhart a státní maturita
Příspěvek představuje možnosti využití regionální literární tvorby při ústním zkoušení ve společné části maturitní zkoušky vč. návrhu pracovního listu konzultovaného se zadavatelem maturity. Je…
Gymnaziální vzdělávání
6. 6. 2011 0x 20965x
Jak učit žáky (číst) poezii
Článek představí prakticky ověřený přístup k učení práce s uměleckým textem. Zaměřuje se na budování dovedností poučené percepce, analýzy, srovnávání a hodnocení básní. Měl by také polemizovat s…
Gymnaziální vzdělávání
21. 9. 2010 2x 25135x
Virtuální hospitace - Český jazyk a literatura: W. Shakespeare - Sonety
Žáci se pokusí o interpretaci vybraných Shakespearových sonetů. V hodině bude převažovat kooperativní učení – metoda skládankového učení.
Gymnaziální vzdělávání
12. 4. 2010 0x 20039x
Virtuální hospitace - Český jazyk a literatura: Ostře sledované vlaky
Interpretace Ostře sledovaných vlaků v literárním semináři. Žáci aplikují znalosti o struktuře uměleckého díla a porovnávají literární a filmovou podobu díla (film zhlédli během předchozího semináře).
Zobrazeno 6 z 6 položek