Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (33)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 33 položek
Gymnaziální vzdělávání
3. 10. 2023 0x 726x
BAD NEWS GAME: V kůži dezinformátora
Lekce představuje unikátní výukovou on-line hru Bad News, která má v hráčích vypěstovat odolnost vůči dezinformacím. Na jejím vývoji spolupracovala nizozemská organizace DROG, zaměřující se na boj…
Gymnaziální vzdělávání
28. 8. 2023 0x 772x
Jak být občanem, nikoli ovčanem II –⁠ Jak na sociální sítě
Cílem lekce je pomoci žákům zapojit se do života občanské společnosti a překonat nedůvěru ve vlastní dovednosti i možnosti. Pro konkrétní občanskou inciativu (viz Jak být občanem, nikoli ovčanem I)…
Gymnaziální vzdělávání
31. 5. 2023 0x 553x
Kalendárium
Aktivita se věnuje zpracování mluveného textu do podoby vzdělávacího pořadu. V aktivitě dochází k rozvoji digitální kompetence při práci s elektronickou střižnou, přípravou videa k exportu, při…
Gymnaziální vzdělávání
2. 5. 2023 0x 1499x
Co má Máchův Máj společného s antickými bájemi?
Plán vyučovací hodiny zaměřené na vyhledávání klíčových slov v literárním textu (Karel Hynek Mácha: Máj) a jejich následné využití při srovnávání různých literárních textů (zde antické báje). Článek…
Gymnaziální vzdělávání
31. 3. 2022 0x 924x
Vzpomínky na šoa
Lekce se skládá ze dvou částí. První slouží k reflexi pocitů – např. po návštěvě místa paměti spojené s holokaustem, případně jako jedna z lekcí o druhé světové válce. Nicméně vždy by již žáci měli…
Gymnaziální vzdělávání
26. 10. 2021 0x 1000x
Co nebylo v učebnici (2. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků středních škol s maturitní zkouškou
Schopnost komplexně pracovat s informacemi, tedy informační gramotnost, patří ke stěžejním kompetencím člověka umožňujícím kvalitní a úspěšný profesní i osobní život v informační společnosti 21.…
Gymnaziální vzdělávání
6. 5. 2013 0x 14244x
Čeština je všechno těžký kromě ahoj
Nelekejte se, prosím! Takhle stručně a výstižně zněla odpověď japonské studentky Mariny na otázku, co je na češtině nejtěžší; reagovala spontánně a samozřejmě úsměvem – jak je ostatně pro Japonce…
Gymnaziální vzdělávání
14. 8. 2012 1x 10409x
Jak by (ne)měla vypadat nová maturita z českého jazyka aneb Názory a postřehy z praxe
Jaká byla nová maturita? Jak uspěli moji žáci? Jak by ji hodnotili oni sami? Co dělat, aby maturitní příprava byla smysluplná a efektivní? Překvapila nás či něčím zaskočila, anebo jsme vše víceméně…
Gymnaziální vzdělávání
10. 5. 2012 0x 18899x
Popis a výklad
Článek přináší soubor aktivit (založených na metodách kritického myšlení) k hodinám slohu zaměřeným na popis a výklad. Blok hodin byl připraven pro žáky brněnského gymnázia, proto bylo zvoleno místo…
Gymnaziální vzdělávání
4. 5. 2012 0x 21390x
Vypravování
Článek přináší soubor aktivit (založených na metodách kritického myšlení) k hodinám slohu zaměřeným na vypravování. Aktivita žáků je částečně založena na práci s uměleckými texty (Čapek, Erben, bible…
Gymnaziální vzdělávání
17. 4. 2012 2x 14083x
Vyhledávací rozcvička pro češtinu
Digitální učební materiál, který můžete využít pro zahájení mnoha různých témat z informatiky, zejména pro propojení informatiky a češtiny. Lze využít pro otestování základních znalostí žáků v práci…
Gymnaziální vzdělávání
15. 12. 2011 1x 8571x
Budeme bít, když uvidíme bít, či nebít?
Článek vznikl jako součást tematického vstupu na metodickém portálu www.rvp,cz „Nebojte se maturovat jinak!“ Jako přímá a vzájemná pomoc mezi učiteli gymnázií a dalších středních škol, které od…
Zobrazeno 12 z 33 položek