Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (29)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 29 položek
Gymnaziální vzdělávání
31. 3. 2022 0x 261x
Vzpomínky na šoa
Lekce se skládá ze dvou částí. První slouží k reflexi pocitů – např. po návštěvě místa paměti spojené s holokaustem, případně jako jedna z lekcí o druhé světové válce. Nicméně vždy by již žáci měli…
Gymnaziální vzdělávání
26. 10. 2021 0x 485x
Co nebylo v učebnici (2. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků středních škol s maturitní zkouškou
Schopnost komplexně pracovat s informacemi, tedy informační gramotnost, patří ke stěžejním kompetencím člověka umožňujícím kvalitní a úspěšný profesní i osobní život v informační společnosti 21.…
Gymnaziální vzdělávání
6. 5. 2013 0x 12534x
Čeština je všechno těžký kromě ahoj
Nelekejte se, prosím! Takhle stručně a výstižně zněla odpověď japonské studentky Mariny na otázku, co je na češtině nejtěžší; reagovala spontánně a samozřejmě úsměvem – jak je ostatně pro Japonce…
Gymnaziální vzdělávání
14. 8. 2012 1x 6310x
Jak by (ne)měla vypadat nová maturita z českého jazyka aneb Názory a postřehy z praxe
Jaká byla nová maturita? Jak uspěli moji žáci? Jak by ji hodnotili oni sami? Co dělat, aby maturitní příprava byla smysluplná a efektivní? Překvapila nás či něčím zaskočila, anebo jsme vše víceméně…
Gymnaziální vzdělávání
10. 5. 2012 0x 16171x
Popis a výklad
Článek přináší soubor aktivit (založených na metodách kritického myšlení) k hodinám slohu zaměřeným na popis a výklad. Blok hodin byl připraven pro žáky brněnského gymnázia, proto bylo zvoleno místo…
Gymnaziální vzdělávání
4. 5. 2012 0x 19162x
Vypravování
Článek přináší soubor aktivit (založených na metodách kritického myšlení) k hodinám slohu zaměřeným na vypravování. Aktivita žáků je částečně založena na práci s uměleckými texty (Čapek, Erben, bible…
Gymnaziální vzdělávání
17. 4. 2012 2x 12426x
Vyhledávací rozcvička pro češtinu
Digitální učební materiál, který můžete využít pro zahájení mnoha různých témat z informatiky, zejména pro propojení informatiky a češtiny. Lze využít pro otestování základních znalostí žáků v práci…
Gymnaziální vzdělávání
15. 12. 2011 1x 7566x
Budeme bít, když uvidíme bít, či nebít?
Článek vznikl jako součást tematického vstupu na metodickém portálu www.rvp,cz „Nebojte se maturovat jinak!“ Jako přímá a vzájemná pomoc mezi učiteli gymnázií a dalších středních škol, které od…
Gymnaziální vzdělávání
12. 12. 2011 0x 8523x
Interpretace textu Erbenova Vodníka
Článek popisuje možnost práce s textem v hodinách českého jazyka a literatury. Studenti pracují s textem ve skupinách. Práce je vhodná jako opakování, rozšiřující činnost při výuce látky 3. fáze…
Gymnaziální vzdělávání
7. 12. 2011 0x 8613x
Prozaik Patrik Linhart a státní maturita
Příspěvek představuje možnosti využití regionální literární tvorby při ústním zkoušení ve společné části maturitní zkoušky vč. návrhu pracovního listu konzultovaného se zadavatelem maturity. Je…
Gymnaziální vzdělávání
2. 9. 2011 0x 10503x
Rozvoj komunikativních kompetencí v předmětu Informatika a informační a komunikační technologie
Článek informuje o možnostech rozvoje komunikativních dovedností v jiném předmětu, než jsou jazyky. Ukazuje možnost začlenění rozvoje těchto dovedností do výuky informatiky a výpočetní techniky.
Gymnaziální vzdělávání
24. 6. 2011 2x 12734x
Historie počítačů v rámci informatiky prostřednictvím CHATu, aneb to bylo, když ...
Úkolem předmětu Informační a komunikační technologie na gymnáziu je připravit žáky na život v informační společnosti, ve které žijeme, ať se nám to líbí nebo nelíbí. Jenže jak na to? Uvedený…
Zobrazeno 12 z 29 položek