Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (98)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 98 položek
Základní vzdělávání
6. 10. 2022 0x 719x
Mentimeter – cenný nástroj pro formativní hodnocení nebo brainstorming
Článek představuje nástroj Mentimeter z hlediska jeho využívání ve výuce. Text přináší základní popis nástroje a jeho funkcí s důrazem na brainstorming a formativní hodnocení ve výuce. Součástí jsou…
Základní vzdělávání
11. 1. 2022 1x 666x
Všude samý minerály
Článek nabízí možnou inspiraci pro zpestření výuky o neživé přírodě na základní škole. Konkrétně se zaměřuje na praktickou výuku o minerálech, která vychází ze žákových zkušeností s minerály v…
Základní vzdělávání
18. 10. 2021 0x 627x
Rodokmen v digitálním kabátě
Cílem aktivity je hravou a zajímavou formou podpořit v žácích uvědomění, že se technologie (digitální prostředí), jejich možnosti a to, jak je lidé používají, vyvíjí. Aktivita pracuje s tématem…
Základní vzdělávání
7. 9. 2021 0x 2539x
Začínáme s převrácenou třídou
Cílem článku je seznámit pedagogy s modelem výuky převrácená třída a popsat stěžejní kroky k úspěšnému implementování tohoto modelu do výuky, zároveň ukázat tuto metodu ve výuce cizích jazyků.
Základní vzdělávání
12. 5. 2021 0x 1260x
Oživme městskou knihovnu pro 21. století (7. část) – Tvoříme prezentaci městské knihovny jinak
Žáci vytvoří online prezentaci akcí pro městskou knihovnu dle zásad pro tvoření prezentací. K tvorbě primárně využijí nástroj Prezi.
Základní vzdělávání
6. 5. 2021 0x 1110x
Oživme městskou knihovnu pro 21. století (6. část) – Tvoříme web městské knihovny
Žáci vytvoří jednoduchou webovou stránku knihovny ve webovém editoru, který umožňuje jednoduchým způsobem vytvořit webové stránky. Webové stránky poskytnou čtenářům základní informace o knihovně s…
Základní vzdělávání
6. 4. 2021 0x 1455x
Natoč to!
Aktivita je založena na žákovské tvorbě a úpravě digitálního obsahu (konkrétně krátkých videosekvencí). Cílem aktivity je žákova práce v digitálním prostředí pomocí příslušných nástrojů (programy,…
Základní vzdělávání
5. 1. 2021 0x 2026x
Sleduješ? Tak se pohni!
Aktivita Sleduješ? Tak se pohni! je zaměřena na práci žáků v digitálním prostředí, konkrétně na úpravu videa. Žáky vede k zamyšlení se nad negativními vlivy moderních technologií a ke snaze na tom…
Základní vzdělávání
1. 12. 2020 0x 1825x
Ve spárech YouTube
U aktivity Ve spárech YouTube žáci pracují v digitálním prostředí, konkrétně se sociální sítí YouTube. Žáci se na základě aktivity snaží porozumět zákonitostem digitálního prostředí a jeho…
Základní vzdělávání
22. 4. 2020 0x 4513x
Sázecí pantomima
Výuková aktivita Sázecí pantomima je činnost, kterou lze aplikovat na jakékoli téma a učivo, stejně tak ji lze využít v rámci neformálních vzdělávacích aktivit. Z hlediska fáze výuky ji je možné…
Základní vzdělávání
1. 4. 2020 0x 6055x
QR kódy
V příspěvku je popsána aktivita, která je postavena na práci s prostředkem pro sběr dat, tzv. QR kódy. Cílem aktivity je aktivizace žáků a vtažení do tématu daného předmětu. Žáci pracují s…
Základní vzdělávání
19. 12. 2019 0x 4658x
Úvod do geologie, geomorfologie a hydrologie Austrálie (zejména; žáci si osvojí s porozuměním i jiné navazující geografické znalosti)
Tento se článek zaměřuje na metodu směřující k rozvíjení schopnosti kritického posouzení odborných zdrojů. Tato metoda přispívá k upevňování sociálních, komunikativních i emocionálních dovedností,…
Zobrazeno 12 z 98 položek