Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (9178)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 9178 položek
Gymnaziální vzdělávání
30. 5. 2023 0x 46x
ChatGPT ve školní praxi: další nástroje využívající umělou inteligenci
ChatGPT není jediným nástrojem, který využívá umělou inteligenci a vstupuje do edukačního prostředí. Proto vnímáme jako užitečné zkusit načrtnout možnosti některých dalších nástrojů a pokusit se…
Gymnaziální vzdělávání
29. 5. 2023 0x 52x
Teplotní stupnice jako lineární funkce
Materiál využívá lineární závislost teploty jednou vyjádřené ve Fahrenheitově stupnici, podruhé v termodynamické stupnici na stupních Celsia k matematickému modelování grafů funkcí užitím programu…
Základní vzdělávání Spomocník
29. 5. 2023 0x 140x
Rizika vývoje AI podle Geoffreyho Hintona
Myšlenky známého počítačového vědce a odborníka na generativní AI, který nedávno opustil Google a zařadil se mezi skeptiky rozvoje umělé inteligence.
Základní vzdělávání
24. 5. 2023 0x 157x
SE PRÉSENTER (A1)
Tato výuková aktivita se zaměřuje na zopakování základních frází a slovní zásobu, kterou může žák/žákyně použít při představování se ve francouzštině. To znamená říci jméno, bydliště, věk, datum…
Základní vzdělávání
23. 5. 2023 0x 143x
Jazyková mediace ve výuce cizích jazyků již od úrovně A1
Po vydání Dodatku ke Společnému evropskému referenčnímu rámci pro jazyky v roce 2020 představuje jazyková mediace často diskutované téma. Zatímco v mnohých evropských zemích je mediace již více než…
Základní vzdělávání
22. 5. 2023 0x 743x
Digitální kompetence učitelů od teorie k praxi: online publikace pro pedagogy
Přestože je již pět let k dispozici Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů v českém překladu, k posouzení digitálních kompetencí pedagogů i plánování jejich odborného rozvoje v této oblasti v…
Základní vzdělávání Spomocník
22. 5. 2023 0x 351x
Regulovat, či neregulovat rozvoj AI?
Zamyšlení nad současným vývojem generativní umělé inteligence, který je spojen s polemikou, v níž značné množství odborníků navrhuje vývoj pozastavit a zabývat se riziky, která může přinést.
Gymnaziální vzdělávání
18. 5. 2023 0x 293x
ChatGPT ve školní praxi: technické pozadí
Zatímco v předchozích dílech seriálu jsme se systematicky soustředili na to, jak ChatGPT využívat ve školním prostředí (od obecných pedagogických kompetencí až po přípravu odborného článku), tak v…
Základní vzdělávání Spomocník
17. 5. 2023 0x 479x
Je Auto-GPT prvním krokem k AGI?
Auto-GPT je novým trendem současnosti. Jaké má schopnosti, jak se liší od chatbota ChatGPT a jak jej lze vyzkoušet? A jedná se o první náznak obecné umělé inteligence?
Základní vzdělávání
16. 5. 2023 0x 396x
AI v akci
Lekce AI v akci je zaměřená na prozkoumání a kritické zhodnocení umělé inteligence (AI), blíže se pak věnuje AI, která je určená k psaní textů. Hlavní část lekce staví na otázkách, které formulují a…
Základní vzdělávání
16. 5. 2023 0x 276x
Sada (auto)evaluačních nástrojů pro (budoucí) učitele
Na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity vznikla sada manuálů pro studenty učitelství a učitele z praxe, jejichž cílem je vést studenty učitelství k reflektivnímu hodnocení různých aspektů…
Základní vzdělávání Spomocník
15. 5. 2023 0x 429x
Hattie vzal technologie na milost
Zpráva o nejnovějších závěrech super metaanalýzy výsledků vzdělávání, kterou publikoval známý australský profesor John Hattie.
Zobrazeno 12 z 9178 položek