Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „digitální technologie“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (162)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 162 položek
Základní vzdělávání
11. 3. 2021 0x 4632x
Rozvíjení digitální gramotnosti ve Výchově ke zdraví
Hlavním záměrem tohoto materiálu je charakterizovat význam digitálních technologií při rozvíjení kompetencí/gramotností žáků ve výchově ke zdraví, specifikovat očekávané výsledky učení výchovy ke…
Základní vzdělávání
25. 2. 2021 0x 8138x
Svobodné strukturování a jeho význam ve vzdělávání
Jsme zvyklí své úvahy zaznamenávat lineárně a vedeme k tomu i další generace. To, jaký přínos nám může nabídnout alternativní způsob zápisu, zkoumám na konkrétních pracích dětí na prvním stupni v…
Základní vzdělávání
4. 2. 2021 2x 10921x
OrgPad jako nástroj k individualizaci ve výuce a v přístupu k dětem
Naše očekávání na výsledky žákovské práce mohou být ve výsledku tím, co omezuje jedinečnost každého dítěte. Tato má zkušenost, kterou jsem získala v začátcích práce s OrgPadem ve výuce, mne vedla k…
Speciální vzdělávání
2. 2. 2021 0x 6720x
Digitální technologie ve výuce žáků nadaných a mimořádně nadaných
Článek popisuje využití digitálních technologií při vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných. V úvodu popisuje fenomén nadání, projevy žáků ve škole a jejich potřeby při vzdělávání. Dále…
Základní vzdělávání
1. 2. 2021 3x 8484x
OrgPad ve výuce na prvním stupni ZŠ
V současnosti vyhledáváme digitální nástroje, které bychom mohli skutečně smysluplně využít ve výuce. Očekáváme od nich jednoduchost a praktičnost, ale také přínos něčeho nového, co děti baví a…
Odborné vzdělávání
26. 1. 2021 0x 2135x
První ročník #DigiEduHackCZ je za námi
DigiKoalice společně s Czechitas uspořádali v listopadu 2020 českou verzi celosvětového hackathonu, zaměřeného na řešení nejnáročnějších výzev digitálního vzdělávání – DigiEduHack.
Speciální vzdělávání
21. 1. 2021 0x 8342x
Digitální technologie ve výuce žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami
Článek popisuje využití digitálních technologií při vzdělávání žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami. Na úvod uvádí charakteristiku znevýhodnění a možné příčiny a důsledky. Dále…
Speciální vzdělávání
19. 1. 2021 0x 6689x
Digitální technologie ve výuce žáků s mentálním postižením
Digitální technologie mají nezastupitelnou roli při podpoře procesu učení žáků s mentálním postižením a při rozvoji a podpoře jejich komunikace. Jejich význam je zřejmý především v této době, kdy se…
Základní vzdělávání
5. 1. 2021 0x 3571x
Sleduješ? Tak se pohni!
Aktivita Sleduješ? Tak se pohni! je zaměřena na práci žáků v digitálním prostředí, konkrétně na úpravu videa. Žáky vede k zamyšlení se nad negativními vlivy moderních technologií a ke snaze na tom…
Základní vzdělávání
30. 11. 2020 0x 8461x
Rozvoj digitální gramotnosti v tělesné výchově
Tělesná výchova je vyučovací předmět, který rozvíjí především pohybové dovednosti a tělesnou zdatnost, a na nepohybové činnosti „není čas“. Přesto (nebo právě proto) i do tělesné výchovy pronikají…
Základní vzdělávání
26. 11. 2020 0x 4558x
Příprava jednoduchého pokrmu pomocí videonávodu
V tomto článku se můžeme inspirovat možností zařazení digitálních technologií v podobě videonávodu do vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Praktická výuka přípravy jednoduchého pokrmu se zaměřuje…
Základní vzdělávání
24. 11. 2020 0x 4597x
Jak na Google Classroom ve 2. ročníku ZŠ
Zvládnout záludnosti distanční výuky je výzvou nejen pro učitele, ale i pro jejich žáky. Ti nejmladší se s digitálními technologiemi teprve učí pracovat, a tak seznámení s pravidly komunikace a s…
Zobrazeno 12 z 162 položek