Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (9403)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 9403 položek
Základní vzdělávání
28. 7. 2004 1x 26092x
Vybrané didaktické problémy výuky prvopočátečního čtení
Dnešní pojetí vychází z obecného cíle primární školy, kterým je otevření vzdělávacích možností každého jedince. Rozvoj počátečního čtení je vnímán jako rozvoj počáteční etapy tzv. čtenářské…
Předškolní vzdělávání
28. 7. 2004 0x 14586x
Potřebujeme hodnotit?
Kvalitní hodnocení poskytuje zpětnou vazbu. Článek přináší hlavní cíle, které by měly být v procesu hodnocení naplněny. Jako příklad hodnocení je uvedeno škálování.
Předškolní vzdělávání
27. 7. 2004 0x 45940x
U nás doma
Když se řekne „u nás doma", tak si každý představí své nejbližší v rodině, jsou to lidé, se kterými se denně setkáváme. Cílem tématu je přiblížit dětem blíže „domov“ jako pojem, ale i jako místo, kde…
Předškolní vzdělávání
26. 7. 2004 0x 22827x
Alternativní vzdělávání v mateřských školách
Vývoj chápání pojmu alternativní výchovy v předškolní výchově a uplatnění inovativních přístupů u nás po roce 1989
Základní vzdělávání
30. 6. 2004 0x 27493x
Proč by měl být učitel občanské výchovy informován o identifikaci nadání a nadprůměrné inteligenci?
Autorka ve svém příspěvku upozorňuje pedagogy na skutečnost, že se studijní výkony mimořádně nadaných žáků mohou pohybovat v rovině průměru i podprůměru. Dále se věnuje nutnosti změny v přístupu…
Základní vzdělávání
30. 6. 2004 0x 23867x
Definice a projevy nadaných žáků
Autorka se ve svém příspěvku zabývá problematikou nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu).
Základní vzdělávání
30. 6. 2004 0x 14465x
Kdo jsou mimořádně nadaní?
Autorka se ve svém příspěvku zabývá problematikou nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu).
Základní vzdělávání
30. 6. 2004 0x 34023x
Klíčové teorie nadání a jejich aplikace v práci s mimořádně nadanými žáky
V úvodu příspěvku se autorka věnuje definici nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu). Dále se zabývá přístupem pedagogů k těmto žákům,…
Základní vzdělávání
30. 6. 2004 0x 11256x
Několik postřehů o vzdělávání mimořádně nadaných a talentovaných žáků v různých zemích
Autorka ve svém příspěvku srovnává přístupy vzdělávacího systému k mimořádně nadaným žákům v různých zemích. Velmi zřetelně lze rozlišit východní a západní koncepci v přístupu k mimořádně nadaným.…
Základní vzdělávání
30. 6. 2004 1x 22088x
Sociální a emocionální potřeby mimořádně nadaných dětí
Ve svém příspěvku se autorka věnuje sociálním a emocionálním problémům mimořádně nadaných dětí. Odborníci rozlišují dva typy zdrojů problémů – exogenní (vnější) a endogenní (vnitřní). V mnoha…
Základní vzdělávání
30. 6. 2004 0x 20821x
Mimořádně nadané děti s handicapem
Autorka ve svém příspěvku uvádí charakteristiky mimořádně nadaných dětí s postižením. Věnuje se přístupu pedagogů k těmto žákům. Uvádí, že identifikace dvakrát výjimečných je velmi obtížná,…
Základní vzdělávání
30. 6. 2004 0x 24386x
Možnosti rozvoje potenciálu mimořádně nadaných ve školním prostředí
Autorka příspěvku popisuje různé možnosti přístupu k mimořádně nadaným žákům. Pedagog může volit mezi dvěma přístupy – akcelerací a enrichmentem. V každém případě je nutné výuku přizpůsobit obsahově,…
Zobrazeno 12 z 9403 položek