Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (9501)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 9501 položek
Základní vzdělávání
7. 4. 2005 0x 23193x
Je svět v ohrožení?
Autorka vysvětluje, jak učit žáky vhodnému přístupu k informacím, jak hodnotit jejich věrohodnost. Žáci se učí získávat a zpracovávat informace z internetu, dostupné literatury, atlasů apod., učí se…
Základní vzdělávání Spomocník
6. 4. 2005 0x 3825x
Popis technologických dovedností učitelů
Taxonomie technologických schopností učitelů podle učitele Glena L. Bledsoe z amrického Oregonu.
Základní vzdělávání
6. 4. 2005 0x 15352x
Výuka Newtonových zákonů I - intuitivní představy žáků
Autorka v příspěvku uvádí, že si každé dítě na základě vlastní zkušenosti vytvoří tzv. intuitivní představy, které jsou velmi často v rozporu s vědeckými poznatky. Mnoho takových představ je spojeno…
Základní vzdělávání
6. 4. 2005 0x 32008x
Výuka Newtonových zákonů II - výklad
Autorka v příspěvku uvádí, že si každé dítě na základě vlastní zkušenosti vytvoří tzv. intuitivní představy, které jsou velmi často v rozporu s vědeckými poznatky. V příspěvku jsou postupně rozebrány…
Základní vzdělávání
5. 4. 2005 0x 22741x
Celoškolní projekt - Světlo
V příspěvku autorka popisuje celoškolní projekt na téma Světlo. Projektu předcházela asi půlroční příprava, při níž žáci připravovali vystoupení, pokusy, výrobky, referáty a obrázky k danému tématu.…
Základní vzdělávání
23. 3. 2005 0x 18376x
Učit se být
Metodiky a praktické aktivity k poznání sebe sama a kolektivu. Použití konkrétních aktivit není omezeno pouze na školní prostředí či věk školou povinných dětí. Své zde jistě naleznou i dospělí.
Základní vzdělávání
23. 3. 2005 0x 5483x
Úvodní poznámka
České všeobecně vzdělávací i odborné školství nabízí žákům a studentům velmi solidní vzdělání v mnoha oborech lidského poznání a lidské činnosti. Mezi učiteli různých stupňů a typů škol (na škále od…
Základní vzdělávání
23. 3. 2005 0x 6764x
Základní obecná východiska – 1. kapitola
V této kapitole nejprve nabídneme přehled základních cílově-obsahových akcentů rámcového vzdělávacího programu a vyložíme jejich vztah k osobnostní a sociální výchově. Dále budeme stručně…
Základní vzdělávání
23. 3. 2005 0x 11544x
2. kapitola - Tematické okruhy Osobnostní a sociální výchovy
V předchozí kapitole jsme sledovali vztah priorit RVP a OSV a stručně charakterizovali OSV a cíl tohoto textu.V této kapitole pojednáme o tématech pro lekce osobnostní a sociální výchovy rozdělených…
Základní vzdělávání
23. 3. 2005 0x 8150x
3. kapitola - Některé důležité otázky didaktiky/metodiky osobnostní a sociální výchovy
V této kapitole pojednáme o základních principech didaktiky/metodiky OSV, která má ve srovnání s metodikou jiných předmětů svá specifika zejména daná tím, že učivem jsou sami žáci a současně…
Základní vzdělávání
23. 3. 2005 0x 15197x
4. kapitola - Ukázky metod ve vazbě na tématické okruhy osobnostní a sociální výchovy a odkazy na literaturu
V předchozí kapitole jsme definovali některá východiska specifické metodiky OSV, formulovali nároky na učitele a předložili další, podle našeho názoru, důležité informace. V této kapitole nabídneme…
Předškolní vzdělávání
22. 3. 2005 0x 17583x
Učíme se s radostí
Pedagogové jedné z mateřských škol využívají ke své práci s dětmi metody kritického myšlení. Tento příspěvek ukazuje, že tato metoda je se svými principy ve shodě s požadavky a předpoklady RVP PV.
Zobrazeno 12 z 9501 položek