Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (9086)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 9086 položek
Základní vzdělávání
12. 10. 2004 0x 7008x
Několik úvodních poznámek k metodám výuky fyziky
Především aktivní zapojení žáka do výuky a učení v určitých souvislostech vede k naplňování vzdělávacího obsahu oboru Fyzika, a tím i cílových záměrů vzdělávací oblasti Člověk a příroda.
Základní vzdělávání
5. 10. 2004 0x 20673x
Výchova ke zdraví v učebních osnovách ŠVP
Zdraví již není výsostnou doménou lékařů. Výchova ke zdraví není jen pouhým vzdělávacím oborem, ale i přirozenou součástí života školy. Mimo charakteristicky a cílového zaměření vzdělávacího oboru,…
Základní vzdělávání
22. 9. 2004 0x 29875x
Metody práce v geometrii na 1. stupni ZŠ: Úvod
Užití tradiční metody řešení geometrických úloh – rýsování – je u žáka mladšího školního věku omezené. Lze však použít i další metody: kreslení a vybarvování, překládání a stříhání papíru, skládání s…
Základní vzdělávání
20. 9. 2004 0x 14539x
Klíčové kompetence ve vzdělávacích systémech zemí EU
Dotazník mapující pozici klíčových kompetencí ve vzdělávacích systémech některých evropských států. Text odkazuje na klíčové kompetence definované v rámci Lisabonského procesu.
Předškolní vzdělávání
17. 9. 2004 0x 17079x
Chytří lidé nekouří
Program je zaměřen proti vzniku a rozvoji kuřáctví a kouření. Je to program preventivní, určený dětem předškolního věku. Ukazuje jednu z cest, jak vychovávat budoucí nekuřáky. Jeho smyslem je položit…
Předškolní vzdělávání
17. 9. 2004 0x 32381x
Vyrostla nám veliká řepa
<b>Charakteristika a cíle integrovaného bloku:</b> Tento projekt vznikl na základě dlouhodobého pozorování pole s řepou. Při vycházce děti vytáhly řepu z hlíny, a to nás vedlo k plánu činností k…
Předškolní vzdělávání
17. 9. 2004 0x 50187x
Program na podporu správné výslovnosti hlásek
Podle RVP PV je jedním z hlavních záměrů předškolního vzdělávání rozvoj intelektu, řeči a jazyka dítěte, resp. rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, porozumění,…
Základní vzdělávání
15. 9. 2004 0x 9870x
Interpretace uměleckého textu a RVP ZV - I
Článek se zabývá interpretací a pochopením textu a základním směřováním literární výchovy.
Základní vzdělávání
15. 9. 2004 0x 9564x
Interpretace uměleckého textu a RVP ZV - II
Na příkladu konkrétních literárních děl je demonstrována práce učitele při interpretaci uměleckého textu.
Základní vzdělávání
15. 9. 2004 0x 8512x
Pracovní skupina C - Informační a komunikační technologie
V rámci Lisabonského procesu byla ustanovena pracovní skupina C, která se soustředí na zajištění přístupu k ICT pro všechny občany. Předkládáme některé dílčí závěry, ke kterým dospěla.
Základní vzdělávání
13. 9. 2004 0x 16919x
Co rozumíme pojmem informace?
Text naznačuje problémové okruhy a pojmy oblasti ICT, se kterými se mohou absolventi škol setkat v rozvinuté informační společnosti. Zvláštní pozornost je věnována mnohoznačnosti a neurčitosti pojmů,…
Předškolní vzdělávání
13. 9. 2004 0x 27923x
Pohybové aktivity dětí v mateřské škole podporující zdraví
<strong>Charakteristika a cíle integrovaného bloku:</strong> Projekt pohybových aktivit je součástí ŠVP, je zpracován z hlediska přínosu pro dítě a připravených podmínek, je zaměřen na rozvoj…
Zobrazeno 12 z 9086 položek