Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (9133)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 9133 položek
Předškolní vzdělávání
12. 4. 2005 0x 32487x
Zvířátka, která bydlí u naší babičky
<b>Charakteristika a cíle integrovaného bloku:</b> Rozvíjet v dětech pocit sounáležitosti s živou přírodou a schopnosti vážit si života ve všech jeho formách, osvojovat si jednoduché dovednosti…
Předškolní vzdělávání
10. 4. 2005 0x 16041x
Hop míčku! Pojď si hrát!
<b>Charakteristika a cíle integrovaného bloku:</b> Už u dětí předškolního věku se objevuje špatné držení těla - vystouplé lopatky, větší bederní prohnutí, kulatá záda, ochablé bříško, předsunutá…
Předškolní vzdělávání
10. 4. 2005 0x 11304x
Zvoneček - časopis vydávaný Mateřskou školou v Mnichově Hradišti
Příspěvek čtenáře seznamuje s časopisem "Zvoneček", který pro děti a jejich rodiče vydává Mateřská škola v Mnichově Hradišti.
Základní vzdělávání
7. 4. 2005 0x 20166x
Je svět v ohrožení?
Autorka vysvětluje, jak učit žáky vhodnému přístupu k informacím, jak hodnotit jejich věrohodnost. Žáci se učí získávat a zpracovávat informace z internetu, dostupné literatury, atlasů apod., učí se…
Základní vzdělávání Spomocník
6. 4. 2005 0x 3116x
Popis technologických dovedností učitelů
Taxonomie technologických schopností učitelů podle učitele Glena L. Bledsoe z amrického Oregonu.
Základní vzdělávání
6. 4. 2005 0x 12837x
Výuka Newtonových zákonů I - intuitivní představy žáků
Autorka v příspěvku uvádí, že si každé dítě na základě vlastní zkušenosti vytvoří tzv. intuitivní představy, které jsou velmi často v rozporu s vědeckými poznatky. Mnoho takových představ je spojeno…
Základní vzdělávání
6. 4. 2005 0x 27775x
Výuka Newtonových zákonů II - výklad
Autorka v příspěvku uvádí, že si každé dítě na základě vlastní zkušenosti vytvoří tzv. intuitivní představy, které jsou velmi často v rozporu s vědeckými poznatky. V příspěvku jsou postupně rozebrány…
Základní vzdělávání
5. 4. 2005 0x 18613x
Celoškolní projekt - Světlo
V příspěvku autorka popisuje celoškolní projekt na téma Světlo. Projektu předcházela asi půlroční příprava, při níž žáci připravovali vystoupení, pokusy, výrobky, referáty a obrázky k danému tématu.…
Základní vzdělávání
23. 3. 2005 0x 16315x
Učit se být
Metodiky a praktické aktivity k poznání sebe sama a kolektivu. Použití konkrétních aktivit není omezeno pouze na školní prostředí či věk školou povinných dětí. Své zde jistě naleznou i dospělí.
Základní vzdělávání
23. 3. 2005 0x 4277x
Úvodní poznámka
České všeobecně vzdělávací i odborné školství nabízí žákům a studentům velmi solidní vzdělání v mnoha oborech lidského poznání a lidské činnosti. Mezi učiteli různých stupňů a typů škol (na škále od…
Základní vzdělávání
23. 3. 2005 0x 5459x
Základní obecná východiska – 1. kapitola
V této kapitole nejprve nabídneme přehled základních cílově-obsahových akcentů rámcového vzdělávacího programu a vyložíme jejich vztah k osobnostní a sociální výchově. Dále budeme stručně…
Základní vzdělávání
23. 3. 2005 0x 8022x
2. kapitola - Tematické okruhy Osobnostní a sociální výchovy
V předchozí kapitole jsme sledovali vztah priorit RVP a OSV a stručně charakterizovali OSV a cíl tohoto textu.V této kapitole pojednáme o tématech pro lekce osobnostní a sociální výchovy rozdělených…
Zobrazeno 12 z 9133 položek