Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (9061)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 9061 položek
Základní vzdělávání
9. 6. 2022 0x 1107x
Co by měl vědět český učitel fyziky ve škole s ukrajinskými žáky
Článek přehledně seznamuje české učitele s podstatnými informacemi o výuce fyziky na ukrajinských školách. Konstatuje významné shody v obsahu ukrajinských kurikulárních dokumentů pro výuku fyziky s…
Gymnaziální vzdělávání
9. 6. 2022 0x 152x
Kurzy fyziky na Khan Academy
Khanova škola a Bakaláři představují kurzy fyziky vzniklé v projektu Khan Academy pro střední školy česky. Jedná se o Elektřinu a magnetismus a Vlnění a zvuk. Článek se věnuje specifikům pojetí…
Gymnaziální vzdělávání
9. 6. 2022 0x 240x
DigCompEdu 3.1: Vyučování
Článek se soustředí na myšlenku Daniela Churchilla, že existuje rozdíl mezi učením zaměřeným na učitele a učením zaměřeným na učení. Jako spolutvůrce edukace nabízí druhý přístup nové perspektivy…
Základní vzdělávání Spomocník
8. 6. 2022 0x 1187x
15 tipů, jak se stát digitálním lídrem školy
Jak se stát lídrem školy? Začněte tím, že se staneme digitálním lídrem školy. V tomto článku najdete několik tipů, jak na to.
Předškolní vzdělávání
8. 6. 2022 0x 675x
Relaxační aktivity pro děti předškolního věku
Článek nás seznamuje s relaxačními aktivitami, které můžeme použít s dětmi v mateřské škole. Pojednává o pozitivních účincích relaxace a relaxačních aktivit, zabývá se také specifiky relaxace u dětí.…
Gymnaziální vzdělávání
7. 6. 2022 0x 168x
DigCompEdu 2.3: Organizace, ochrana, sdílení digitálních zdrojů
Příspěvek reflektuje téma organizace informačních zdrojů jako práci učitele kurátora, který skrze svoji činnost dokáže měnit jak svoji vlastní edukační praxi, tak také způsob sebevzdělávání a…
Předškolní vzdělávání
6. 6. 2022 0x 281x
Relaxační pohádky
Článek pojednává o relaxačních pohádkách a jejich využití v mateřské škole. Článek nás nejprve seznamuje s charakteristickými znaky relaxační pohádky, poté nám ukazuje, jak správně pracovat s…
Základní vzdělávání Spomocník
6. 6. 2022 0x 472x
Kritika metodiky tvořivého myšlení
První díl seriálu, který rozebírá důvody existující kritiky forem zavádění metodiky tvořivého myšlení do praxe.
Gymnaziální vzdělávání
2. 6. 2022 0x 277x
DigCompEDu 2.2: Tvorba a úprava digitálních zdrojů
Podle některých filozofů a antropologů je charakteristickým rysem člověka to, že v sobě nese potřebu tvořit. Tvorba, utváření něčeho nového, či chceme-li kreativita, představuje jedno z důležitých…
Základní vzdělávání Spomocník
1. 6. 2022 0x 671x
Měsíc lidských práv na Wikipedii
Představení výzvy spolku Wikimedia ČR, do které se můžete zapojit i vy.
Gymnaziální vzdělávání
1. 6. 2022 0x 292x
DigCompEdu 2.1: Výběr digitálních zdrojů
Jednou z esenciálních prací učitele je schopnost nacházet, hodnotit, organizovat, vybírat zdroje, které budou moci sloužit studentům, ale i jim samotným jako vzdělávací materiály. Učitel v 21.…
Neformální vzdělávání
31. 5. 2022 0x 595x
Jak se neztratit v Digitálním lese – rozvoj orientačních dovedností v zážitkových programech pro žáky ZŠ
Bezpečně dorazit do cíle si přeje každý výletník. Ať už jste na výletě pěšky, na kole, na lyžích, nebo cestujete jiným dopravním prostředkem, může se stát, že vás na cestě překvapí tma, bouřka, úraz…
Zobrazeno 12 z 9061 položek