Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (117)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 117 položek
Gymnaziální vzdělávání
30. 1. 2013 0x 5381x
Jak projevit nesouhlas
Jaká byla motivace nesouhlasit s oficiálními názory v období diktatury. Jaká rizika neslo projevit svůj názor. Jaký je význam nesouhlasu dnes.
Gymnaziální vzdělávání
29. 1. 2013 0x 8205x
Konflikt a jeho strukturované řešení
V průběhu lekce se žáci seznámí s postupem řešení konfliktu v šesti krocích a naučí se postup aplikovat na konkrétní situaci. Žáci vyhodnotí průběh řešení konfliktu a určí, jak je řešení prospěšné…
Gymnaziální vzdělávání
28. 1. 2013 0x 4681x
Kdo a co má vliv na mé rozhodnutí
Jak probíhá proces rozhodování. Jaký je rozdíl v rozhodnutí v dnešní době a v době diktatury.
Gymnaziální vzdělávání
10. 1. 2013 2x 7353x
Záleží na každém hlasu?
Lekce přibližuje poměrný volební systém pro krajské volby a většinový volební systém pro volbu senátorů. Zároveň demonstruje, že i hlasy jednotlivců mohou být rozhodující. Lekce je použitelná i v…
Gymnaziální vzdělávání
8. 1. 2013 0x 4597x
O rovnosti a svobodě
Lekce je postavena na metodě čtení s předvídáním (Farma zvířat, G. Orwell). Žáci vždy po přečtení úryvku odpovídají na otázky kladené učitelem, které se týkají revoluce, rovnosti, svobody, bohatství.…
Gymnaziální vzdělávání
7. 11. 2012 0x 6677x
Pískovna
Lekce je simulací grantového řízení na využití určité lokality (zde "Pískovny"). Tři skupiny žáků představují ekology, podnikatele, propagátory volnočasových aktivit. Jednotlivé skupiny připravují…
Gymnaziální vzdělávání
12. 9. 2012 0x 9192x
Nepokoje v zemi Cata
Příspěvek je inspirací pro skupinovou práci v modelových situacích. Žáci jsou v roli představitelů národní společnosti země, které musí vyřešit v souladu se zásadami Červeného kříže.
Gymnaziální vzdělávání
5. 9. 2012 0x 7687x
Modrozemě a Hnutí za svobodu Červených
Příspěvek představuje simulační skupinovou aktivitu, která vede žáky k řešení problémových otázek spojených s uplatňováním mezinárodního humanitárního práva.
Gymnaziální vzdělávání
31. 8. 2012 0x 9236x
Procvičení používání Ženevských úmluv na modelových situacích
Za pomocí textů Ženevských úmluv a Dodatkových protokolů mají žáci vyřešit čtyři modelové situace, které popisují zapojení civilistů do ozbrojených konfliktů. Součástí článku jsou i návrhy možných…
Gymnaziální vzdělávání
22. 8. 2012 1x 10961x
Procvičení základních principů mezinárodního humanitárního práva
Příspěvek popisuje sedm modelových situací, u kterých mají žáci rozhodnout, zda jsou, či nejsou v souladu s principy mezinárodního humanitárního práva. Součástí článku jsou i návrhy možných odpovědí.
Gymnaziální vzdělávání
15. 8. 2012 0x 10414x
Pravidla používání znaku Červeného kříže
Příspěvek představuje pravidla pro používání znaku Červeného kříže. K procvičení ve skupinách je určeno šest příkladů, které jsou doplněny návrhy možných odpovědí.
Gymnaziální vzdělávání
13. 8. 2012 0x 8147x
Počátky dobrovolné ošetřovatelské péče
Žáci na základě textů uvažují nad tím, jako podmínky měli ranění a nemocní v Krymské válce. V polovině 19. století totiž ještě neexistovala vojenská zdravotnická služba, a tak se s tím francouzská a…
Zobrazeno 12 z 117 položek