Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „ICT“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (166)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 166 položek
Základní vzdělávání Spomocník
27. 3. 2014 2x 9936x
Co je a co není integrace technologií do výuky
Článek přináší názorný popis rozdílu mezi tím, jak je integrace technologií v současné době vnímána většinou učitelů včetně ČŠI, a tím, jak by v souladu s vývojem světa kolem nás být vnímána měla.…
Základní vzdělávání Spomocník
21. 11. 2013 0x 7663x
Celosvětová kampaň Hour of Code
Informace o připravované celosvětové akci, jejímž cílem je plošná podpora výuky programování nejen u žáků ZŠ a SŠ.
Gymnaziální vzdělávání
17. 10. 2013 0x 9060x
Sebekvantifikace: fenomén informační společnosti i výzva pro vzdělávání
Sebekvantifikace představuje fenomén měření, shromažďování a analyzování informací o běžných činnostech vlastního života. Fenomén, který je často vnímán jako jedna z výrazných módních vln, mající…
Základní vzdělávání Spomocník
10. 10. 2013 3x 6747x
Využití prezentačních aplikací při výuce
Námět na realizaci celoškolního projektu s cílem nasazení metodiky převrácené třídy do výuky, vyvolání spolupráce učitelů a zavedení inovativního přístupu k výuce prezentačních aplikací v informatice…
Základní vzdělávání Spomocník
13. 9. 2013 1x 8350x
Bobřík informatiky
Základní informace o každoročně se opakující informatické soutěži žáků ZŠ i SŠ, termín jejíhož konání se blíží.
Základní vzdělávání Spomocník
9. 9. 2013 5x 7391x
Počítačová gramotnost podle Scotta
Výzva britsko-amerického učitele informatiky Marca Scotta s diskuzí, jejímž cílem je vysvětlit význam výuky informatiky a lobovat za prosazení vyšších priorit pro ni.
Odborné vzdělávání
13. 8. 2013 2x 18646x
Vyzkoušejte MOOC na vlastní kůži
Článek popisuje, jak může probíhat vzdělávání prostřednictvím MOOC na konkrétním příkladu kurzu z University of Michigan. Tématem kurzu bylo: Internet History, Technology and Security.
Základní vzdělávání
7. 1. 2013 2x 7185x
Využití programu Derive při výuce žáků v 6. ročníku základní školy
Příspěvek demonstruje použití systému počítačové algebry Derive při výuce matematiky na druhém stupni základní školy. Teoretická část příspěvku se zabývá analýzou využití algebraického software na…
Gymnaziální vzdělávání
18. 12. 2012 0x 9014x
Vybraná témata ze sociální informatiky
Sociální informatika je relativně mladý vědní obor, který se zabývá tím, jak počítače ovlivňují lidskou činnost. V dnešním článku se zaměříme na některé vybrané fenomény, které je v rámci ní možné…
Základní vzdělávání
18. 12. 2012 0x 13205x
Kroužek finanční gramotnosti v ZŠ a MŠ Litvínov-Janov
Příspěvek představuje lekci finanční gramotnosti, která probíhala v 5. ročníku v ZŠ a MŠ Litvínov-Janov. Příklad dobré praxe seznamuje čtenáře s koncepcí kroužku finanční gramotnosti a ukazuje výuku…
Gymnaziální vzdělávání
3. 12. 2012 0x 6645x
Role hardwaru v počítačové bezpečnosti
Velice často se otázka bezpečnosti redukuje na chování v počítačové síti a vhodnou softwarovou výbavu. My se tuto redukci tématu pokusíme překročit, když se zaměříme na problémy, které se dotýkají…
Gymnaziální vzdělávání
6. 6. 2012 0x 12880x
Video a jeho použití ve výuce
Video se stává stále běžnějším a dostupnější médiem, se kterým mohou žáci snadno pracovat, vytvářet jej a publikovat. V následujícím článku se zaměříme na předměty a témata, ve kterých je možné video…
Zobrazeno 12 z 166 položek