Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „média“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (60)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 60 položek
Základní vzdělávání
2. 5. 2011 0x 13325x
Cena televizní reklamy
Lekce umožňuje žákům kriticky hodnotit obsah reklamy, identifikovat její cíle a poznat její cenu (ve finanční i metaforické rovině). Zároveň motivuje žáky, aby se zajímali o potřeby a životní styl…
Neformální vzdělávání Spomocník
25. 4. 2011 0x 6469x
Televize, nebo internet?
<p>V pátém pokračování prezentace dílčích vůstupů z komplexního výzkumu <i><b>Hodnotové orientace dětí ve věku 6 až 15 let</b></i> uskutečněného v rámci projektu <i><b>Klíče pro život</b></i>…
Gymnaziální vzdělávání
31. 3. 2010 6x 34187x
Virtuální hospitace - Mediální výchova: Reklamní slogan
Zamysleli jste se někdy nad tím, jak a čím reklama působí na příjemce, jaký účel je sledován neustálým opakováním stejných reklam? Co je potřeba k vytvoření reklamy, která zaujme, je vtipná a má…
Základní vzdělávání
1. 12. 2008 0x 17511x
Koučování při tvorbě školního časopisu
Příspěvek byl připraven pro učitele, kteří pomáhají žákům s přípravou školního časopisu. Nabízíme několik aktivit, které autoři této publikace vyzkoušeli s žáky na semináři Tvorba školního časopisu a…
Základní vzdělávání
20. 10. 2008 0x 16493x
Média s námi
S rostoucí rolí médií ve společnosti se neustále zvyšuje rozsah i oblast jejich vlivu. Některé jsou zcela zřejmé a souvisejí se samotnou existencí médií (bez ohledu na to, co zrovna je obsahem daného…
Základní vzdělávání
28. 7. 2008 0x 23333x
Maminka vždy ví
Cílem aktivity je uvědomění si různých rovin, které jsou obsažené v mediálním sdělení. Aktivita nabízí otázky, které si lze klást při rozboru jakékoli televizní reklamy.
Základní vzdělávání
16. 6. 2008 0x 22110x
Nevěřte všemu, co se píše
Hlavním tématem příspěvku je vznik fámy a její život. Žáci by si měli uvědomit, jak fáma vzniká a jak je třeba přijímat sdělení, která se k nám dostanou, abych tzv. nenaletěli a nepomáhali šířit…
Základní vzdělávání
12. 6. 2008 0x 29459x
Přepište scénář
Lekce zaměřená na problematiku product placementu, tj. formy reklamy, při níž je konkrétní výrobek nebo služba umístěna do filmu nebo pořadu, který sám o sobě nemá reklamní charakter.
Základní vzdělávání
12. 6. 2008 0x 15821x
Rada rozhoduje
Náplní této lekce je diskutovat s žáky o vlastnostech etické reklamy. Po skončení lekce by měli žáci vědět, jaké jsou základní znaky neetické reklamy, a měli by se seznámit s postupy, jak se lze…
Základní vzdělávání
28. 4. 2008 0x 20120x
Není zpráva jako zpráva
Jak poznáme špatné zpravodajství? Obvykle je plné hodnotících soudů a neověřených tvrzení. V lekci se žáci naučí hodnotící soudy rozpoznat, seznámí se také se základními principy svobody slova a…
Základní vzdělávání
11. 4. 2008 0x 6193x
Konec gramotnosti? Nepřestávejte číst!
Mají skeptici pravdu? Ničí počítače gramotnost? Optimisté se shodují v tom, že internet přinese novou pulzující a inkluzívní kulturu slov. Budou mít jednou pravdu oni?
Základní vzdělávání
17. 3. 2008 0x 20556x
Všudypřítomná média
Aktivita umožňuje představit volební kampaň jako specifický typ reklamního sdělení. Při hře na PR agenturu žáci navrhují volební kampaň a aplikují své zkušenosti s komerční reklamou a jejími…
Zobrazeno 12 z 60 položek