Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
Základní vzdělávání
>
Člověk a společnost
>
2. stupeň
>
Dějepis
>
Moderní doba
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Informatika (rvp zv 2021)
Jazyk a jazyková komunikace
Matematika a její aplikace
Informační a komunikační technologie (rvp zv 2017)
Člověk a jeho svět
Člověk a společnost
Člověk a příroda
Umění a kultura
Člověk a zdraví
Člověk a svět práce
Doplňující vzdělávací obory
Stupeň základního vzdělání
Všechny
2. stupeň
Vzdělávací obor
Všechny
Dějepis
Výchova k občanství
Tematický okruh
Všechny
Člověk v dějinách
Počátky lidské společnosti
Nejstarší civilizace. kořeny evropské kultury
Křesťanství a středověká evropa
Objevy a dobývání. počátky nové doby
Modernizace společnosti
Moderní doba
Rozdělený a integrující se svět
Očekávaný výstup
Všechny
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů
Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět; rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu
Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv
Zhodnotí postavení československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(58)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
58
položek
Zpět
1
2
3
4
5
Další
Základní vzdělávání
19. 1. 2009
0x
12144x
Projekt Zmizelí sousedé
Příspěvek přináší náměty k projektu Zmizelí sousedé, který je vzdělávacím projektem určeným žákům českých základních a středních škol.
Základní vzdělávání
12. 1. 2009
0x
20213x
Hanin kufřík
Interaktivní program s názvem Hanin kufřík.
Základní vzdělávání
5. 1. 2009
0x
12266x
Romský holocaust
Cílem aktivit je seznámit se s romským holocaustem na základě konkrétních příběhů pronásledovaných Romů, vést žáky k hlubšímu pohledu na vlastní dějiny, k sebereflexi a pokusu vcítit se do dobových…
Základní vzdělávání
1. 1. 2009
0x
16528x
Kresby terezínských dětí
Aktivita pomáhá pochopit, z jaké potřeby a v jakých podmínkách vznikaly kresby terezínských dětí a co svým autorům přinášely. Žáci se zamýšlejí nad životem dětí v Terezíně a srovnávají jej s…
Základní vzdělávání
9. 12. 2008
0x
12975x
Dokumenty ve výuce: První projev Klementa Gottwalda v parlamentu
Žáci pracují s dokumentem, který znamenal přelom ve vývoji Komunistické strany Československa. Žáci vyhledávají informace v textu, učí se vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.
Gymnaziální vzdělávání
1. 12. 2008
0x
18086x
Myšlenková mapa druhé světové války
Myšlenková mapa umožňuje žákům strukturovat složitý problém období druhé světové války. Srozumitelně a co nejnázorněji řetězí stěžejní informace a pojmy. Usnadňuje zapamatování a ukotvení období…
Základní vzdělávání
10. 10. 2008
0x
10512x
Projektové dny modelového regionu
Během dvoudenního semináře získají žáci komplexní přehled o modelovém regionu. Počínaje přírodními podmínkami, přes historické události, které měly vliv na další socioekonomický vývoj regionu, až po…
Základní vzdělávání
26. 9. 2008
0x
9072x
Cena za II. světovou válku v Evropě
Žáci vytvářejí tabulky a grafy na základě údajů zjištěných z textů o II. světové válce z různých médií. Žáci získají vědomosti o vyvražděných obcích, koncentračních táborech a lidských a…
Základní vzdělávání
25. 9. 2008
0x
19414x
Úvod do problematiky lidských práv
Příprava vyučovacího bloku (2 – 3 hod.), jehož cílem je seznámit žáky s Všeobecnou deklarací lidských práv prostřednictvím aktivit osobnostní a sociální výchovy a aktivizačních výukových metod.
Základní vzdělávání
17. 7. 2008
0x
16668x
Dokumenty ve výuce: Projev R. Heydricha 2. října 1941 v Černínském paláci v Praze
Žáci pracují s dokumentem z průběhu druhé světové války. Jednak vyhledávají informace v textu, jednak se orientují v širších souvislostech.
Základní vzdělávání
17. 6. 2008
1x
12196x
Dokumenty k výuce: Stalinův projev na přehlídce 7. 11. 1941
Žáci pracují s dokumentem z průběhu druhé světové války. Jednak vyhledávají informace v textu, jednak se orientují v širších souvislostech. Učí se vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.
Základní vzdělávání
16. 6. 2008
0x
12610x
Dokumenty k výuce: Provolání Národního výboru ke vzniku Československa
Práce s dokumentem, který znamenal počátek Československa, vede žáky k vyhledávání informací v textu i k orientaci v širších souvislostech, učí je vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.
Zobrazeno
12
z
58
položek
Zpět
1
2
3
4
5
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky