Vylepšili jsme pro vás Metodický portál RVP.CZ, vítejte! Přečíst více o novinkách.
Zavřít
Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
předškolní vzdělávání
>
Dítě a jeho psychika
>
Jazyk a řeč
>
vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Dítě a jeho tělo
Dítě a jeho psychika
Dítě a ten druhý
Dítě a společnost
Dítě a svět
Vzdělávací obor
Všechny
Jazyk a řeč
Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
Sebepojetí, city, vůle
Očekávaný výstup
Všechny
Správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči
Pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
Vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
Vést rozhovor (naslouchat druhým, vyčkat, až druhý dokončí myšlenku, sledovat řečníka i obsah, ptát se)
Domluvit se slovy i gesty, improvizovat
Porozumět slyšenému (zachytit hlavní myšlenku příběhu, sledovat děj a zopakovat jej ve správných větách)
Formulovat otázky, odpovídat, hodnotit slovní výkony, slovně reagovat
Učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí)
Naučit se zpaměti krátké texty (reprodukovat říkanky, písničky, pohádky, zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu apod.)
Sledovat a vyprávět příběh, pohádku
Popsat situaci (skutečnou, podle obrázku)
Chápat slovní vtip a humor
Sluchově rozlišovat začáteční a koncové slabiky a hlásky ve slovech
Utvořit jednoduchý rým
Poznat a vymyslet jednoduchá synonyma, homonyma a antonyma
Rozlišovat některé obrazné symboly (piktogramy, orientační a dopravní značky, označení nebezpečí apod.) a porozumět jejich významu i jejich komunikativní funkci
Sledovat očima zleva doprava
Poznat některá písmena a číslice, popř. slova
Poznat napsané své jméno
Projevovat zájem o knížky, soustředěně poslouchat četbu, hudbu, sledovat divadlo, film, užívat telefon
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(49)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
49
položek
Zpět
1
2
3
4
5
Další
Předškolní vzdělávání
23. 7. 2008
0x
28827x
Traktor
Tento integrovaný blok byl realizován v květnu jako součást celoročního projektu. Základní téma jsme se snažili rozvinout tak, aby nabízené činnosti byly pro děti zajímavé, aby navazovaly na…
Předškolní vzdělávání
8. 7. 2008
0x
12672x
Hrajeme si s odpadovým materiálem aneb Inspirujeme se uměním Nových realistů
Každý den se setkáváme s různými odpadovými a zbytkovými materiály. Autorka nabízí rozmanité náměty, jak tyto odpadové materiály dále efektivně využít ve výtvarných činnostech.
Předškolní vzdělávání
3. 7. 2007
0x
17204x
Jedeme na výlet
<b>Charakteristika integrovaného bloku:</b> Autorka uvádí nabídku činností, která směřuje k naplňování vytyčeného cíle žádoucími metodami a formami práce. Rozsah nabídky je úměrný předpokládanému…
Předškolní vzdělávání
13. 6. 2007
0x
40495x
Poslové jara
Týdenní tematický celek Poslové jara děti pomocí poezie seznamuje se životem ptáků a také s počátkem jarního období. Cílem je sblížení dětí s literárním uměním - s poezií, rozvíjení kladného vztahu k…
Předškolní vzdělávání
17. 1. 2007
0x
14517x
Vánoční den ve školce (22. prosince)
Záměrem je, aby se děti učily podílet se na navození sváteční atmosféry, například přípravou slavnostně prostřeného stolu pro rodiče, zdobením stromečku, přípravou dekorace. Naším cílem je…
Předškolní vzdělávání
11. 7. 2006
0x
41621x
Olympijské hry
Motivací tohoto projektu bylo pořádání zimních olympijských her v Itálii. Děti měly možnost prostřednictvím přímého sledování televizních přenosů nebo ze záznamu na videu společně s rodiči nebo…
Předškolní vzdělávání
19. 4. 2006
0x
99493x
Vesmír
Motivací tohoto projektu byl velký zájem dětí o dané téma, hledání a kladení otázek, prohlížení encyklopedií, dětská zvídavost, touha poznat neznámé věci a prostředí.
Předškolní vzdělávání
9. 1. 2006
0x
61994x
Jak museli louskat ořechy
<b>Charakteristika a cíle integrovaného bloku:</b> Projekt je založen na prožitkovém učení, jsou proto volena témata dětem blízká, s možností pozorování, manipulace a experimentace. Motivace…
Předškolní vzdělávání
23. 12. 2005
0x
20646x
Vánoční svátky
V rámci logopedického programu se věnovat přípravě na vánoční svátky. Seznámit se s vánočními zvyky a tradicemi.
Předškolní vzdělávání
2. 11. 2005
0x
23440x
Já, ty - každý jsme jiný
Jedná se o krátkodobý projekt, který vznikl na základě pozorování a má dlouhodobý přesah. Je možné na něj navazovat a vracet se k němu až do konce školního roku.
Předškolní vzdělávání
17. 8. 2004
1x
20803x
Chceme, abychom si všichni rozuměli a porozuměli
Projekt je zaměřen na rozvoj jazyka a logopedii - rozšíření slovní zásoby a její aktivní používání, dokonalé procvičování problematických hlásek, seznámení s kulturou našich kamarádů, rozvíjení…
Předškolní vzdělávání
27. 7. 2004
0x
42743x
U nás doma
Když se řekne „u nás doma", tak si každý představí své nejbližší v rodině, jsou to lidé, se kterými se denně setkáváme. Cílem tématu je přiblížit dětem blíže „domov“ jako pojem, ale i jako místo, kde…
Zobrazeno
12
z
49
položek
Zpět
1
2
3
4
5
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky