Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (48)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 48 položek
Základní vzdělávání
17. 3. 2011 0x 23083x
Využití adaptovaných textů ve výuce češtiny pro cizince – text jako prostředek nácviku čtení s porozuměním
Cílem tohoto příspěvku je ukázat možnosti práce s adaptovaným textem tak, aby sloužil jako prostředek nácviku čtení s porozuměním. Základem pro tuto práci je adaptace klasické pohádky a vytvoření…
Základní vzdělávání
17. 2. 2011 1x 25492x
CLIL - jazykové roviny a porozumění odbornému předmětu
V integrované výuce (CLIL) je klíčová je dualita cílů, tedy učitel se má vědomě věnovat jak odbornému předmětu a rozvíjení kompetencí v něm, tak cizímu jazyku. Tento článek poukazuje na různé roviny…
Základní vzdělávání
10. 2. 2011 0x 24451x
Využití adaptovaných textů ve výuce češtiny pro cizince – text jako prostředek k osvojování a upevňování slovní zásoby
Cílem tohoto příspěvku je poukázat na možnosti práce s adaptovaným textem tak, aby sloužil jako prostředek k osvojování, nácviku a upevňování slovní zásoby. Základem pro tuto práci je adaptace…
Základní vzdělávání
18. 10. 2010 2x 21231x
Pythagorova věta metodou CLIL
Příspěvek je věnován propojení matematiky a německého jazyka, tématem je Pythagorova věta a základem výuky je metoda CLIL. Jedná se o blok pěti vyučovacích hodin a je určen žákům 7. třídy nebo…
Základní vzdělávání
27. 7. 2010 0x 18342x
Übungstypologie zum kommunikativen Unterricht (anhand eines Lesetextes)
Text je určen pro žáky základních škol nebo víceletých gymnázií, je autentický a ukazuje možnost, jak učitel na základě jednoduchého textu a jednotlivých cvičení může přivést žáky na jazykové úrovni…
Základní vzdělávání
19. 3. 2010 1x 16079x
A song as a complex tool for learning IV. part
Čtvrtý díl v řadě písňových textů nabízí způsob jak z hudební produkce a textu písně efektivně vystavit jazykovou hodinu, a tím ukáže, že hudba (píseň) nabízí a pokrývá všechny aspekty, které by…
Základní vzdělávání
5. 3. 2010 0x 16290x
Přírodní učebna – Obst und Gemüse
Žáci se učí v němčině poznávat ovoce a zeleninu. Aktivita je vhodná do prostředí přírodní učebny, je určena pro žáky 7. nebo 8. ročníku. Rozsah – 2 až 3 vyučovací hodiny.
Základní vzdělávání
1. 2. 2010 0x 35934x
Introduction to using songs in a classroom – is there anything else than gap-fills? I. part
Příspěvek pojednává o nezaměnitelné roli a důležitosti použití písně a písňových textů v hodinách cizích jazyků. Zamýšlí se nad některými současnými učebnicemi anglického jazyka a jejich pojetím při…
Základní vzdělávání
29. 1. 2010 0x 16047x
Přírodní učebna – Im Garden
Žáci se v přírodní učebně seznamují s názvy zahradního nářadí v němčině. Rozvíjejí si tak komunikační dovednosti.
Základní vzdělávání
23. 7. 2008 0x 18790x
5 zemí – 5 příběhů – mezinárodní eTwinningový projekt
Mezinárodní internetový projekt, v němž píší žáci 5 evropských zemí společné příběhy, jejichž prostřednictvím se seznamují a dozvídají více o jiných zemích. Součástí projektu jsou další aktivity,…
Základní vzdělávání
22. 2. 2007 2x 18783x
Seznamujeme se a opakujeme ve výuce němčiny
Metody seznámení se a opakování patří ke klíčovým činnostem ve výuce cizích jazyků. Ať již seznámení se (jedná se o klíčovou konverzační situaci) nebo opakování (které se jeví jako zdánlivě nezáživné…
Základní vzdělávání
23. 3. 2006 0x 19666x
Využití ICT na hodinách anglického jazyka
Využití počítače a internetu při výuce anglického jazyka a při domácí přípravě žáků.
Zobrazeno 12 z 48 položek