Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
předškolní vzdělávání
>
Dítě a ten druhý
>
spolupracovat s ostatními
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Dítě a jeho tělo
Dítě a jeho psychika
Dítě a ten druhý
Dítě a společnost
Dítě a svět
Očekávaný výstup
Všechny
Navazovat kontakty s dospělým, kterému je svěřeno do péče, překonat stud, komunikovat s ním vhodným způsobem, respektovat ho
Porozumět běžným projevům vyjádření emocí a nálad
Přirozeně a bez zábran komunikovat s druhým dítětem, navazovat a udržovat dětská přátelství
Odmítnout komunikaci, která je mu nepříjemná
Uvědomovat si svá práva ve vztahu k druhému, přiznávat stejná práva druhým a respektovat je
Chápat, že všichni lidé (děti) mají stejnou hodnotu, přestože je každý jiný (jinak vypadá, jinak se chová, něco jiného umí či neumí apod.), že osobní, resp. odlišnosti jsou přirozené
Uplatňovat své individuální potřeby, přání a práva s ohledem na druhého (obhajovat svůj postoj nebo názor, respektovat jiný postoj či názor), přijímat a uzavírat kompromisy, řešit konflikt dohodou
Spolupracovat s ostatními
Dodržovat dohodnutá a pochopená pravidla vzájemného soužití a chování doma, v mateřské škole, na veřejnosti, dodržovat herní pravidla
Respektovat potřeby jiného dítěte, dělit se s ním o hračky, pomůcky, pamlsky, rozdělit si úkol s jiným dítětem apod.
Vnímat, co si druhý přeje či potřebuje, vycházet mu vstříc (chovat se citlivě a ohleduplně k slabšímu či postiženému dítěti, mít ohled na druhého a soucítit s ním, nabídnout mu pomoc apod.)
Bránit se projevům násilí jiného dítěte, ubližování, ponižování apod.
Chovat se obezřetně při setkání s neznámými dětmi, staršími i dospělými jedinci, v případě potřeby požádat druhého o pomoc (pro sebe i pro jiné dítě)
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(72)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
72
položek
Zpět
1
2
3
4
5
6
Další
Předškolní vzdělávání
23. 4. 2012
0x
23593x
Pohádková dramatika - O kohoutkovi a slepičce - I. část
Inspirativní článek ze seriálu „Pohádková dramatika“ nabízí dramatické hry motivované pohádkou „O kohoutkovi a slepičce“.
Předškolní vzdělávání
19. 4. 2012
0x
16310x
Dobývání pevnosti skřítka Korálka
Článek může sloužit učitelkám MŠ jako inspirace pro činnosti na zahradě, pro krátkodobý projekt. Text obsahuje hodnocení jednotlivých činností, informace o postupu projektu a rady pro zdárný průběh.…
Předškolní vzdělávání
13. 4. 2012
0x
14085x
Pohádková dramatika - Mach a Šebestová III. část
Třetí, závěrečná část dramatických činností, motivovaných pohádkou „Mach a Šebestová“, ze seriálu „Pohádková dramatika“.
Předškolní vzdělávání
12. 4. 2012
0x
13015x
Pohádková dramatika - Mach a Šebestová II. část
Druhý díl článku ze seriálu „Pohádková dramatika“, nabízející dramatické činnosti na téma pohádky „Mach a Šebestová“.
Předškolní vzdělávání
11. 4. 2012
0x
17501x
Pohádková dramatika – „ Povídání o pejskovi a kočičce“, II. část
Druhý díl dramatických her ze seriálu Pohádková dramatika motivovaných pohádkou Josefa Čapka Povídání o pejskovi a kočičce.
Předškolní vzdělávání
5. 4. 2012
0x
17158x
Pohádková dramatika ‒ „Mach a Šebestová“, I. část
Další díl ze seriálu Pohádková dramatika, tentokrát na téma pohádky „Mach a Šebestová“.
Předškolní vzdělávání
4. 4. 2012
0x
17315x
Pohádková dramatika ‒ „Povídání o pejskovi a kočičce“, I. část
Pokračování seriálu Pohádková dramatika, tentokrát na téma pohádky Josefa Čapka Povídání o pejskovi a kočičce.
Předškolní vzdělávání
30. 3. 2012
0x
23693x
Pohádková dramatika ‒ „O Červené karkulce“, II. část
Další článek ze seriálu Pohádková dramatika. Druhý díl dramatických her motivovaných pohádkou O Červené karkulce.
Předškolní vzdělávání
29. 3. 2012
1x
27325x
Pohádková dramatika ‒ „O Červené karkulce“, I. část
Nabídka dramatických her ze seriálu Pohádková dramatika tentokrát na téma pohádky O Červené karkulce.
Předškolní vzdělávání
28. 3. 2012
0x
15043x
Pohádková dramatika ‒ „Sněhová královna“, III. část
Inspirativní článek na motivy pohádky Hanse Christiana Andersena může sloužit učitelkám mateřských škol jako zásobník her tvořivé dramatiky.
Předškolní vzdělávání
26. 3. 2012
0x
16833x
Pohádková dramatika ‒ „Sněhová královna“, II. část
Volné pokračování dramatických her motivovaných pohádkou Hanse Christiana Andersena Sněhová královna.
Předškolní vzdělávání
23. 3. 2012
0x
23067x
Pohádková dramatika – „Sněhová královna“, I. část
Tento inspirativní článek motivovaný pohádkou Hanse Christiana Andersena nabízí učitelkám mateřských škol zásobník dramatických her pro zimní období školního roku.
Zobrazeno
12
z
72
položek
Zpět
1
2
3
4
5
6
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky