Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (54)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 54 položek
Gymnaziální vzdělávání
21. 10. 2011 4x 13920x
Konkrétní nebezpečí spojená s Facebookem
Cílem výuky je na konkrétních zjištěních seznámit žáky s riziky spojenými se sociálními sítěmi a seznámit je s pravidly bezpečného chování v rámci internetu.
Gymnaziální vzdělávání
12. 9. 2011 3x 9525x
Zabarvovací brýle
V příspěvku bude ukázáno, jak za pomoci systému Vernier proměřit čas potřebný k zabarvení a odbarvení samozabarvovacích brýlí.
Gymnaziální vzdělávání
2. 9. 2011 0x 10525x
Rozvoj komunikativních kompetencí v předmětu Informatika a informační a komunikační technologie
Článek informuje o možnostech rozvoje komunikativních dovedností v jiném předmětu, než jsou jazyky. Ukazuje možnost začlenění rozvoje těchto dovedností do výuky informatiky a výpočetní techniky.
Gymnaziální vzdělávání
22. 8. 2011 0x 5250x
Webové algoritmizační soutěže
Klíčem k účinné výuce algoritmizačního myšlení v omezených podmínkách současného středního školství je motivace žáků k další práci doma. Prostředí internetu nabízí aktivity, které je možné v hodinách…
Gymnaziální vzdělávání
22. 8. 2011 5x 12577x
Jednotky množství informace prakticky
Článek dává námět na úlohu z informatiky, propojující teoretické pojmy s praxí.
Gymnaziální vzdělávání
24. 6. 2011 2x 12745x
Historie počítačů v rámci informatiky prostřednictvím CHATu, aneb to bylo, když ...
Úkolem předmětu Informační a komunikační technologie na gymnáziu je připravit žáky na život v informační společnosti, ve které žijeme, ať se nám to líbí nebo nelíbí. Jenže jak na to? Uvedený…
Gymnaziální vzdělávání
23. 6. 2011 1x 10419x
Vyhledávací rozcvička
Digitální učební materiál, který můžete využít pro zahájení mnoha různých témat z informatiky. Lze využít pro otestování základních znalostí žáků v práci s internetem. Hravá forma žáky baví.
Gymnaziální vzdělávání
22. 4. 2011 12x 9073x
Informační gramotnost, co a jak vlastně učit?
Článek pojednává o dlouholeté osobní zkušenosti s využíváním výpočetní techniky nejen ve vzdělávání, ale v životě vůbec. O tom, co jsme se učili, naučili a co bychom se učit měli. O dynamicky se…
Gymnaziální vzdělávání
2. 3. 2011 0x 14622x
Druhá světová válka – opakujme si, abychom nezapomněli
Jedná se o blok hodin, ve kterých si prostřednictvím střídání různých metod a činností žáci zopakují hlavní události druhé světové války ve světě, v Evropě i u nás a doplní si další podrobnosti u…
Gymnaziální vzdělávání
24. 1. 2011 0x 15297x
Naši zmizelí sousedé – nezapomeňme!
Blok pěti hodin, ve kterých se žáci postupně seznámí s židovskou problematikou, zejména pro dobu druhé světové války v Evropě, v ČSR i v regionu. Střídají se činnosti ve skupinách se samostatnou…
Gymnaziální vzdělávání
17. 1. 2011 0x 17963x
Využití Wolfram|Alpha v gymnaziální výuce matematiky
Wolfram|Alpha představuje jeden z nejkomplexnějších on-line nástrojů, které lze pro školské využití na internetu vůbec najít. Lze jej užít především při výuce matematiky a informatiky, ale své místo…
Gymnaziální vzdělávání
17. 8. 2010 0x 14309x
Pracujeme s GPS
Příspěvek se zaměřuje na samotné ovládání a následné procvičení funkcí přijímačů řady Garmin eTrex (Legend, Venture, Vista) prostřednictvím několika cvičení, které lze aplikovat v terénní (praktické)…
Zobrazeno 12 z 54 položek