Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (142)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 142 položek
Základní vzdělávání
24. 9. 2019 0x 3440x
Inspirace ke způsobu volby nezbytných místopisných pojmů při výuce (nejen) regionálního zeměpisu
Text přináší návrh techniky, jak – pokud možno objektivně – vybrat pojmy do místopisu při úvodu do regionálního zeměpisu určitého regionu. Text respektuje reálný stav, totiž že při učitelově přípravě…
Základní vzdělávání
15. 5. 2019 3x 6231x
Mé nejoblíbenější doplňky do Moodlu
Tímto článkem chci ukázat případným čtenářům své zkušenosti s využitím Moodlu a vybraných doplňků do Moodlu.
Základní vzdělávání
18. 4. 2019 0x 17272x
Práce v programu malování
V příspěvku se čtenář dovídá informace, jak pracuji s žáky v programu malování v rámci informačních a komunikačních technologií. Dále zde může čtenář získat inspiraci, co lze v programu malování…
Základní vzdělávání
18. 3. 2019 0x 5210x
Jídelníček v číslech
Úloha na rozvoj digitální, matematické ale i čtenářské gramotnosti, v níž si žáci sami vytvoří zdravý a vyvážený jídelníček na základě jimi nalezených hodnot různých potravin. Žáci si procvičí…
Základní vzdělávání
11. 3. 2019 0x 4473x
Prezentace obce netradičními prostředky
Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro naplnění oborových cílů vzdělávacích oblastí Informační a komunikační technologie a Člověk a jeho svět zaměřených na vyhledávání a zprostředkování…
Základní vzdělávání
4. 2. 2019 0x 6270x
Matematika si s digi gramotností rozumí
Článek ukazuje propojení matematické a digitální gramotnosti. Zaměřuje se na příklady, jak je možné zařadit do výuky matematiky digitální technologie, a tím přispět k rozvoji digitální gramotnosti…
Základní vzdělávání
5. 12. 2018 0x 6482x
Scratch – ukázka naprogramování jednoduchého příkladu
Pomocí tohoto článku se naučíte naprogramovat helikoptéru, která létá do stran a při letu se třese.
Základní vzdělávání
5. 12. 2018 0x 8265x
QR kódy kolem nás
QR kódy nás obklopují v běžném životě, proč je tedy nevyužít i ve školní praxi? Pokud vás zajímá, co to QR kódy jsou, jaké informace se dají do QR kódů „zašifrovat“, jak takové šifry rozluštit a jak…
Základní vzdělávání
16. 7. 2018 0x 5405x
Scratch – univerzální nástroj ICT na ZŠ II
Článek se zabývá aplikací online nástroje Scratch ve výuce informatiky, konkrétně jeho využitím k rozvoji informatického myšlení žáků na ZŠ na příkladu animovaného příběhu tučňáka.
Základní vzdělávání
27. 6. 2018 0x 6350x
Scratch – univerzální nástroj ICT na ZŠ I
Článek se zabývá aplikací online nástroje Scratch ve výuce informatiky, konkrétně jeho využitím k rozvoji informatického myšlení žáků na ZŠ na příkladu animovaného příběhu tučňáka.
Základní vzdělávání
15. 5. 2018 0x 8024x
Malý chovatel
Jednodenní projekt proběhl ve 2. ročníku ZŠ. Základními rozvíjenými dovednostmi je čtení s porozuměním a kritické vyhledávání informací s využitím internetu.
Základní vzdělávání
20. 4. 2017 3x 6969x
Historie ICT s aplikací HSTRY
Článek popisuje, jak se na první pohled nezáživné téma historie ICT dá pojmout zábavnou a kolaborativní formou za pomocí aplikace na tvorbu časových os HSTRY.
Zobrazeno 12 z 142 položek