Domů > Odborné články > Všechny články autora „Ondřej Neumajer“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (66)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 66 položek
Základní vzdělávání Spomocník
11. 12. 2017 4x 6923x
ČŠI o ICT ve školách: Zajištění nedostatečné, počítače zastaralé, připojení omezené, situace kritická
Česká školní inspekce zveřejnila na začátku nového školního roku výsledky šetření o podmínkách pro využívání digitálních technologií ve školách. Nadpis článku dává tušit, k čemu inspekce dospěla.
Základní vzdělávání Spomocník
15. 6. 2017 5x 45693x
Jak vykouknout z informační bubliny
Článek komplexně vysvětluje problematiku zkreslování, kterému je vystaveno naše vnímání informací přicházejících k nám online. Toto zkreslení začíná mít významný dopad na stav a vývoj světa. A…
Základní vzdělávání Spomocník
2. 5. 2017 15x 8375x
Hodnocení kvality výukových aktivit s mobilním zařízením
Popis evaluačního nástroje iPAC vyvinutého evropským projektem MTTEP, jehož cílem je ukázat, jak by měly vypadat výukové aktivity využívající mobilní digitální zařízení. Jedná se o velmi důležitý…
Základní vzdělávání Spomocník
20. 3. 2017 4x 10984x
Být digitálně gramotný už neznamená jen ovládat počítač
Přehled důvodů, které vyvolávají potřebu transformace školství v důsledku integrace technologií včetně mezinárodních souvislostí a upřesnění stavu realizace naší domácí Strategie digitálního…
Základní vzdělávání Spomocník
29. 9. 2016 7x 12604x
Průmysl 4.0 do každé školy
Článek shrnuje problematiku přechodu průmyslu do 4. vývojové etapy a popisuje jeho vztah ke školství včetně našich aktuálních snah se s touto výzvou doby vyrovnat.
Základní vzdělávání
1. 9. 2016 0x 12101x
Aktualizováno: Masivní otevřené online kurzy – vymezení, požadavky a doporučení, verze 1.1
Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, kterou schválila vláda v roce 2014 a nyní realizuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT), hovoří na více místech o vzniku masivních…
Základní vzdělávání
18. 8. 2016 0x 15349x
Kritéria kvality digitálních vzdělávacích zdrojů podpořených z veřejných rozpočtů
Příspěvek uvádí soubor kritérií kvality digitálních vzdělávacích zdrojů podpořených z veřejných rozpočtů, která se stávají etalonem kvality elektronických výstupů využitelných ve vzdělávání.
Základní vzdělávání
21. 4. 2016 3x 16077x
Jak zvýšit kvalitu škol pomocí otevřeného vzdělávání – tipy a rady pro ředitele a zřizovatele škol
Příručka představuje hlavní výhody, které může přinést zapojení principů otevřeného vzdělávání do českých škol. Počínaje finančními úsporami a konče zvýšením celkové kvality výuky a prestiže českých…
Základní vzdělávání Spomocník
4. 4. 2016 0x 7756x
Výukový a vzdělávací software nově a jinak
Postupně probíhající změna role učitele přináší i nový nebo inovovaný pohled na didaktické prostředky, které mohou žáci ve výuce využívat. Ve školách začíná být využíván i jiný než tradiční výukový a…
Základní vzdělávání Spomocník
29. 2. 2016 11x 14008x
Finové opět reformují školství – ruší předměty a intenzivně zavádějí digitální technologie
Nová reforma školství zahájená v roce 2015 ve Finsku přináší revoluci, o jejíž základech se v Česku zatím příliš nediskutuje. Článek se snaží upozornit na skutečnost, že jedním z klíčových prvků této…
Základní vzdělávání
18. 1. 2016 3x 17648x
Role digitálních technologií ve výuce cizích jazyků – vzdělávací obsah
Druhý díl dvoudílného článku, který vychází jako poslední ze série Digitální technologie ve výuce cizích jazyků, pojednává o digitálních technologiích a jejich roli ve vzděláváním obsahu.
Základní vzdělávání
14. 1. 2016 3x 17724x
Role digitálních technologií ve výuce cizích jazyků – didaktický prostředek
Digitální technologie mohou hrát ve vzdělávání více rolí. V dvoudílném článku, který vychází jako poslední ze série Digitální technologie ve výuce cizích jazyků, se zmíníme o dvou těchto rolích.…
Zobrazeno 12 z 66 položek