Vylepšili jsme pro vás Metodický portál RVP.CZ, vítejte! Přečíst více o novinkách.
Zavřít
Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
předškolní vzdělávání
>
Dítě a jeho psychika
>
Jazyk a řeč
>
vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Dítě a jeho tělo
Dítě a jeho psychika
Dítě a ten druhý
Dítě a společnost
Dítě a svět
Vzdělávací obor
Všechny
Jazyk a řeč
Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
Sebepojetí, city, vůle
Očekávaný výstup
Všechny
Správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči
Pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
Vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
Vést rozhovor (naslouchat druhým, vyčkat, až druhý dokončí myšlenku, sledovat řečníka i obsah, ptát se)
Domluvit se slovy i gesty, improvizovat
Porozumět slyšenému (zachytit hlavní myšlenku příběhu, sledovat děj a zopakovat jej ve správných větách)
Formulovat otázky, odpovídat, hodnotit slovní výkony, slovně reagovat
Učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí)
Naučit se zpaměti krátké texty (reprodukovat říkanky, písničky, pohádky, zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu apod.)
Sledovat a vyprávět příběh, pohádku
Popsat situaci (skutečnou, podle obrázku)
Chápat slovní vtip a humor
Sluchově rozlišovat začáteční a koncové slabiky a hlásky ve slovech
Utvořit jednoduchý rým
Poznat a vymyslet jednoduchá synonyma, homonyma a antonyma
Rozlišovat některé obrazné symboly (piktogramy, orientační a dopravní značky, označení nebezpečí apod.) a porozumět jejich významu i jejich komunikativní funkci
Sledovat očima zleva doprava
Poznat některá písmena a číslice, popř. slova
Poznat napsané své jméno
Projevovat zájem o knížky, soustředěně poslouchat četbu, hudbu, sledovat divadlo, film, užívat telefon
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(49)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
49
položek
Zpět
1
2
3
4
5
Další
Předškolní vzdělávání
11. 4. 2012
0x
16553x
Pohádková dramatika – „ Povídání o pejskovi a kočičce“, II. část
Druhý díl dramatických her ze seriálu Pohádková dramatika motivovaných pohádkou Josefa Čapka Povídání o pejskovi a kočičce.
Předškolní vzdělávání
30. 3. 2012
0x
22845x
Pohádková dramatika ‒ „O Červené karkulce“, II. část
Další článek ze seriálu Pohádková dramatika. Druhý díl dramatických her motivovaných pohádkou O Červené karkulce.
Předškolní vzdělávání
29. 3. 2012
1x
25824x
Pohádková dramatika ‒ „O Červené karkulce“, I. část
Nabídka dramatických her ze seriálu Pohádková dramatika tentokrát na téma pohádky O Červené karkulce.
Předškolní vzdělávání
20. 3. 2012
0x
31412x
Pohádková dramatika - Čarodějnice I. část
Inspirativní článek nabízí učitelkám mateřských škol zásobník dramatických her s autorskou říkankou, motivované známou českou tradicí pálení čarodějnic.
Předškolní vzdělávání
6. 3. 2012
0x
18484x
Pohádková dramatika „O perníkové chaloupce“ – II. část.
Tento inspirativní článek pokračuje v nabídce dramatických her motivovaných pohádkou O perníkové chaloupce autora Františka Hrubína. Učitelky mateřských škol je mohou využít jak ve vzdělávací nabídce…
Předškolní vzdělávání
5. 8. 2011
1x
17698x
Zkušenosti z integrace dítěte s postižením zraku
Příspěvek zaměřený na předávání zkušenosti z integrace dítěte s postižením do běžné mateřské školy.
Předškolní vzdělávání
8. 6. 2011
1x
56155x
Potkali se... aneb tři mudrci na cestě
Příspěvek netradičním způsobem seznamuje děti se svátkem Tří králů s důrazem na prohlubování vzájemných mezilidských vztahů, komunikace a empatie. Je určen dětem ve věku 4–6 let, jeho realizace trvá…
Předškolní vzdělávání
22. 4. 2011
0x
28111x
O třech prasátkách
Připravené činnosti mohou být součástí dlouhodobějšího projektu nebo tematického bloku o domácích zvířatech. V tomto příspěvku uvádím část, ve které jsem se zaměřila na rozvoj řečových schopností a…
Předškolní vzdělávání
28. 7. 2010
1x
11837x
O bačovi a šarkanu
Týdenní integrovaný blok je určen pro děti ve věku 6 let. Seznamuje je s lidovou slovesností ve formě pohádky od Boženy Němcové, základem je porozumění složitějšímu textu a všestranně zaměřené…
Předškolní vzdělávání
14. 12. 2009
1x
18333x
Čtyřlístkové čtení
Ukázka plánu podporujícího vytváření vztahu dětí předškolního věku ke knihám, čtenému slovu a českému jazyku.
Předškolní vzdělávání
16. 9. 2009
0x
19740x
O zmrzlém králi aneb Ve zdravém těle zdravý duch
Zvyšovat zájem o české pohádky, pochopit jejich moudrost a vtip.
Předškolní vzdělávání
20. 8. 2009
1x
31793x
Sluníčkový den
Akce Sluníčkový den má za cíl společné setkávání dětí a jejich rodinných příslušníků v MŠ.
Zobrazeno
12
z
49
položek
Zpět
1
2
3
4
5
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky