Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (569)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 569 položek
Základní vzdělávání
29. 3. 2022 0x 830x
Nádech–výdech: Tělesná výchova si tyká s českým jazykem
Příspěvek ze série Nádech–výdech se věnuje možnostem propojení vzdělávacích oborů Tělesná výchova a Český jazyk a literatura. Představuje výukovou aktivitu, jež propojuje obory díky komentování…
Základní vzdělávání
21. 3. 2022 0x 863x
Kde vzali indiáni oheň
Krátký příběh, který vypráví mýtus o tom, kde vzali indiáni oheň, jsme využili při projektu o indiánech. Kromě čtení příběhu získaly děti spoustu dalších informací o skutečném životě indiánů z jiných…
Základní vzdělávání
21. 2. 2022 0x 886x
Práce s popisem osoby a jeho následné výtvarné zpracování
Tento didaktický článek je ukázkou integrace českého jazyka a výtvarné výchovy. Zaměřuje se na popis osoby, který je součástí Komunikační a slohové výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu. Následně…
Základní vzdělávání
13. 1. 2022 0x 918x
Tvorba sovičky podle videonávodu – pracovní postup pro nejmladší žáky
Tento didaktický článek je inspirací pro práci s pracovním postupem u nejmladších žáků (1. a 2. ročník základní školy). Poukazuje na možnost zařazení digitálních technologií v podobě videonávodu do…
Základní vzdělávání
16. 12. 2021 0x 723x
Naši a videa na Tik Toku
Naši a videa na Tik Toku je výuková aktivita zasazená do světa sociálních sítí, oblíbeného světa zejména dětí a mládeže. Hlavním cílem aktivity je vést žáky k uvědomění, že stejný text mohou různí…
Základní vzdělávání
2. 12. 2021 0x 968x
Dvakrát čtvercová síť v hodinách ČJ
Článek nabízí dvě aktivity do výuky českého jazyka s využitím čtverečkovaného papíru (čtverečky 1 x 1 cm). Ukázkové aktivity byly použity ve druhém ročníku, ale lze je využívat napříč prvním stupněm…
Základní vzdělávání
30. 11. 2021 0x 477x
Co nebylo v učebnici (8. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 6.–7. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmiletého gymnázia
Vzdělávací program S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 6.–7. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmiletého gymnázia žákům otevírá osm tematických bloků, jejichž…
Základní vzdělávání
25. 11. 2021 0x 1025x
Tři aktivity k procvičování pravopisu vlastních jmen
Článek přináší tři aktivity k procvičení učiva správného psaní velkých písmen v typických případech vlastních jmen osob, zvířat a místních pojmenování. Aktivity lze vložit do kterékoli části hodiny…
Základní vzdělávání
23. 11. 2021 0x 621x
Co nebylo v učebnici (7. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmi- a šestiletého gymnázia
Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvíjet informační gramotnost žáků 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídajících ročníků osmi- a šestiletého gymnázia.
Základní vzdělávání
16. 11. 2021 0x 621x
Co nebylo v učebnici (6. část) – Na cestě od autora ke čtenáři v knihovně pro věkovou kategorii žáků z 3.–5. ročníku ZŠ
Společný vzdělávací program knihovníků a učitelů reflektující tematický modul č. 1 Na cestě od autora ke čtenáři v knihovně dává nahlédnout na fenomén knihy z různých a pro žáky mladšího školního…
Základní vzdělávání
2. 11. 2021 0x 659x
Co nebylo v učebnici (4. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků ze 6. až 7. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmiletého gymnázia
Vzdělávací program Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text v osmi tematických blocích seznamuje žáky s tvorbou odborného textu.
Základní vzdělávání
27. 10. 2021 0x 543x
Co nebylo v učebnici (3. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků z 8. a 9. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmi- a šestiletého gymnázia
Schopnost komplexně pracovat s informacemi, tedy informační gramotnost, v komplementaci s gramotností čtenářkou a digitální, patří ke stěžejním kompetencím člověka umožňujícím kvalitní a úspěšný…
Zobrazeno 12 z 569 položek