Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
gymnaziální vzdělávání
>
Člověk a společnost
>
Občanský a společenskovědní základ
>
Mezinárodní vztahy, globální svět
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Informatika (rvp gv 2021)
Jazyk a jazyková komunikace
Matematika a její aplikace
Člověk a příroda
Člověk a společnost
Člověk a svět práce
Umění a kultura
Člověk, sport a zdraví
Informatika a informační a komunikační technologie
Doplňující vzdělávací obory
Vzdělávací obor
Všechny
Občanský a společenskovědní základ
Dějepis
Tematický okruh
Všechny
Člověk jako jedinec
Člověk ve společnosti
Občan ve státě
Občan a právo
Mezinárodní vztahy, globální svět
Úvod do filozofie a religionistiky
Očekávaný výstup
Všechny
Objasní důvody evropské integrace, posoudí její význam pro vývoj evropy
Rozlišuje funkce orgánů eu a uvede příklady jejich činnosti
Posoudí vliv začlenění státu do evropské unie na každodenní život občanů, uvede příklady, jak mohou fyzické a právnické osoby v rámci eu uplatňovat svá práva
Uvede příklady činnosti některých významných mezinárodních organizací a vysvětlí, jaký vliv má jejich činnost na chod světového společenství, zhodnotí význam zapojení čr
Uvede příklady institucí, na něž se může obrátit v případě problémů při pobytu v zahraničí
Posoudí projevy globalizace, uvede příklady globálních problémů současnosti, analyzuje jejich příčiny a domýšlí jejich možné důsledky
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(32)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
32
položek
Zpět
1
2
3
Další
Gymnaziální vzdělávání
20. 11. 2013
0x
12096x
Vznik a historický vývoj Evropské unie
Tento vzdělávací modul se zaměřuje na představení a vysvětlení skutečností, které vedly ke vzniku EU a podílely se na jejím dalším vývoji.
Gymnaziální vzdělávání
18. 11. 2013
0x
12494x
Interaktivní vzdělávací moduly o Evropské unii pro pedagogy středních škol
Osm nových interaktivních vzdělávacích modulů věnujících se aspektům Evropské unie a výchovy k občanství, které jsou připraveny ihned k použití ve výuce! Připraveny jsou pro Vás prezentace,…
Gymnaziální vzdělávání
12. 9. 2012
0x
13391x
Nepokoje v zemi Cata
Příspěvek je inspirací pro skupinovou práci v modelových situacích. Žáci jsou v roli představitelů národní společnosti země, které musí vyřešit v souladu se zásadami Červeného kříže.
Gymnaziální vzdělávání
5. 9. 2012
0x
11105x
Modrozemě a Hnutí za svobodu Červených
Příspěvek představuje simulační skupinovou aktivitu, která vede žáky k řešení problémových otázek spojených s uplatňováním mezinárodního humanitárního práva.
Gymnaziální vzdělávání
31. 8. 2012
0x
12235x
Procvičení používání Ženevských úmluv na modelových situacích
Za pomocí textů Ženevských úmluv a Dodatkových protokolů mají žáci vyřešit čtyři modelové situace, které popisují zapojení civilistů do ozbrojených konfliktů. Součástí článku jsou i návrhy možných…
Gymnaziální vzdělávání
22. 8. 2012
1x
15943x
Procvičení základních principů mezinárodního humanitárního práva
Příspěvek popisuje sedm modelových situací, u kterých mají žáci rozhodnout, zda jsou, či nejsou v souladu s principy mezinárodního humanitárního práva. Součástí článku jsou i návrhy možných odpovědí.
Gymnaziální vzdělávání
15. 8. 2012
0x
14602x
Pravidla používání znaku Červeného kříže
Příspěvek představuje pravidla pro používání znaku Červeného kříže. K procvičení ve skupinách je určeno šest příkladů, které jsou doplněny návrhy možných odpovědí.
Gymnaziální vzdělávání
13. 8. 2012
0x
12195x
Počátky dobrovolné ošetřovatelské péče
Žáci na základě textů uvažují nad tím, jako podmínky měli ranění a nemocní v Krymské válce. V polovině 19. století totiž ještě neexistovala vojenská zdravotnická služba, a tak se s tím francouzská a…
Gymnaziální vzdělávání
2. 8. 2012
0x
16133x
Co by se stalo, kdyby Henri Dunant nebyl svědkem bitvy u Solferina?
Příspěvek ukazuje aktivitu, při které žáci uvažují nad tím, co by se stalo, kdyby Henri Dunant, iniciátor vzniku Červeného kříže, neviděl na vlastní oči nedostatečnou pomoc v bitvě u Solferina, ale…
Gymnaziální vzdělávání
3. 7. 2012
0x
14260x
Musí to tak být?
Tato aktivita ukazuje, jak lze realizovat výuku zaměřenou na objasnění a pochopení důležitosti některých principů mezinárodního humanitárního práva.
Gymnaziální vzdělávání
29. 6. 2012
0x
9346x
Inspirace pro výuku mezinárodního humanitárního práva
Úkolem žáků v první aktivitě je posoudit modelovou situaci, kdy spolu bojují 2 země, a posoudit, jaký status mají uvedené osoby. Druhá modelová situace navozuje žákům problém, jak se rozhodnout, má…
Gymnaziální vzdělávání
26. 3. 2010
1x
16874x
Trochu jinak o Evropském parlamentu
Evropský parlament je jednou ze základních institucí EU. Povědomí o něm a jeho činnosti je však minimální. Proto je tu interaktivní flashová prezentace Evropský parlament v patnácti kapitolách, která…
Zobrazeno
12
z
32
položek
Zpět
1
2
3
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky