Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (354)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 354 položek
Základní vzdělávání
2. 5. 2022 0x 753x
Nádech–výdech: Tělesná výchova poznává historii
Příspěvek ze série Nádech–výdech nabízí vzdělávací aktivitu, která propojuje vzdělávací obory Tělesná výchova a Dějepis. Pomocí historického náhledu do antického Řecka pomáhá žákům přiblížit…
Základní vzdělávání
26. 4. 2022 0x 1215x
Starověký Egypt a mumie
Mumie jsou pro žáky nejčastější asociací ke starověkému Egyptu, zároveň jsou spojeny s řadou památek. Popisovaná hodina dějepisu v šestém ročníku základní školy je vystavěná právě na poznávání…
Základní vzdělávání
21. 4. 2022 0x 1262x
Jak průmyslová revoluce změnila naše město?
S žáky 8. ročníku jsme hledali v různých zdrojích odpověď na otázku, jak průmyslová revoluce změnila naše město, žáci pak poslední hodinu prezentovali výsledky svého bádání. V článku je popsáno pět…
Základní vzdělávání
9. 3. 2022 0x 3625x
Ukrajino, Ukrajino
Tato lekce vystavěná na modelu E-U-R nabízí učitelům ukázku toho, jak pracovat ve výuce s písní Ukrajino od Tomáše Kluse a jak prostřednictvím písně reflektovat současné dění na relativně bezpečném…
Základní vzdělávání
16. 12. 2021 0x 946x
Naši a videa na Tik Toku
Naši a videa na Tik Toku je výuková aktivita zasazená do světa sociálních sítí, oblíbeného světa zejména dětí a mládeže. Hlavním cílem aktivity je vést žáky k uvědomění, že stejný text mohou různí…
Základní vzdělávání
13. 12. 2021 0x 1091x
Když ve sportu nejde jen o sport
Aktivita cílí na internetové zpravodajství a příspěvky ve virtuálním prostředí. Otevírá témata, která dle laického pohledu se sportem vůbec nemusejí souviset (politika, xenofobie, rasismus, předsudky…
Základní vzdělávání
23. 11. 2021 0x 778x
Co nebylo v učebnici (7. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmi- a šestiletého gymnázia
Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvíjet informační gramotnost žáků 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídajících ročníků osmi- a šestiletého gymnázia.
Základní vzdělávání
2. 11. 2021 0x 781x
Co nebylo v učebnici (4. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků ze 6. až 7. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmiletého gymnázia
Vzdělávací program Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text v osmi tematických blocích seznamuje žáky s tvorbou odborného textu.
Základní vzdělávání
27. 10. 2021 0x 606x
Co nebylo v učebnici (3. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků z 8. a 9. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmi- a šestiletého gymnázia
Schopnost komplexně pracovat s informacemi, tedy informační gramotnost, v komplementaci s gramotností čtenářkou a digitální, patří ke stěžejním kompetencím člověka umožňujícím kvalitní a úspěšný…
Základní vzdělávání
25. 10. 2021 0x 878x
Můj job: recenzent aplikací
Aktivita Můj job: recenzent aplikací už svým názvem dává tušit, že aktivním činitelem učební činnosti je žák a pracovním prostředím digitální svět neboli dnešní přirozený svět žáků. Žáci se stanou…
Základní vzdělávání
18. 10. 2021 0x 1003x
Rodokmen v digitálním kabátě
Cílem aktivity je hravou a zajímavou formou podpořit v žácích uvědomění, že se technologie (digitální prostředí), jejich možnosti a to, jak je lidé používají, vyvíjí. Aktivita pracuje s tématem…
Základní vzdělávání
23. 6. 2021 0x 1931x
„Přestaňte bít studenty“ aneb Když devítky píší historii
Výuková aktivita je určena žákům druhého stupně základní školy a nižšího stupně víceletého gymnázia, kde se v rámci dějepisu nebo výchovy k občanství probírají dějiny konce 20. století. Dále může…
Zobrazeno 12 z 354 položek