Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
gymnaziální vzdělávání
>
Člověk a příroda
>
Fyzika
>
Pohyb těles a jejich vzájemné působení
>
určí v konkrétních situacích síly a jejich momenty působící na těleso a určí výslednici sil
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Jazyk a jazyková komunikace
Matematika a její aplikace
Člověk a příroda
Člověk a společnost
Člověk a svět práce
Umění a kultura
Člověk, sport a zdraví
Informatika a informační a komunikační technologie
Doplňující vzdělávací obory
Vzdělávací obor
Všechny
Fyzika
Chemie
Biologie
Geografie
Geologie
Tematický okruh
Všechny
Fyzikální veličiny a jejich měření
Pohyb těles a jejich vzájemné působení
Stavba a vlastnosti látek
Elektromagnetické jevy, světlo
Mikrosvět
Očekávaný výstup
Všechny
Užívá základní kinematické vztahy při řešení problémů a úloh o pohybech rovnoměrných a rovnoměrně zrychlených/zpomalených
Určí v konkrétních situacích síly a jejich momenty působící na těleso a určí výslednici sil
Využívá (newtonovy) pohybové zákony k předvídání pohybu těles
Využívá zákony zachování některých důležitých fyzikálních veličin při řešení problémů a úloh
Objasní procesy vzniku, šíření, odrazu a interference mechanického vlnění
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(20)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
20
položek
Zpět
1
2
Další
Gymnaziální vzdělávání
12. 1. 2010
0x
11134x
Kouzelný kelímek
Problémový experiment, který má praktické využití při přečerpávání kapaliny z jedné nádoby do druhé, aniž můžeme nádobu, z níž kapalinu čerpáme, zvednout a kapalinu přelít.
Gymnaziální vzdělávání
11. 1. 2010
0x
10654x
Bezedná láhev
Zajímavé a netradiční pokusy z fyziky mohou být zdrojem zvýšení motivace pro žáky. Jedním z nich je experiment s vlastnoručně vyrobenou pomůckou, který námětově vychází ze známé české pohádky.
Gymnaziální vzdělávání
14. 1. 2009
0x
8981x
Co mají společného zaoceánský parník a pivní láhev?
Jak je možné, že obrovskou loď drží u přístavního mola jen dvakrát obtočené lano kolem přístavního kůlu? Tento experiment ve třídě asi nepředvedeme – ale co když ano …
Gymnaziální vzdělávání
28. 4. 2008
0x
37132x
Určování polohy těžiště tělesa
Těžiště je velmi důležitý pojem nejen pro statiku tuhého tělesa, ale také pro praktické aplikace. Příspěvek ukazuje jednoduchou metodu určování těžiště těles ve tvaru tyče.
Gymnaziální vzdělávání
10. 4. 2008
0x
17250x
Princip klenby
Nedílnou součástí řady staveb je jasně viditelná klenba, jejíž fyzikální princip lze žákům velmi názorně přiblížit.
Gymnaziální vzdělávání
9. 4. 2008
0x
8483x
Síly kolem nás
Projekt zaměřený na aplikaci Newtonových zákonů pohybu a základních sil v reálných situacích.
Gymnaziální vzdělávání
20. 11. 2006
0x
12995x
Internet jako globus
Příspěvek upozorňuje na pedagogické možnosti využití programu znázorňujícího osvětlení zemského povrchu. Program se uplatní při probírání tématu "Vesmír" formou problémové výuky v různých předmětech.
Gymnaziální vzdělávání
15. 3. 2006
0x
14698x
Obtížné vstávání ze židle
Jednoduchý, motivační pokus týkající se těžiště.
Zobrazeno
12
z
20
položek
Zpět
1
2
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky