Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (124)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 124 položek
Gymnaziální vzdělávání
1. 2. 2022 0x 1297x
Digitalizace státu aneb jak požádat o výpis rejstříku trestů
Lekce se bude zaměřovat na současné možnosti, jak žákům předat povědomí o digitálních službách státu. V úvodu hodiny se žáci seznámí se základními důvody, které vedou náš stát k postupnému zavádění…
Gymnaziální vzdělávání
17. 1. 2022 0x 1722x
Digitalizace státu a nové RVP G
Článek „Digitalizace státu a nové RVP G“ se bude zaměřovat na nové trendy ve vývoji digitalizace našeho státu a možnosti jeho využití v hodinách základů společenských věd. Celý tento článek navazuje…
Gymnaziální vzdělávání
21. 12. 2021 0x 1654x
Sharenting aneb Rodiče a digitální identita dětí
Výuková aktivita Sharenting aneb Rodiče a digitální identita dětí se věnuje odpovědnému chování v digitálním světě, konkrétně vytváření digitální identity žáků. Výuková aktivita propojuje reálný i…
Gymnaziální vzdělávání
21. 12. 2021 0x 746x
Můj job: recenzent aplikací (verze pro gymnázia)
Aktivita Můj job: recenzent aplikací (verze pro gymnázia) navazuje na výukovou aktivitu vytvořenou pro základní vzdělávání a rozšiřuje ji pro využití v prostředí gymnázia, respektive střední školy.…
Gymnaziální vzdělávání
21. 9. 2021 0x 2847x
Model pro kritické čtení vizuálních materiálů
Fotografie, ilustrace nebo plakáty jsou bohatými zdroji informací, které využijete i mimo hodin výtvarné výchovy. Co vám mohou říct o lidech, hodnotách, ekonomice či minulosti? Proč vést žáky k tomu,…
Gymnaziální vzdělávání
28. 1. 2021 0x 3270x
Trestné činy a digitální stopa
Lekce se bude zaměřovat na trestné činy a přestupky v digitálním prostředí, zejména na sociálních sítích. Součástí bude aktivní práce a vyhledávání na internetu a poslech a práce s textem, kdy žáci…
Gymnaziální vzdělávání
15. 12. 2020 0x 4983x
Inspirace pro testování problematických regionů Evropy v Google Classroom
V tomto článku navazuji konkrétním příkladem na můj článek Možný způsob ověření znalostí (nejen) v regionálním zeměpise „sloupečkovou přiřazovací metodou“. Vzhledem k distančnímu vzdělávání jsem…
Gymnaziální vzdělávání
10. 12. 2020 0x 4890x
Falešné účty veřejných osobností na sociálních sítích
Je nezpochybnitelným faktem, že na sociálních sítích existuje nepřeberné množství falešných účtů. Jak se vyvarovat toho, aby člověk nenaletěl na tyto falešné účty? V této lekci se zaměříme právě na…
Gymnaziální vzdělávání
5. 3. 2020 0x 6449x
Náhled do života ve Vejprtech, 50. léta
Studenty následující lekce přenese do pohraničního městečka Vejprty a na základě ukázek konkrétních kádrových posudků se seznamují s pojmy „kádrový posudek, role učitele v socialistické společnosti,…
Gymnaziální vzdělávání
10. 1. 2018 0x 10489x
Migrace – kdo a za jakých podmínek může vstoupit a pobývat na území ČR?
Na základě konkrétních příběhů žáci analyzují, jak stát upravuje, kdo a za jakých podmínek může překročit státní hranice a pobývat a pracovat na jeho území. Žáci také zjišťují, jak funguje volný…
Gymnaziální vzdělávání
29. 6. 2016 0x 9446x
Slavné dny pro SŠ: Den, kdy začal vraždit Jack Rozparovač
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s odrazem tématu sériových vrahů v umění. Aktivita pracuje se známými filmy, jejichž postavy jsou psychicky narušení jedinci. Žáci diskutují nad důvodem…
Gymnaziální vzdělávání
18. 1. 2016 0x 8874x
Zdravý rozum v ilegalitě
Na příběhu nositele Nobelovy ceny Tima Hunta se žáci zamýšlí nad problematikou přílišné korektnosti v dnešní společnosti a vlivem médií a sociálních sítí. Osvojí si pojmy sexismus, gender a politická…
Zobrazeno 12 z 124 položek