Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
předškolní vzdělávání
>
Dítě a jeho psychika
>
Jazyk a řeč
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Dítě a jeho tělo
Dítě a jeho psychika
Dítě a ten druhý
Dítě a společnost
Dítě a svět
Vzdělávací obor
Všechny
Jazyk a řeč
Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
Sebepojetí, city, vůle
Očekávaný výstup
Všechny
Správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči
Pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
Vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
Vést rozhovor (naslouchat druhým, vyčkat, až druhý dokončí myšlenku, sledovat řečníka i obsah, ptát se)
Domluvit se slovy i gesty, improvizovat
Porozumět slyšenému (zachytit hlavní myšlenku příběhu, sledovat děj a zopakovat jej ve správných větách)
Formulovat otázky, odpovídat, hodnotit slovní výkony, slovně reagovat
Učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí)
Naučit se zpaměti krátké texty (reprodukovat říkanky, písničky, pohádky, zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu apod.)
Sledovat a vyprávět příběh, pohádku
Popsat situaci (skutečnou, podle obrázku)
Chápat slovní vtip a humor
Sluchově rozlišovat začáteční a koncové slabiky a hlásky ve slovech
Utvořit jednoduchý rým
Poznat a vymyslet jednoduchá synonyma, homonyma a antonyma
Rozlišovat některé obrazné symboly (piktogramy, orientační a dopravní značky, označení nebezpečí apod.) a porozumět jejich významu i jejich komunikativní funkci
Sledovat očima zleva doprava
Poznat některá písmena a číslice, popř. slova
Poznat napsané své jméno
Projevovat zájem o knížky, soustředěně poslouchat četbu, hudbu, sledovat divadlo, film, užívat telefon
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(178)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
178
položek
Zpět
1
...
7
8
9
10
11
12
...
15
Další
Předškolní vzdělávání
22. 6. 2010
0x
44603x
Samá voda
Cílem projektu je ekologická výchova. Děti měly možnost poznávat okolí Radotínského potoka a řeky Berounky, osvojit si poznatky o vodě, získávat nové zkušenosti objevováním. Prostřednictvím tématu o…
Předškolní vzdělávání
14. 6. 2010
0x
37779x
O perníkové chaloupce
Děti se seznamují s klasickou českou pohádkou O perníkové chaloupce. Rozhovory s učitelkou se snaží rozkrýt charakterové vlastnosti jednotlivých postav a zdůvodnit jejich chování. U dětí se…
Předškolní vzdělávání
11. 6. 2010
0x
29679x
Justýna a kouzelná slovíčka – 2. část
Integrovaný blok je druhou částí projektu „Justýna a slušné chování”, jehož cílem je vytvoření a postupné respektování „Pravidel soužití ve třídě”. Všechny činnosti jsou zaměřené zejména na verbální…
Předškolní vzdělávání
7. 5. 2010
2x
20377x
Práce s textem
Tematický celek „práce s textem” se zaměřuje na rozvoj řečových dovedností. Je určen učitelkám v mateřských školách, a to zejména pro dopolední činnosti. Při dodržování různorodosti vzdělávací…
Předškolní vzdělávání
2. 4. 2010
1x
29838x
Jak pejsek a kočička pekli dort aneb Poznávání využití rostlin v kuchyni
Děti se seznamují s obsahem pohádky prostřednictvím četby, vyprávěním a zhlédnutím pohádky v divadle. Navazujícími činnostmi děti poznávají užitkové rostliny v kuchyni – které rostliny můžeme použít…
Předškolní vzdělávání
5. 3. 2010
0x
26825x
Princezna ze mlejna
Naše mateřská škola se podílela na výstavě na téma „Vodníci a hastrmani” pořádané městskou knihovnou. Vodníka jsme vybrali z pohádky „Princezna ze mlejna” a současně jsme děti seznamovali s obsahem…
Předškolní vzdělávání
14. 12. 2009
1x
19392x
Čtyřlístkové čtení
Ukázka plánu podporujícího vytváření vztahu dětí předškolního věku ke knihám, čtenému slovu a českému jazyku.
Předškolní vzdělávání
9. 12. 2009
0x
34124x
Ptáčkování
S přicházejícím zimním obdobím jsme do činností zařadili seznámení s ptactvem. Společně s dětmi jsme poznávali některé druhy ptáků, kteří u nás přezimují. Pozorovali jsme návštěvníky krmítka a…
Předškolní vzdělávání
26. 11. 2009
0x
62460x
Muzikanti jdou
Zábavné seznámení s hudebními nástroji a základní hudební terminologií spojené s přípravou slavnosti – veselý muzikantský Masopust.
Předškolní vzdělávání
23. 11. 2009
1x
53740x
Cvičení pro správné mluvení
Text se zabývá cvičením pro správné dýchání a cviky mluvidel. Pedagog si může vybrat právě ta, která potřebuje ve své praxi. Každé cvičení má svůj název a návod. Je určeno mateřským, praktickým a…
Předškolní vzdělávání
19. 11. 2009
0x
49352x
Byla jedna slepička
Různorodé činnosti motivované obdobím Velikonoc. Děti objevují krásy probouzející se přírody z dlouhého zimního spánku, pestrobarevnost jara, zvyky a obyčeje Velikonoc.
Předškolní vzdělávání
18. 11. 2009
0x
50672x
Stopy ve sněhu
Ukázka z celoročního školního programu na téma živočišná říše. Děti poznávají vlastnosti sněhu, stopy živočichů a experimentují s přírodními materiály.
Zobrazeno
12
z
178
položek
Zpět
1
...
7
8
9
10
11
12
...
15
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky