Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (11)
Zobrazení:
Zobrazeno 11 z 11 položek
Základní vzdělávání
20. 6. 2023 0x 1062x
Začínáme s argumentací
Příspěvek představuje plán vyučovací hodiny se zaměřením na nácvik argumentace. Pracuje se s elektronickou databází argumentů, elektronickým uměleckým textem a také s chatem s umělou inteligencí. V…
Základní vzdělávání
30. 11. 2011 2x 9157x
Jsem pořád Romka
Příspěvek představuje možnost využití nenásilného začlenění problematiky Romů a vůbec romství do výuky.
Základní vzdělávání
29. 11. 2011 0x 20511x
Metoda I.N.S.E.R.T.: Čokoláda
Článek představuje aktivizující výukovou metodu I.N.S.E.R.T., její cíle, klady i zápory. Následně nabízí praktickou ukázku textu, který byl využit při zařazení této metody v hodině českého jazyka v 6…
Základní vzdělávání
1. 2. 2010 1x 36271x
Malování písmeny aneb Kaligramy
Slovo a obraz, jejich prolínání a vzájemné ovlivňování, mocný inspirační zdroj moderní poezie. Inspirujte žáky třeba G. Apollinairem, poetismem a kolážemi. Vytvořte básně – obrazy, které mohou…
Základní vzdělávání
8. 1. 2010 0x 28747x
Rým
Žáci se naučí na dětských říkánkách rozpoznávat základní druhy rýmu a sami se pokusí vytvořit veršovaný text.
Základní vzdělávání
14. 1. 2009 0x 10892x
Co víš o Karlu Čapkovi?
Žáci si zábavnou formou zopakují učivo o Karlu Čapkovi, vzpomenou si na jeho životní osudy, dílo, pokusí se Čapka zhodnotit vlastní tvorbou.
Základní vzdělávání
23. 3. 2006 0x 17615x
Cesta za dobrodružstvím
Pětidenní projekt, který uskutečnila málotřídní ZŠ Olomouc - Droždín v rámci celoškolního výjezdu na konci školního roku 2004 - 2005. Projekt je vyvrcholením a zakončením celoročního tématu "Cesta za…
Základní vzdělávání
10. 1. 2005 0x 22164x
Jak překládat báseň Ch. Morgensterna „Die Trichter“ do češtiny
Slavná báseň ještě slavnějšího německého básníka Ch. Morgensterna lákala a stále láká k novým a novým překladům. Porovnání českých variant této básně může prozradit i českým žákům nemálo nejen z…
Základní vzdělávání
10. 1. 2005 0x 31627x
Interpretace básnického textu
Interpretovaným textem je báseň Emanuela Frynty <i>Jelikož a Tudíž</i> z knížky <i>Písničky bez muziky</i>, oblíbené u dětí i dospělých. Frynta je nejen klasikem literatury pro děti, ale i autorem,…
Základní vzdělávání
10. 1. 2005 0x 27914x
Interpretace lyrického textu se žánrovým označením „píseň“
Interpretovaným textem je světoznámá báseň Paula Verlaina „Chanson d´automne“ a její dvě české varianty – „Podzimní píseň“ Františka Hrubína a „Píseň podzimní“ Vladimíra Holana. Cílem interpretace je…
Základní vzdělávání
30. 12. 2004 0x 29695x
Interpretace básnických textů inspirovaných díly výtvarnými
Interpretovanými texty jsou básně Jaroslava Seiferta <i>Vrbová píšťalka</i> ze sbírky <i>Šel malíř chudě do světa</i> a Jana Skácela <i>Kulatý svět</i> ze sbírky <i>Kam odešly laně</i>. Oba naši…
Zobrazeno 11 z 11 položek