Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „speciální vzdělávací potřeby“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (35)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 35 položek
Základní vzdělávání
3. 9. 2020 0x 13424x
Digitální technologie jako podpůrné opatření ve vzdělávání žáků se SVP a nadaných (2. část)
Žákům, kteří to potřebují, je státem poskytována podpora spočívající ve využití speciální učební pomůcky, kompenzační pomůcky nebo speciálního softwarového vybavení. Seznam těchto podpůrných opatření…
Základní vzdělávání
3. 9. 2020 0x 7475x
Digitální technologie jako podpůrné opatření ve vzdělávání žáků se SVP a nadaných (1. část)
Žákům, kteří to potřebují, je státem poskytována podpora spočívající ve využití speciální učební pomůcky, kompenzační pomůcky nebo speciálního softwarového vybavení. Seznam těchto podpůrných opatření…
Předškolní vzdělávání
29. 1. 2020 0x 9171x
WELCOME – Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání – úvod
Úvodní článek seriálu, který přináší ukázky z publikace Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání, výstupu projektu WELCOME. Článek představuje publikaci a projekt včetně přehledu…
Základní vzdělávání
4. 3. 2019 0x 8010x
Hodnocení žáků-cizinců na ZŠ Curie
Na Základní škole náměstí Curieových v Praze se vzdělává velké množství žáků se speciálními vzdělávacími potřebami včetně žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Škola vypracovala vlastní systém…
Základní vzdělávání
21. 2. 2019 0x 5968x
Asistenti pedagoga pod vedením koordinátora inkluze II.
Práce s asistenty vyžaduje práci systematickou, která je podložena dílčími fázemi a postupnými kroky v procesu neustálého zlepšování. Koordinátor inkluze pracuje s AP v několika fázích, řeší jejich…
Základní vzdělávání
21. 2. 2019 0x 7966x
Asistenti pedagoga pod vedením koordinátora inkluze I.
Poslední dobou zažívá každá škola velký nárůst asistentů pedagoga. Škola od školy a ředitel od ředitele mají různý pohled na práci asistentů pedagoga. Aby mohla fungovat spolupráce mezi vyučujícími a…
Základní vzdělávání
1. 2. 2019 0x 7300x
Rozvoj gramotností žáků v heterogenní třídě
Gramotnosti – tedy schopnosti číst, počítat a využívat ICT techniku – jsou nezbytné nástroje pro oblast celoživotního vzdělávání. Jsou stěžejní pro všechny žáky, aby byli schopni se dále učit. Jak…
Základní vzdělávání
21. 11. 2018 0x 10591x
Rady a inspirace pro začínajícího učitele, který má asistenta pedagoga ve třídě
V této části textu se pokusím popsat samotný proces zavádění asistenta pedagoga do třídy s radami a komentáři pro usnadnění jeho zapojení a od počátku funkční spolupráce. Cílem je pomoci začínajícímu…
Základní vzdělávání
19. 11. 2018 0x 9514x
Začínající učitel a asistent pedagoga
Jako třídní učitelka pracuji prvním rokem a během doby, kdy jsem na škole, se u mě ve třídě na praxi vystřídaly dvě asistentky pedagoga. V následujícím textu popisuji, jak probíhala spolupráce v…
Základní vzdělávání
15. 11. 2018 0x 11199x
Začínající asistent pedagoga
V textu popisuji své zkušenosti s prací asistenta pedagoga na základní škole. Tuto pracovní pozici jsem zastávala v době svého studia na pedagogické fakultě. Dnes, kdy jsem sama pedagogem, předkládám…
Základní vzdělávání
15. 11. 2018 0x 5296x
Hodnocení žáků ve školním vzdělávacím programu ZŠ Gajdošova III
Hodnocení a přístup k hodnocení žáků lze považovat za jeden z ukazatelů kultury školy, která je připravena vzdělávat žáky s různou mírou nadání, žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Pokud…
Základní vzdělávání
12. 11. 2018 0x 5847x
Hodnocení žáků ve školním vzdělávacím programu ZŠ Gajdošova II
Hodnocení a přístup k hodnocení žáků lze považovat za jeden z ukazatelů kultury školy, která je připravena vzdělávat žáky s různou mírou nadání, žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Pokud…
Zobrazeno 12 z 35 položek