Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (11)
Zobrazení:
Zobrazeno 11 z 11 položek
Základní vzdělávání
20. 6. 2024 0x 644x
Letter to Future
Žáci si ve webové aplikaci FutureMe napíší dopis na libovolné téma, který pošlou sami sobě (ale mohou i někomu jinému) do budoucnosti. Množství témat je téměř neomezené, takže může zahrnovat všechny…
Základní vzdělávání
7. 9. 2021 0x 5716x
Začínáme s převrácenou třídou
Cílem článku je seznámit pedagogy s modelem výuky převrácená třída a popsat stěžejní kroky k úspěšnému implementování tohoto modelu do výuky, zároveň ukázat tuto metodu ve výuce cizích jazyků.
Základní vzdělávání
16. 8. 2021 1x 3291x
Používáš sociální sítě? Popisuj a komentuj – inspirace do hodin angličtiny
Následující příspěvek přináší inspiraci, jak lze sociální sítě (konkrétně Instagram) využít ve výuce angličtiny (možno však přizpůsobit pro jiné cizí jazyky). Cílem příspěvku je inspirovat, jak…
Základní vzdělávání
8. 12. 2020 0x 7471x
Žáci tvoří obsah příští hodiny sami – Padlet
Padlet se často používá jenom pasivně, jako zdroj informací, učitel tam umístí nějaké svoje materiály a odkazy na videa a podobně a řekne žákům, „podívejte se na Padlet, tam to všechno máte“. Ne…
Základní vzdělávání
6. 6. 2012 0x 13327x
Mluvíme všichni anglicky, ale myslíme také stejně?
Příspěvek má za cíl rozvíjet interkulturní kompetenci prostřednictvím Evropského jazykového portfolia v jeho online podobě www.ejp.rvp.cz. Chce ukázat možné způsoby interkulturního poznávání a klade…
Základní vzdělávání
9. 5. 2012 0x 7230x
Making a telephone call (Zvukový záznam v Mojí sbírce)
Tento příspěvek reflektuje tři kroky práce s e-portfoliem – plánování, sebehodnocení a hodnocení. Cílem je naučit žáky říci několik vět o sobě a své rodině, rozumět otázkám na dané téma a na závěr…
Základní vzdělávání
3. 11. 2010 0x 22853x
Postavte žákům lešení! aneb jak na scaffolding v hodinách CLIL a nejen tam
Každý učitel má svůj ověřený soubor strategií, které fungují, technik, jak vzbudit a udržet zájem žákům, způsobů, jak jim pomoci pochopit a aplikovat probíranou látku. Takovému souboru strategií a…
Základní vzdělávání
5. 3. 2010 0x 18098x
Přírodní učebna – Obst und Gemüse
Žáci se učí v němčině poznávat ovoce a zeleninu. Aktivita je vhodná do prostředí přírodní učebny, je určena pro žáky 7. nebo 8. ročníku. Rozsah – 2 až 3 vyučovací hodiny.
Základní vzdělávání
1. 2. 2010 0x 38398x
Introduction to using songs in a classroom – is there anything else than gap-fills? I. part
Příspěvek pojednává o nezaměnitelné roli a důležitosti použití písně a písňových textů v hodinách cizích jazyků. Zamýšlí se nad některými současnými učebnicemi anglického jazyka a jejich pojetím při…
Základní vzdělávání
23. 1. 2008 0x 11677x
Jak využít mobilní telefon při výuce němčiny
V příspěvku je popsána možnost využití mobilního telefonu při výuce německého jazyka. Žáci rozdělení do dvojic si píší a odpovídají svým spolužákům formou SMS.
Základní vzdělávání
10. 5. 2005 0x 22512x
Gramatika ve výuce německého jazyka na 2. stupni ZŠ
Žáci by měli odhalit, že gramatika opravdu pomáhá mluvit i psát, že ulehčuje život, protože napomáhá porozumění. Žáci by si měli být vědomi toho, že zvládnutím každého gramatického jevu se rozšiřuje…
Zobrazeno 11 z 11 položek